Gå til innhold

[SimCity] - <navn her> - Diskusjon.no's SimCity region! - |REGION ER FULL|


Valg av region  

35 stemmer

  1. 1. Vil du ha en tilfeldig spesialisering?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Har sprengt et par og revet deler av et. Du får high radiation, kan jeg si. Ingen pollution, men radiation.

 

Jeg hadde kraftverket plassert helt borti et hjørne av byen, og folk på andre siden av byen flyttet ut pg.a. radiation. Så dette påvirker en del. Kan ikke huske at det påvirket vannet, som lå ble pumpet opp fra andre siden av byen.

 

Rev du kraftverket før det smeltet ned? Mitt er fullt fungerende fortsatt skjønner du, men jeg sliter med at den hevder at den ikke har gode nok arbeidere. Har stengt det inntil videre, men vil bare kvitte meg med hele driten inntil jeg får stabilisert meg.

Lenke til kommentar

Kan jo bare testes i sandbox. Regner med det er på samme måte som kloakkanlegg, at man må vente litt for man ødelegger det om man ikke vil ha forurensning.

 

Tror jeg skal spare opp en god slump med penger, rive alt jeg har nå for så å bygge alt opp igjen. Er ikke helt optimalisert for noe som helst byen jeg har nå. Hvor mye penger tror dere må til for å få igang noe effektivt igjen? Sitter på 10-11 mill atm.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Kan jo bare testes i sandbox. Regner med det er på samme måte som kloakkanlegg, at man må vente litt for man ødelegger det om man ikke vil ha forurensning.

 

Tror jeg skal spare opp en god slump med penger, rive alt jeg har nå for så å bygge alt opp igjen. Er ikke helt optimalisert for noe som helst byen jeg har nå. Hvor mye penger tror dere må til for å få igang noe effektivt igjen? Sitter på 10-11 mill atm.

 

Tenker på å gjøre det samme, jeg tror jeg skal spare til rundt 15 mil.

Lenke til kommentar

Sitter å tester ut litt med et 10mill budsjett i sandbox mode. Tror fort jeg kan få til bygginga på rundt 5 mill, men må jobbe litt for å finne en optimal "build".

 

5 mill på bygging og rundt 1-2 mill på alt i underskudd så går det oppover igjen. Har laget en by da med 10 mill i budsjett som bare overlever på salg av alloys. Siden byen ikke er ferdig utviklet og har bare 100k av 3-400k mulige så vet jeg ikke hvor mye jeg vil tjene til slutt. Har fortsatt 15k ledige jobber til overs. Ligger på 3M/day i profit på Alloys og vil trolig nå rundt 5 mill uten å bygge på noe mer. 94% Mayor approval og ingen industri. Veiene mine blir fortsatt litt choket på enkelte tidspunkt.

 

Bilder:

http://imgur.com/a/ABWhE

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Rev du kraftverket før det smeltet ned? Mitt er fullt fungerende fortsatt skjønner du, men jeg sliter med at den hevder at den ikke har gode nok arbeidere. Har stengt det inntil videre, men vil bare kvitte meg med hele driten inntil jeg får stabilisert meg.

 

To ganger har det eksplodert. Den ene gangen uten at jeg skjønte hvorfor - stod ingenting om fare for lite vann eller dårligere arbeidere. Den andre gangen var ikke arbeiderene godt nok utdannet. Når jeg da bygde en ny reaktor der den sprengte hadde stått, forsvant mye av radiation også.

 

Jeg har også revet et kraftverk før det i det hele tatt var fare for at det skulle gå i fillebiter. Da fikk jeg high radiation. Be cautious!

 

En måte å bli kvitt radiation (eller i alle fall forhindre flere syke enn nødvendig) er en sånn wellness van fra det store sykehuset.

Lenke til kommentar

Har havnet i skikkelig uføre, har ikke nok kull til legerings(alloy)-produksjonen min, men selvom jeg nå har 6 handelssentre og et havnelager som er satt til å importere kull blir nesten ingenting importert, og eksporterer også lite av den lille legeringen jeg får laget! Går i en syklus nå hvor jeg blir gradvis fattigere å fattigere mellom hvert fraktskip bl.a. fordi lastebiler ikke later til å gjøre jobben sin. Noen som har noe tips?

 

Edit: Nå ser jeg at det er en vanvittig lang kø til byen min hvor det er mange lastebiler som venter. Har sett andre med samme problem, var det noen som fant en løsning?

Endret av Spitfire396
Lenke til kommentar

Jeg fikset bussproblemet mitt med litt bedre vei føring ihvertfall. La til en ekstra vei opp til boligområdet til venstre slik at ikke all trafikken skulle gjennom ett sted. I tillegg unnlot jeg å ha mange stoppesteder i nærheten av inngang/utgang av byen. Så jeg flyttet både busstasjonen og trade depotet jeg hadde der til andre steder i byen. Slik det er nå så flyter trafikken helt okay, men det kan alltids gjøres optimaliseringe.

 

Jeg regner med det samme gjelder for bilene til trade depoet. Ikke ha for mange ting der biler kan stoppe i utgangen/inngangen til byen da dette tetter trafikken fort.

Lenke til kommentar

Har havnet i skikkelig uføre, har ikke nok kull til legerings(alloy)-produksjonen min, men selvom jeg nå har 6 handelssentre og et havnelager som er satt til å importere kull blir nesten ingenting importert, og eksporterer også lite av den lille legeringen jeg får laget! Går i en syklus nå hvor jeg blir gradvis fattigere å fattigere mellom hvert fraktskip bl.a. fordi lastebiler ikke later til å gjøre jobben sin. Noen som har noe tips?

 

Edit: Nå ser jeg at det er en vanvittig lang kø til byen min hvor det er mange lastebiler som venter. Har sett andre med samme problem, var det noen som fant en løsning?

 

Jeg sliter periodevis med det samme. Jeg har knyttet havnelageret mitt opp mot jernbanen, men det kan gå flere dager mellom hver gang et tog kommer med varer. Neste by der jeg skal være avhengig av import skal jeg lage et havnelager som bruker sjøveien.

Lenke til kommentar

Mulig det kan hjelpe med toget om du river passasjertog stasjonen. Jeg har ikke testet selv, men det virker som om de kan legge til mye tid på trade deopt toget. Det er jo som oftest 200 minutter wait time på toget.

 

Kommer nok til å benytte meg av sjøvei neste gang jeg også. Ubrukelig å ha 40 leveringsbiler tette opp trafikken.

Lenke til kommentar

Mulig det kan hjelpe med toget om du river passasjertog stasjonen. Jeg har ikke testet selv, men det virker som om de kan legge til mye tid på trade deopt toget. Det er jo som oftest 200 minutter wait time på toget.

 

Kommer nok til å benytte meg av sjøvei neste gang jeg også. Ubrukelig å ha 40 leveringsbiler tette opp trafikken.

 

Jeg har tysk høyhastighetstog. Ca 8-9000 passasjerer per stasjon per dag og korte ventetider. De burde nerfe den. Samme med den franske politistasjonen.

 

Edit: jeg har alltid minst 2-3 togstasjoner i hver by.

 

Det siste jeg gjorde før jeg reiste i byen min var å lage gangvei over hele kartet. Nå går simmene mine over alt :)

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...