Gå til innhold

HD7990 eller Gtx690 ? :)


CerbaNest

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har i dag et helt greit oppsett til gaming pc

 

 

Intel i7 3930k @ 4.9ghz med 105mhz bus

Kingston HyperX 2400Mhz cl11 32gb i quad @ 2579mhz

Msi Big Bang Xpower 2 X79 Hovedkort med Artic silver på alle kjølepunkter.

Silver Power 850watt psu. Testet den til 923 Watt stabil over 24timer

Corsair H70 med Corsair Quiet Vifter 2x120mm

2x Kingston ram kjølere.

2x Kingston 3k 120gb i raid 5 1058mb read 900mb write.

 

HD7990

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=772560

 

Eller

Gtx690

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751384

 

 

Mvh Fredrik F

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4k skjermer vil ikke falle i pris med det første. Så om du ikke skal kjøpe høyoppløst skjerm, eller kjøre flerskjerm i den nærmeste fremtid, så vil jeg anbefale å drøye gpu oppgradering. Eller kan du bare kjøpe et enkelt kort, 7970/7950 eller 670.

 

Hvis du ikke har prøvd crossfire/sli før, så kan det gi deg glede, men også gi deg hodepine. Selvom det er 2 gpu'er på en pcb, så kjører de ikke som en gpu.

 

Hvis du har så mye penger i banken din at du absolutt må ha et slikt kort, så vil jeg anbefale 7990, fordi kortet yter generelt bedre enn 690. Også er Ares 2 mindre støyende.

 

Men det er billigere å kjøpe 2x7970 og klokke det selv, slik at du når nivået ares 2 relativt enkelt. Med prisnivået til ares 2, så kan du kjøpe 4x7970, men da må du kanskje bytte hovedkortet og kabinettet. Som sagt, valgene er mange, og det er du som bestemmer. :)

 

Jeg ville ha valgt 4x7970 uten å tenke meg over, hvis man først bestemmer seg til å bruke 10k+ på skjermkort. Tenk så moro det blir, er som penisforlenger.

Endret av samye83
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For det første, kjølingen til ares 2 er mye bedre enn gtx 690. For det andre, så prøver vi å tenke logisk først. Er det verdt å kjøpe slikt kort? Alle saker har jo forskjellige sider, det er det vi prøver å fortelle trådstarter.

 

Ares 2 er ikke det kortet som er linket til her, og er i en helt annen prisklasse. Kortet som er linket her er en varmeovn med tilhørende flymotor.

Lenke til kommentar

4k skjermer vil ikke falle i pris med det første. Så om du ikke skal kjøpe høyoppløst skjerm, eller kjøre flerskjerm i den nærmeste fremtid, så vil jeg anbefale å drøye gpu oppgradering. Eller kan du bare kjøpe et enkelt kort, 7970/7950 eller 670.

 

Hvis du ikke har prøvd crossfire/sli før, så kan det gi deg glede, men også gi deg hodepine. Selvom det er 2 gpu'er på en pcb, så kjører de ikke som en gpu.

 

Hvis du har så mye penger i banken din at du absolutt må ha et slikt kort, så vil jeg anbefale 7990, fordi kortet yter generelt bedre enn 690. Også er Ares 2 mindre støyende.

 

Men det er billigere å kjøpe 2x7970 og klokke det selv, slik at du når nivået ares 2 relativt enkelt. Med prisnivået til ares 2, så kan du kjøpe 4x7970, men da må du kanskje bytte hovedkortet og kabinettet. Som sagt, valgene er mange, og det er du som bestemmer. :)

 

Jeg ville ha valgt 4x7970 uten å tenke meg over, hvis man først bestemmer seg til å bruke 10k+ på skjermkort. Tenk så moro det blir, er som penisforlenger.

 

Mitt hk har disse setups :

 

1 x PCIe 3.0 x16

1 x PCIe 3.0 x16

2 x PCIe 3.0 x16

3 x PCIe 2.0 x16

 

kan jeg da ha 4 kort ?

Lenke til kommentar

hovedkortet ditt støtter 4 x skjermkort, men om du har tenkt til å kjøre dem i 4x crossfire, så er det best å kjøpe med referansekjøler, blir skikkelig sandwich. Må få varmen ut av kabinettet istedenfor å spytte varmen i kabinettet. Virker som om du har cash, kjør på full custom vannkjøling på skjermkortene. Da får man pose og sekk

 

4 kort, hva skal du med det? Det er vel ingen spill som skalerer på 4 kort?

 

Og har du en 60Hz skjerm så kommer du langt med 2 kort.

Virker som trådstarter vil ha det beste og har penger til det. Jeg har delt min mening, men må jo respektere hva trådstarter vil også. Hadde jeg ikke hatt kone og huslån, ville jeg ha gjort det samme. Det er moro med så mange kort. Selvom bruksområdene ikke er så mange. Kan jo bruke kortene til å knekke koder for eksempel, hehe.
Lenke til kommentar

la idioten få bruke penga sine hvis han vil det.

 

Veldig voksent utsagn.

Dette er rett og slett kun fordi jeg vil ha penis forlenger.

Om jeg har råd og bruker mine penger på dette er ikke jeg en idiot.

 

Finner denne kommentaren helt på trynet og vil bruke administrasjon fjerne den.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Perfekt til benchmarking, og om man virkelig kjøper 4 kort, så er det slike formål som er interessant. Har hørt at 3x crossfire vil minske microstuttering. Så eventuelt 3 stk 7970 er et bedre valg om man absolutt må ha det.

 

Mulig jeg har fått en helt dust, men hva er microstuttering?

Jeg har Corsair 300D kabinett. Det er sykelig trangt og hk stikker langt bak psu. Så jegvhar plass til max 3 kort i 2slots høyde.

 

Evnt klarer jeg feste en psu til med tanke på 3x7970

 

Det vil bli mest brukt til benchmark og utregninger.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...