Gå til innhold

HD7990 eller Gtx690 ? :)


CerbaNest

Anbefalte innlegg

GTX 690 er best, i min erfaring har nvidia mer pålitelige drivere og CUDA-støtte er mer utbredt i de programmene jeg har brukt for utregning og rendring (f.eks. Adobe Premiere).

 

Men, CUDA fungerer som regel kun med 1 GPU (per program), så du må evt. kjøre 2 instanser av utregningsprogrammene for å få utnyttet GPU 2, forutsatt at dette kan velges i programmet eller konfigureres i en config-fil.

 

Et bra alternativ hvis du kun trenger en GPU, er GTX 680. Du vil få bedre CUDA ytelse på en GTX 680 GPU enn en GTX 690 GPU.

 

To stk GTX 680 i SLI er derfor et helt greit alternativ til 690 hvis du har plass til dem. Evt. To stk GTX 670 i overklokket versjon, slik som f.eks. ASUS TOP-versjonen.

 

ARESII er overpriset og enorm, ville aldri brukt penger på det monsteret. GTX 690 er dyr nok :p

Endret av Nator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg har fått en helt dust, men hva er microstuttering?

Jeg har Corsair 300D kabinett. Det er sykelig trangt og hk stikker langt bak psu. Så jegvhar plass til max 3 kort i 2slots høyde.

 

Evnt klarer jeg feste en psu til med tanke på 3x7970

 

Det vil bli mest brukt til benchmark og utregninger.

Hvorfor har du et så lite og billig kabinett med slik maskinvare?

 

 

Microstutter er best forklart med fenomenet der en høy framerate oppleves som en lavere framerate.

Forklaringen ligger i Alternate Frame Rendering, det er vanskelig å synkronisere grafikkprosessorene opp mot hverandre. Tom's Hardware testet situasjonen for noen måneder siden og fant ut at GTX 690 var bedre ut av eska, men at 7990 kunne bruke RadeonPro til å få den beste sluttopplevelsen.

 

For benchmarking er det nok bedre å kjøpe 7990. Hvilke utregninger er det snakk om? CUDA-beregninger kan kun kjøre på Nvidia-kort, mens OpenCL-beregninger kjører vanligvis hakket bedre på Radeon-kort.

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Har i dag et helt greit oppsett til gaming pc

 

 

Intel i7 3930k @ 4.9ghz med 105mhz bus

Kingston HyperX 2400Mhz cl11 32gb i quad @ 2579mhz

Msi Big Bang Xpower 2 X79 Hovedkort med Artic silver på alle kjølepunkter.

Silver Power 850watt psu. Testet den til 923 Watt stabil over 24timer

Corsair H70 med Corsair Quiet Vifter 2x120mm

2x Kingston ram kjølere.

2x Kingston 3k 120gb i raid 5 1058mb read 900mb write.

 

HD7990

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=772560

 

Eller

Gtx690

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751384

 

 

Mvh Fredrik F

Hva slags "volt" har du på cpuen for 4.9ghz?

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha mere enn ett skjermkort, så får guds skyld kjøp deg ny skjerm snarest, ellers er det ytelse du aldri vil få bruk for.

Er ingen er inne på forumet som er imot å bruke mye penger på pc, vi er bare imot at folk som ikke vet hva de driver med, bruker penger på noe som gir dem noe tilbake for det.

 

Personelig ville jeg mye heller ha kostet på meg ett skikkelig kabinett og full customloop vannkjøling. Skal man først bruke så mye penger på pc så synes jeg det er greit å koste på seg skikkelig kjøling også.

 

 

Annet enn det så ville jeg heller ha kjøpt 2x 7970 og vannkjølt dem. Ikke noe støy da, bare rå kraft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...