Gå til innhold

Rød ungdom vil sove ute i Oslo for å solidarisere seg med uteliggere og tiggere.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

AKP (og dermed Rød Ungdom) avskaffet parolen om "væpna revolusjon" for et par tiår siden. Det kan knapt brukes som argument mot dagens RU'ere, mange av dem var ikke født en gang når det skjedde. Avleggere som Tjen Folket etc derimot holder fortsatt på denne teorien.

 

Dog mener Rødt fortsatt at borgerskapet må avvæpnes og arbeiderklassen ta kontrollen over militærmakten. Hvordan det skal skje på fredelig vis er ikke åpenbart.

 

Geir :)

 

Rødt avskaffet først væpnet revolusjon i 2007. Og deres ideologiske linje er fremdeles "Marxisme" og "revolusjonær sosialisme". Det er vanskelig å ha en marxistisk revolusjon uten bruk av våpen.

 

Tanken om væpnet revolusjon er dypt forankret i både Marxismen og hos andre ledende kommunistiske filosofer.

 

Rødt har fremdeles undergrupper som er ansvarlige for å bedrive vold, drive gatekamper, angripe ambassader, drive datainnbrudd, utpressing og mobbing på nett og av journalister og politikere og samfunnskritikere osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rødt avskaffet først væpnet revolusjon i 2007. Og deres ideologiske linje er fremdeles "Marxisme" og "revolusjonær sosialisme". Det er vanskelig å ha en marxistisk revolusjon uten bruk av våpen.

 

Det er vanskelig å ha en med våpen også. En revolusjon trenger ikke nødvendigvis være voldelig. Hvis du ønsker å påstå at Rødt oppfordrer til vold mot myndighetene synes jeg du burde vise til en kilde.

 

Rødt har fremdeles undergrupper som er ansvarlige for å bedrive vold, drive gatekamper, angripe ambassader, drive datainnbrudd, utpressing og mobbing på nett og av journalister og politikere og samfunnskritikere osv.

 

Igjen, kilder.

Lenke til kommentar

Dog mener Rødt fortsatt at borgerskapet må avvæpnes og arbeiderklassen ta kontrollen over militærmakten. Hvordan det skal skje på fredelig vis er ikke åpenbart.

 

Geir :)

 

Den eneste rimelige tolkningen, ja den eneste mulige tolkningen av dette utsagnet er at Rødt vil føre en væpnet revolusjon hvis det er nødvendig. Den siste setningen om at revolusjonen skal skje på "fredelig" vis, er kun til for å berolige skeptikerne. Det er slik venstre-facistene kamuflerer sine reelle hensikter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

AKP (og dermed Rød Ungdom) avskaffet parolen om "væpna revolusjon" for et par tiår siden. Det kan knapt brukes som argument mot dagens RU'ere, mange av dem var ikke født en gang når det skjedde. Avleggere som Tjen Folket etc derimot holder fortsatt på denne teorien.

 

Dog mener Rødt fortsatt at borgerskapet må avvæpnes og arbeiderklassen ta kontrollen over militærmakten. Hvordan det skal skje på fredelig vis er ikke åpenbart.

 

Geir :)

 

Slik eg forstod det, da eg snakket med en fra RU var det ikke avskaffet, men bare ikke nødvendig i Norge, hvor man kunne vinne frem med demokratiske virkemidler. Hun støttet også væpna revolusjon I andre land hvor kommunisme var ulovlig, også USA hvor det er lovlig, men meget upopulært.

Lenke til kommentar

Rødt avskaffet først væpnet revolusjon i 2007.

Nei. Rødt ble først dannet i 2007, og kan altså ikke ha hatt væpna revolusjon på programmet før den tid. Vanskelig å ha noe prgramfestet før man skriver sitt første program.

