Gå til innhold

Obama støtter platebransjens krav


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så på 3 sider skal man beskylde amerikanere for å være nazister, idioter, udemokratiske, sammenligne med dødsstraff og alt.

 

Men ingen av de "smarte" forumposterne ser ut til å ha fått med seg at dette ikke var noen dom.

 

Ingen? Kan du sitere alle posterene her inne på noe som får det til å virke som de mener det er en dom?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir like dumt som dette her:

 

"Politi, politi, noen stjal 270 kr fra meg, hjelp hjelp!

- Ok, vi sender en mann på det ingen big deal

- Men det var sanger fra internett :O

- Å Milde moses, vi sender presidenten etter og gir han en bot på 6,6 millioner kr!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen? Kan du sitere alle posterene her inne på noe som får det til å virke som de mener det er en dom?

 

AtW

 

Nja, siterer bare et lite utvalg av de som uttaler seg som om denne saken allerede er avgjort bare fordi det kom inn en uttalelse til Høyesterett.

 

At man skal kjefte på amerikanere bare fordi man ikke forstår hvordan systemet deres fungerer blir litt for dumt.

 

 

Utruleg at dei på lovlig vis kan ruinere nokon sitt liv på den måten. Heilt vanvittig.

 

Greit nok med mindre bøter, men millionbeløp?

 

 

Lobbyistene vinner igjen. Jeg håper virkelig USA kommer seg ut av dette "korrupte" systemet før det er for sent.

 

 

Hussein Obama støtter sine venner og strammer grepet om vanlige amerikanere.  Slavepopulasjonen i fengsel og under fattigdomsgrensen må øke, så de har nok å folk til å jobbe gratis for de ulovlige krigene.

 

Ja, ja.  Innlegget blir snart slettet og jeg får enda en dustenote fra moderatorene.

 

 

Det er litt merkelig at i eit land der den gjennomsnittlege fartsbota ligger på ca 800 kroner så meiner ein på at 6,6 mill kroner for ulovlig nedlastning av 24 låter (ca to CD-album) er en passelig straff.

 

 

USA: Drep en skokk med folk på skole - Bli idømt livsstid i fengsel eller dødsstraff. Husmor laster ned 3 album av noen bedritne poplåter - kunne liksågodt skutt presidenten, straffen er den samme.

 

Jævla nazister hele gjengen.

 

 

Jeg håper for din del du bare gjør deg dum med vilje her for å trolle, men frem med teskjeen i alle fall:

Problemet er selvfrølgelig at straffen for lovbruddet her er fullstendig unyansert.

 

 

det virker som om ting som faktisk betyr noe negativt for folket blir bestemt helt uten vårt samtykke. alt annet blir stemt over.. vi blir rævpult av toppene.

 

 

Dette kan da umulig være lovlig? Hvor korrupt er  det Amerikanske rettssystemet?

Lenke til kommentar

Husker en studie som viste at 96% av Norges befolkning med internettforbindelse har begått denne "kriminelle handlingen".

 

Når 96% av befolkningen er kriminell så er det noe galt med loven.

Tøys. Prøv å overføre den logikken til andre situasjoner.

Ingen har, og bør heller ikke ha, rett til å ta for seg av noe de ikke har fått lov til, så enkelt er det.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Jeg er vel en av de få som mener at piratkopiering som det er snakk om her er en kriminell handling. Men den krangelen tar jeg ikke nå.

 

Nei, jeg tror egentlig at alle her er inneforstått med at det er en kriminell handling. Det er ikke noe man mener om, det er noe som er eller ikke er.

 

Krangelen går som regel på om brudd på åndsverkloven er tyveri. Nei, det er ikke tyveri, det er brudd på åndsverkloven. Annen paragraf, annet lovverk, annen handling, annen rettsoppfatning. Men fortsatt en kriminell handling, på lik linje med å bruke blå jeans på Noble Street i Anniston, Alabama, som også er en kriminell handling.

