Gå til innhold

Vi lanserer trådforslag i «Mine innlegg»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Glimrende :thumbup:

 

Jeg forstår godt at andre har en annen oppfatning fordi:

  1. De ikke liker det.
  2. Tar tid å venne seg til ny funksjonalitet.
  3. Forstår ikke straks nytten av det.

Derfor er det viktig lett å kunne konfigurere (skreddesy) hvordan man selv vli at forumet skal se ut. Jo mer fleksibilitet dess bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt funksjonen litt i noen dager. Så langt har jeg fått tråder fra helse, offtopic, tv, hus og hjem og juss. Helse kan jeg vel telle på en hånd hvor mange ganger jeg har vært innom siden jeg ble medlem. Hus og hjem kanskje på to hender. Offtopic, tv og juss er jeg innom ofte.

Videre får jeg opp tråder jeg har fjernet, og tråder jeg har svart i.

Lenke til kommentar

Jeg har en helt annen opplevelse. Jeg får opp relevante tråder.

Det gjør for så vidt jeg også. Du har vel, som meg, satt opp et filter på "Nytt innhold" ? Det virker på meg som om "anbefalte tråder" baserer seg på det. Og akkurat det er faktisk veldig fornuftig.

 

Men ettersom jeg er innom "Nytt innhold" ved jevne mellomrom, så har jeg dermed ingen nytte av denne nye featuren. Og de andre forumene er jeg ikke interessert i, så det er heller ingen grunn for en slik feature.

 

For de som ikke bruker "Nytt innhold" så er har dette en hensikt.

 

Skal det være interessant for meg, så er det at man velger ut tråder jeg ikke har vært innom og det er stotr aktivitet, eller at ingen har svart etter et døgns tid. Vel å merke tråder innenfor mine interesseområder som definert i "Nyttt innhold":

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har ikke satt noe filter på nytt innhold. Jeg vet ikke hvordan tjenesten fungerer (er programmert). Personlig ville jeg programmerte den på tilsvarende måte som Amazon gjør om du har kjøpt bøker der. Amazon gir hint om ny bøker basert på de bøkene du har kjøpt.

 

Dette vil jeg kalle semantisk levring av innhold. Jeg opplever det ikke som at det blir "pushet" innhold på meg. Hadde jeg programmert et slikt filter, som nok er basert på sql spørringer mot forumdatabasen, ville jeg også levert en mulighet for å slå av funksjonaliteten. Man kan vel endog tenke seg at man selv kan konfigurere hvilke forum katagorier det skal vises nytt innhold fra.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke satt noe filter på nytt innhold. Jeg vet ikke hvordan tjenesten fungerer (er programmert). Personlig ville jeg programmerte den på tilsvarende måte som Amazon gjør om du har kjøpt bøker der. Amazon gir hint om ny bøker basert på de bøkene du har kjøpt.

Jeg vet ikke om det er noe eksempel å etterfølge. Amazon sine forslag er innimellom meget talentløse. F.eks. kjøpte jeg en bok om Panasonic GF1. Da kom det forslag om andre bøker av samme forfatter om andre kameraer; istedet for bøker av andre forfattere om GF1 ...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...