Gå til innhold

HD7990 eller Gtx690 ? :)


CerbaNest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hakkete" bilde i veldig mange spill, spesielt noen som er et par år gamle Selv på stabilt høy FPS. Mye er rettet nå, men det var først nå i år det ble gjort noe med det iform av update av driver.

 

Problemet kalles "microstuttering" og forekommer pga du kjører crossfire. sli har også samme problem.

 

Dette er fordi både nvidia og amd bruker en teknologi kalt "Alternating frames something" som er at skjermkortene bytter på og sende bilde. De klarer ikke og vise bildene med samme mellomrom mellom seg, og slik fremstår spillet som hakkete.

Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over hva det er. Så dum er jeg ikke når jeg har hatt problemet ganske mange ganger i tidligere oppsett også. Det jeg prøver å si er at jeg har alltid hatt bedre erfaringer med nvidia i multi-GPU løsninger. Regner med jeg får se forskjell når jeg får plukket opp to GTX 670 på tirsdag.

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over hva det er. Så dum er jeg ikke når jeg har hatt problemet ganske mange ganger i tidligere oppsett også. Det jeg prøver å si er at jeg har alltid hatt bedre erfaringer med nvidia i multi-GPU løsninger. Regner med jeg får se forskjell når jeg får plukket opp to GTX 670 på tirsdag.

 

Kjører du med vsync på tilfeldigvis?

Lenke til kommentar

Både og. Spørs hvilket spill det er.

 

At det er mere knot med flere gpuer i ett system er noe alle burde være klare over før de kjøper det. Er derfor det generelt ikke blir anbefalt å kjøpe multigpu setups her inne hvis du ikke er spesielt interessert.

 

Men håper du kommer med dine erfaringer ang sli når du får dine 670's.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...