Gå til innhold

[SimCity] - <navn her> - Diskusjon.no's SimCity region! - |REGION ER FULL|


Valg av region  

35 stemmer

  1. 1. Vil du ha en tilfeldig spesialisering?



Anbefalte innlegg

Satt og tenkte på det selv, men kom frem til det samme som OlaHaldor. Jeg kommer nok som du sier til å sitte godt opp i mot 12 timer om dagen ihvertfall den første uken, men siden denne regionen som blir opprettet her i tråden er casual og co-op fokusert så vil dette være godt for hele regionen og ikke bare meg. Det er jo eventuelt en mulighet for å sette opp en "hardcore"(merkelig ord i sammenheng med SimCity) region for diskusjon.no folk der det er litt mer konkurranse og leaderboard jakt.

 

Men nå er faktisk denne regionen full så nå er det nesten på tide med en ny region om flere har lyst til å delta i noe slikt som dette. Jeg kan godt sette opp en ny tråd, men det blir være å holde kontrollen ingame.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi meg morgendagen på å sette opp og teste litt forskjellige layouts. Orker ikke i kveld, er sliten etter jobb.

 

Om noen andre har lyst til å forsøke seg på noe så er resources her:

http://oi46.tinypic.com/10sarzr.jpg

https://docs.google....ngle=true&gid=0

 

Slik jeg ser for meg hvordan vi løser dette:

1) Lage fire clustere. Folk kan velge hvem de ønsker å være i cluster med. Kan være lurt å spre spesialitetene utover clusterne

2) Hvert cluster blir enig om hvem som skal bygge byer hvor i sitt cluster

3) Hvert cluster blir enig om et great work. Et råvarecluster bør gjerne ha en archology, mens turistcluster bør kanskje ha en flyplass osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg ser for meg hvordan vi løser dette:

1) Lage fire clustere. Folk kan velge hvem de ønsker å være i cluster med. Kan være lurt å spre spesialitetene utover clusterne

2) Hvert cluster blir enig om hvem som skal bygge byer hvor i sitt cluster

3) Hvert cluster blir enig om et great work. Et råvarecluster bør gjerne ha en archology, mens turistcluster bør kanskje ha en flyplass osv

 

Men greatworks påvirker jo hele regionen?? Det er med andre ord ikke viktig å ha et great works som passer til clusteret (fordi man bør jo ha forskjellige byer i et cluster uansett??), det viktige er bare at vi til slutt ender opp med alle de fire forskjellige greatworksene og ikke to av den samme og en utestående.

Lenke til kommentar

Men greatworks påvirker jo hele regionen?? Det er med andre ord ikke viktig å ha et great works som passer til clusteret (fordi man bør jo ha forskjellige byer i et cluster uansett??), det viktige er bare at vi til slutt ender opp med alle de fire forskjellige greatworksene og ikke to av den samme og en utestående.

 

Vel, har man en archology så er det ikke hensiktsmessig å la simmene som bor der pendle til andre siden av kartet for å jobbe. Det er ikke effektivt. Usikker hvordan det vil funke i praksis med turister og flyplasser, vil de strømme ut i fra flyplassen?

 

Men det vi også kan gjøre er å kalle cluster 1 Archology, cluster 2 Airport osv. Så kan folk melde seg på det clusteret som har en great work som passer den byen de vil lage?

Lenke til kommentar

Vel, har man en archology så er det ikke hensiktsmessig å la simmene som bor der pendle til andre siden av kartet for å jobbe. Det er ikke effektivt. Usikker hvordan det vil funke i praksis med turister og flyplasser, vil de strømme ut i fra flyplassen?

 

Men det vi også kan gjøre er å kalle cluster 1 Archology, cluster 2 Airport osv. Så kan folk melde seg på det clusteret som har en great work som passer den byen de vil lage?