 

Du må gjerne dokumentere at forgjengeren RV, eller AKP, hadde det programfestet på 2000-tallet. Jeg tipper (hukommelsen funker ikke på detaljnivå lenger, desverre) at du vil finne at AKP avskaffet parolen ved landsmøtevedtak på tidlig 90-tall. Det de kvittet seg med i 2007 når de slo seg sammen med RV til Rødt, var den "demokratiske sentralismen" som organisasjonsform.

 

Og ja, Thitorkin, hvis du skal stille menige RU'ere i en ideologisk kattepine skal du presse dem på hvordan dette skal foregå i praksis.

 

Roger Roger: Hva folks reelle hensikter er kan man selvsagt spekulere på.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men... Tror du det forandrer politiets meninger? Det er jo alt det er snakk om. Hva politiet mener om saken. Skjønner ikke at det er så mye å lage "en sak av"...

Så du vil sensurere det jeg skriver?

 

er det bare meg, eller er egentlig hele denne tråden misslyktes?

 

Vent ikke noe svar utover denne linjen :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men... Tror du det forandrer politiets meninger? Det er jo alt det er snakk om. Hva politiet mener om saken. Skjønner ikke at det er så mye å lage "en sak av"...

 

Sensurere? :blink:

 

Da får du presisere hva du mener.

 

Er det

  1. politiet
  2. rødt
  3. NrK
  4. eller jeg som lager en sak?

Dersom du angriper budbringeren fremfor budskapet, er det en form for sensur.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Da får du presisere hva du mener.

 

Er det

  1. politiet
  2. rødt
  3. NrK
  4. eller jeg som lager en sak?

Dersom du angriper budbringeren fremfor budskapet, er det en form for sensur.

Politiet ønsker å forby tigging. Hva skal vi diskutere her? Er dette noen sak?

Politiet ønsker sikkert å forby en drøss med ting som er lovlig i dag, men hva så? Nå er det vel helt sikkert ikke slik at alle politifolk ønsker det heller da... Rød Ungdom: At de gidder... Er det mer de holder på med som Politiet mener skal være ulovlig?

 

Hvem lager en sak? Det må jo være du som lager en sak ut av at Politiet ønsker å forby "ute-soving", og at Rød Ungdom derfor vil sove ute? Men så ble det ikke så mye sak ut av det igrunn... :p

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Politiet ønsker å forby tigging. Hva skal vi diskutere her? Er dette noen sak?

Politiet ønsker sikkert å forby en drøss med ting som er lovlig i dag, men hva så? Nå er det vel helt sikkert ikke slik at alle politifolk ønsker det heller da... Rød Ungdom: At de gidder... Er det mer de holder på med som Politiet mener skal være ulovlig?

 

Hvem lager en sak? Det må jo være du som lager en sak ut av at Politiet ønsker å forby "ute-soving", og at Rød Ungdom derfor vil sove ute? Men så ble det ikke så mye sak ut av det igrunn... :p

 

Jeg, moderatorer og administratorene her inne bestemmer hva jeg skal (få tillatelse å) poste. Jeg var som nevnt budbringeren for et budskap noen av dere ikke ser ut til å like. Det kan jeg leve veldig godt med.

Lenke til kommentar

Jeg, moderatorer og administratorene her inne bestemmer hva jeg skal (få tillatelse å) poste.

Ja, og så? :dontgetit:

 

Jeg var som nevnt budbringeren for et budskap noen av dere ikke ser ut til å like.

Javel? Hva slags budskap? At politiet ønsker å forby folk å ligge ute, og at rød ungdom derfor tyr til sove-ute-demonstrasjon? Jeg bare gav uttrykk for at jeg ikke helt skjønte poenget. Det er verken sensur eller noe annet.. Skjønner ikke helt hvorfor du nevner det engang jeg.. :blink:

 

Det kan jeg leve veldig godt med.

Med at folk her ikke liker at Rød Ungdom sover ute helt lovlig på trass fordi enkelte i politiet ønsker at det skal være forbudt? :blink:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...