 

Du mente kanskje å si at du er en av de få som mener at fildeling burde være en kriminell handling. I likhet med sammenligningen til å bruke blå jeans på Noble Street i Anniston, Alabama, kan det være delte meninger om det skal være ulovlig.

 

I alle tilfeller er straffen foreslått her ute av proporsjon med nær sagt alle andre straffer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nja, siterer bare et lite utvalg av de som uttaler seg som om denne saken allerede er avgjort bare fordi det kom inn en uttalelse til Høyesterett.

 

 

 

I den bunken med sitater du kommer med her, er det ikke en eneste person som har omtalt seg som om det var snakk om en dom. De har omtalt seg som om det var snakk om at utøvende myndighet støtter rettighetsorganisasjonenes kontroversielle synspunkter og instruerer den dømmende makt.

 

Deretter fulgte du opp med å kalle alle du misforsto for dumme, hvis jeg ikke husker helt feil. Det er jo lett underholdende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En av årsakene er at Obama får penger.

Det andre er at i USA er fengslene AS og må drive med overskudd.

Disse får cash fra staten per fange som inntekt, i tillegg har de i kontrakten med staten krav om at de skal hele tiden ha 90% av kapasiteten dekket.

Og da sier det seg jo selv hva som må til om en kilde til inntekt for fengsel AS begynner å tørke opp (Hasj lovgivningen som gjorde det lovlig i enkelte stater til eksempel.)

 

Og den neste store melkekua her er jo pirater, så utbredt som det er så venter den bare på å melkes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
I den bunken med sitater du kommer med her, er det ikke en eneste person som har omtalt seg som om det var snakk om en dom. De har omtalt seg som om det var snakk om at utøvende myndighet støtter rettighetsorganisasjonenes kontroversielle synspunkter og instruerer den dømmende makt.

De uttaler seg som om det allerede var avgjort at denne boten skulle bli stående, noe som er langt fra sannheten.

 

Det hvite hus har kommet med et innspill til Høyesterett. Retten til å komme med innspill er noe som gjelder for alle, og Høyesterett i USA har ikke noen tradisjon for å følge innspill fra presidenten noe mer enn innspill fra andre tredjeparter i en pågående sak.

 

Det er altså ekstremt langt fra noen instruks som er gitt til Høyesterett.

 

At Obama gjør noe slikt er ikke uventet. Han er nemlig en konservativ politiker som koser seg med å få penger i lommen fra store bedrifter.

 

Så liberale som ikke får penger fra store bedrifter ytrer seg aldri om hva de mener?

Lenke til kommentar

Vil bare minne alle sammen på siste utspill fra vår kulturminister. Gradvis uthuler vi personvernet med nye lover, og snart trer også DLD i kraft.

Vi lar private selskaper med økonomiske interesser i saken stå for etterforskning. Det er vel ikke lenge før vi lignende søksmål også i Norge.

 

Nå vurderer jeg sterkt å si opp alle abb som tilfører underholdningsbransjen penger. Det betyr både spotify, wimp og canal digital, netflix og faktisk gå så langt som å plombere TV'en for å heller ikke betale lisens til NRK, all den tid NRK også kjøper inn serier og filmer fra den korrumperende underholdningsbransjen. Null innkjøp av blue ray, iTunes eller eller boxed-set.

 

Og hvordan skal jeg få dekket mitt underholdningsbehov? Ved 100% piratkopiering på den gode gamle måten. En svær ekstern usb 3 disk i lomma når jeg går på besøk. Så kan de jeg besøker få kopi av det jeg har og jeg kopierer det jeg mangler.

 

Jeg har tidligere sagt at jeg er nesten helt lovlydig nå når det kommer til nedlastning pga av alle de lovlige tjenestene som er kommet. Men grådigheten og den tragiske bakstreverske strategien med advokater og søksmål hos bransjen vil altså ingen ende ta.

