Gå til innhold

NES er konsollen som snudde alt på hodet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ganske sikkert at PS4 vil bli en suksess mye pga av det sterke merkevare navnet, samt at Sony har levert bra i 3 generasjoner. Når det er sagt så ser man at grafikk ikke altid er avgjørende for å lage et bra spill. Utviklings kostnadene er skyhøye med utviklings team på over 100 mennesker gjør at man følger den samme formelen som de andre, det blir lite rom for kreativitet. Derfor ser man FPS og tredjepersons spill som kopierer elementer fra hverandre. Indie spill er jo et friskt pust, der er man tilbake med de samme prinsippene som man hadde på 80 tallet, lage spill man har lyst til å spille! Få personer er innvolvert i slike prosjekter derfor har de lite å tape på å være innovative, de har rett og slett lave drifts kostnader. Det var også det som var herlig med NES man hadde den følelsen av at spillene var innovative, software selskapene hadde fokus på at spillene skulle være enkle og spille samt at det skulle være elementer som fikk deg til å sitte time etter time med det samme spillet. Selvfølgelig er det mange gode spill nå om dagen også, men jeg føler det blir lengre og lengre mellom hvert gullkorn. Bransjen har jo også sagt at det vil bli færre spill på neste generasjon pga enda høyere utviklingskostnader enn tidligere. Personlig har jeg en NES, dette er også en konsoll jeg tar frem en gang i blant for å mimre litt. Her er noen av mine gullkorn som jeg spilte som mest fra 88-92.

 

Castlevania 1-3

Mega Man 1-4

Duck Tales

Batman

Gradius

Life Force

Crisis Force (Famicom)

Kid Dracula (Famicom)

Little Nemo

Metroid

Zelda 1-2

Metal Storm

Little Samson

Gargoyles Quest 2

Shadowgate

Strider

Blaster Master

Super Mario Bros 3

Kick Master

Mr Gimmick

Probotector 1-2

Bionic Commando

Shadow Of The Ninja

Kid Icarus

Wrath Of The Black Manta

Punc Out

Ninja Gaiden

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Jeg ønsker å se din liste over de 10 beste spill på NES, for jeg har virkelig lyst til å vite hvilke NES-spill jeg burde sammenligne opp mot Arkham City, Portal, Witcher 2, Deus Ex:HR, Trine 2, Hitman: Blood Money, Crysis 3, The Walking Dead, Metroid Prime 3: Corruption, og Torchlight 2.

 

Jeg forguder heller ikke Ocarina of Time, SM64 eller Banjo-Tooie om du lurer. Spill er bygget på gjentagelser og forbedringer av tidligere spill og det er gjennom store mengder prøving og feiling at vi har kommet til dagens spill som Crysis 3 eller Portal 2.

 

Jeg er i den leiren som du at jeg liker SMW bedre enn SMB3, MEN jeg mener de ti beste Nes-spillene slår ut alt på den listen utenom Portal. Dog er det noen andre spill du ikke har med, som jeg er tilbøyelig til å vurdere på nivå med de beste Nes-spillene (Super Mario Galaxy spesielt).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...
kanske ikke ennda nei men ps4 blir nok revolusjonerene på mange måter når den først kommer...
Du må gjerne forklare hvorfor PS4 skal bli så revolusjonerende for oss :)Sony har ikke presentert noe som helst som skal tilsi at PS4 vil bli en revolusjon så vidt jeg har sett. Det morsomme med PS4-presentasjonen var at tallene som ble presentert var tilsvarende hva som var high-end for 3 år siden på PC-fronten, og Sony kalte dette for "Enhanced PC Architecture" :laugh:
du kan spøke du, men den presentasjonen til sony var jo bare en presentasjon og teaser av noe som kommer og det var ikke allt som ble vist. de ordentlige godbitene er selvsakt spart til e3, det er der det skjer. sony bygger bare momentum nå...

 

Hæ? det var jo ikke et svar på det han skreiv. Snakk om å rote....

Lenke til kommentar

NES-spill kunne scrolle frem og tilbake i 60 bilder i sekundet, noe PC-spill ikke fikk til før senere.Commander Keen var et fremskritt i så måte men matchet fremdeles ikke hvor "smooth" NES-spill var.

Jup den hadde en 2d grafik akselrator som lot deg flytte skjermbildet og ikke matte tegne det om igjen hele tiden.

På pc ble ikke dette vanlig før windows var vanlig.

Lenke til kommentar

 

Jeg er i den leiren som du at jeg liker SMW bedre enn SMB3, MEN jeg mener de ti beste Nes-spillene slår ut alt på den listen utenom Portal. Dog er det noen andre spill du ikke har med, som jeg er tilbøyelig til å vurdere på nivå med de beste Nes-spillene (Super Mario Galaxy spesielt).

 

Dere nes diggere er bare en gjeng med gaming hipstere!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sorry jeg måtte trolle, jeg troller nesten aldri og jeg tenkte jeg sku prøve det ut før nærbutikken åpner og jeg omsider får kjøpt snus (takk søndag) :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...