 

Jeg trodde ikke det tok nevneverdig lenger tid og komme seg mellom clusterne uansett? Altså at motorvei/båt/fly mellom byer går svært raskt uansett. For hvis ikke så er det jo en tap-tap situasjon. Enten har man som du nå sier byer som passer til great work rundt det greatworket, - da får man maks effekt ut av great work, men det blir jo da lang avstand til befolkning og produksjon hvis feks et helt cluster er spesialisert på råvarer. ELLER så er clusterne flotte med forskjellige byer og det blir tull med greatworks. :hmm:

Endret av aagmed
Lenke til kommentar

Men det er vel ikke flere enn 4 greatworks så i starten kan jo hver cluster jobbe mot en greatwork.

 

Ja, men om feks gamblingbyene må være i clusteret til flyplassen for å få maks effekt så får vi jo da 4 gamblingbyer inntil hverrandre som på tilsvarende måte vil være lite effektiv i forhold til stor avstand til feks en industriby som bidrar med strøm og diverse tjenester? Altså skal man optimere avstanden mellom forskjellige by-spesialiseringer eller avstanden til det mest hensiktsmessige greatworket for gitt spesialisering?

Endret av aagmed
Lenke til kommentar

Ja, men om feks gamblingbyene må være i clusteret til flyplassen for å få maks effekt så får vi jo da 4 gamblingbyer inntil hverrandre som på tilsvarende måte vil være lite effektiv i forhold til stor avstand til feks en industriby som bidrar med strøm og diverse tjenester? Altså skal man optimere avstanden mellom forskjellige by-spesialiseringer eller avstanden til det mest hensiktsmessige greatworket for gitt spesialisering?

 

I SimCity 4 så kunne du jo ha strømproduksjon i en by i enden av regionen, å la byene selge videre så langt du ville, og det var samme med vann og muligens søppel. Jeg kan tenke meg at siden alt er så realistisk nå er det kanskje et visst strømtap over lengre avstander e.l. men det går sikkert greit ellers. En ulempe med å sentralisere tjenester er jo hvis byen plutselig skulle havne i skikkelig trøbbel med katastrofer og pengemangel så går hele regionen i stå til noen får på plass en erstatning!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal gå helt fint å bytte tjenester gjennom hele mappet. Men jeg tror at med pendlere så blir det vanskelig. Husk at agentene hele tiden søker etter korteste vei. Hvis det er tre byer mellom utdanningsbyen og high tech industrial byen så vil jo de utdannede fylle opp alle arbeidsplassene i de tre byene, ergo det ikke blir noen igjen til high techen.

 

Men kjøper jeg 10 mw strøm av en by, så blir de sendt til min by uten tap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal gå helt fint å bytte tjenester gjennom hele mappet. Men jeg tror at med pendlere så blir det vanskelig. Husk at agentene hele tiden søker etter korteste vei. Hvis det er tre byer mellom utdanningsbyen og high tech industrial byen så vil jo de utdannede fylle opp alle arbeidsplassene i de tre byene, ergo det ikke blir noen igjen til high techen.

 

Men kjøper jeg 10 mw strøm av en by, så blir de sendt til min by uten tap.

 

Okey! Så da vil det beste være å ha spredt byer med forskjellige spesialiseringer i hver cluster, men passe på at great work befolkningstingen og flyplassen er mest mulig i sentrum av hele regionen om noen greatworks plasser er mer mot sentrum enn andre?

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror det er fornuftig. Men vi får se hvilke spesialiteter vi har å fordele ut når vi skal starte, kan jo hende at det finnes noen lure design som vi enda ikke har tenkt på :)

 

EDIT

 

Jeg vil forresten lage en utdanningsby har jeg bestemt meg for. Og denne vil jeg finansiere med kun residential zoning.

 

EDIT2:

 

Nevermind, jeg vil ha handel siden det er ingen andre som har det :)

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Problemet med å sentrere greatworks i Discovery Delta er jo at det er delt opp i 4 clusters. Totalt sett vil det bli plass til en great work i hver cluster til å begynne med. Tingen da er å ha riktige spesialiseringer i clusteret slik at det stemmer overens med great worken. Tror ikke det skal bli så veldig vanskelig å få til sånn egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...