 

Nå er det altså direkte korrupsjon og endring av grunnloven som er nøkkelen til suksess for underholdningsbransjen, heller enn å utvikle talenter, skaffe dyktige markedsførere for å hjelpe frem dyktige musikere og få frem unike entertainere. En slik utvikling vet jeg sannelig ikke om jeg kan støtte lengre. Jeg har lagt ned tusenvis av kroner hvert eneste år i lommene på underholdning siden jeg ble konfirmert. Og det er altså ikke godt nok. Nå ønsker bransjen å gjøre meg og andre til gjeldsslaver for resten av livet. Kan vi godta slikt? Nå er det faktisk bransjen selv som undergraver demokratiet og bedriver organisert kriminalitet.

 

Jeg tror at dette utspillet var den berømte dråpen. Nå er begeret fult og jeg tror virkelig ikke det kommer noe godt ut av å dytte mere penger i nevene på den kyniske bransjen. Nå blir det fullstendig usporbar kopiering som gjelder. Og NULL økonomisk bidrag fra meg fremover. Og jeg håper tusenvis av mennesker følger meg, og fortsetter med dette helt bransjen skifter ut de mosegrodde feite grisene som sitter i ledelsen. Bransjen må kvitte seg med det ubrukelige daukjøttet som sitter på sytrerommene og få inn nye koster.

 

Og som vanlig så vil bransjen ikke lytte. Skal de skje endring må vi kreve endring.

Da må mange andre også være villige til å droppe det enkle med å laste ned eller se på TV. Vi må kollektivt gå tilbake til 1985 å kopiere manuelt. Da tenker jeg vi får bransjen til å stoppe opp.

Endret av mrs.robinson
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Piratene vil ha varene gratis. Det kan man ikke konkurrere mot. Dessuten har piratkopiering vært utbredt sida ISDN-tida, hvor det strengt tatt ikke ville vært lett å få til distribusjon på nettet. Javisst har platebransjen kanskje vært treige, men likefullt var piratene så tidlig ute at bransjen aldri ville hatt en sjanse på den tida uansett. Per dags dato finnes det flust av muligheter til å handle musikk, i tillegg til enkelte alternativer som er bortimot gratis, så hvis noen fortsatt på død og liv vil skaffe seg varene på ulovlig vis får de ta konsekvensen av det. Det er ikke synd på piratene. Platebransjen og pirater er litt som ytre høyre vs. ytre venstre, begge er et godt stykke utpå jordet på hver sin måte.

 

"piratkopiering vært utbredt sida ISDN-tida"? Jasså ja?

Har du glemt intreden av videospillere på slutten av 70 tallet? Eller kassettspillere 10 år før? Da fikk vi en generell avgift som gikk rett i lommene på bransjen hver gang vi kjøpte en kassett.

 

Nei kopiering kom ikke med isdn. Det har eksistert i 40-50 år.

Og kopiering er ingen krise. Det er markedsføring. Bransjen har hylt opp om konkurs og krise i 40 sammenhengende år som følge av kopiering men både bransjen, skuespeillere, musikere og lederne i bransjen har luksusyachter, luskusbiler og luksusboliger.

 

Det må bli helt slutt på at vi lar en gjeng med organiserte kriminelle diktere lovgivningen til nasjonalstater. DET er kriminelt det, og mye verre enn å laste ned et par låter!

 

Se blant annet denne saken fra nrk

Endret av mrs.robinson
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tøys. Prøv å overføre den logikken til andre situasjoner.

Ingen har, og bør heller ikke ha, rett til å ta for seg av noe de ikke har fått lov til, så enkelt er det.

 

Det er noe som heter allmenn rettsoppfatning. Denne legger føringen for mange av lovene vi har. Den er også grunnlaget for jurysystemet vårt - altså at man skal dømmes av sine likemenn.

 

Ingen jury i Norge kan dømme noen for nedlasting eller fildeling fordi det ikke finnes en jury på ti personer bestående av likemenn som er habile.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...