Gå til innhold

3DMARK resultater [ny versjon av 3DMark ute]


Anbefalte innlegg

 

Hvilke clocks kjører det på? core og mem?

 

 

Tviler på at det er makset, du har vel mulighet til å øke vcore på det litt antar jeg?

 

Linken du har lagt ut til scoren er feil/funker ikke, har du slettet scoren?

 

http://www.3dmark.com/fs/1738790 med ett 780 Ti Classified

 

Linken virker her ennå.

post-104567-0-66548900-1395790680_thumb.png

Sensors i GPU-Z registrerte litt høyere core clock enn det boost er oppgitt til når jeg spillte istad. 12xx ett eller annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvilke clocks kjører det på? core og mem?

 

 

Tviler på at det er makset, du har vel mulighet til å øke vcore på det litt antar jeg?

 

Linken du har lagt ut til scoren er feil/funker ikke, har du slettet scoren?

 

http://www.3dmark.com/fs/1738790 med ett 780 Ti Classified

 

Linken virker her ennå.

attachicon.gifskjermkort.png

Sensors i GPU-Z registrerte litt høyere core clock enn det boost er oppgitt til når jeg spillte istad. 12xx ett eller annet.

 

Merkelig men linken virker bare i Firefox hos meg, får 404 feil i Chrome :hmm:

 

Du må laste ned MSI Afterburner og klokke kortet litt, det er ikke farlig :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

R9 290, i7-4770K, full vannkjøling:

 

http://www.3dmark.com/3dm/2324741

 

Med 11211 poeng er jeg oppe blant de aller beste Firestrike-resultatene for denne GPU+CPU-kombinasjonen. Vil påstå dette er et ganske godt resultat med tanke på hvor billig R9 290 faktisk er! ;)

 

Imponerende! Hvordan klarte du å få en graphics score på 13101 poeng fra et R9 290? 1300Mhz core? :hmm:

Jeg kjører selv et R9 290 Tri-x @ 1090Mhz core, og får kun en graphics score på 11894 poeng med Catalyst 14.8-driveren.

Lenke til kommentar

Hvordan klarte du å få en graphics score på 13101 poeng fra et R9 290? 1300Mhz core? :hmm:

 

Jeg fikk 12500 graphics score med 1250mhz core med relativ gammel driver(13.xx). Så han måtte ha klokket sitt 290 over 1300mhz tror jeg.

 

Det er lenge siden, og det er ikke alt jeg husker, blant annet vet jeg ikke hva jeg har hatt som max core mhz. Jeg vet at jeg har fullført Firestrike med 1615mhz på minnet (opp fra 1250) og at jeg har måtte bruke TriXX siden AB bare gir +100mV på det meste. Dessuten er jeg ganske sikker på at det var under 10 varmegrader på kontoret - det var januar, vind og mørketid og jeg hadde vinduet oppe. Sånt hjelper på.. ;)

Lenke til kommentar

 

Hvordan klarte du å få en graphics score på 13101 poeng fra et R9 290? 1300Mhz core? :hmm:

 

Jeg fikk 12500 graphics score med 1250mhz core med relativ gammel driver(13.xx). Så han måtte ha klokket sitt 290 over 1300mhz tror jeg.

 

Det er lenge siden, og det er ikke alt jeg husker, blant annet vet jeg ikke hva jeg har hatt som max core mhz. Jeg vet at jeg har fullført Firestrike med 1615mhz på minnet (opp fra 1250) og at jeg har måtte bruke TriXX siden AB bare gir +100mV på det meste. Dessuten er jeg ganske sikker på at det var under 10 varmegrader på kontoret - det var januar, vind og mørketid og jeg hadde vinduet oppe. Sånt hjelper på.. ;)

 

 

Aha, jeg skjønner! Jeg bruker selv Msi Afterburner, jeg synes egentlig +100mV holder og gir plenty med varme, men når man kjører vannkjøling vil man jo gjerne kjøre grensene lenger. ;)

 

Jeg kjørte en ny Firestrike-run med 1140 Mhz core, som er det høyeste kortet mitt kjører gjennom Firestrike ved +100mV. Jeg fikk da 12308 i graphics score, som jeg er godt fornøyd med!

 

Jeg fikk 12500 graphics score med 1250mhz core med relativ gammel driver(13.xx). Så han måtte ha klokket sitt 290 over 1300mhz tror jeg. Ikke kjørt firestrike på lenge, men har det vært store forandringer i poengsum når man sammenligner 2013 driver vs 2014 driver i firestrike?

 

Som du ser over, så fikk jeg 12308 i graphics score med kortet klokket til 1140 Mhz core, så jeg vil absolutt si det har skjedd ting med driverne siden 13.xx! Det er nesten nøyaktig like høy graphics score som du fikk, selv om jeg kjører 110 Mhz lavere core clock på mitt kort!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Var ikke så mye aktivitet her..

 

Tenkte jeg skulle komme med resultater jeg også. Jeg kjøpte akkurat 3DMark, til nå har jeg bare brukt gratisversjonen jeg har funnet, men betalte vel 140,- kroner mer enn tilbudet over her.. :(

 

 

Uansett, fikk 20735 med mitt oppsett, men på Cloud Gate -testen. Ikke helt inneforstått med hvilke tester som "gjelder" enda, men..

 

 

EDIT: På Fire Strike fikk jeg 14979..

 

EDIT2: Så her er alle testene:

 

Fire Strike: 15046 (gikk opp litt på test 2)

Sky Diver: 25273

Cloud Gate: 20692 (gikk ned litt på test 2)

Ice Storm: 35183

 

 

Oppsett: i7-5820K og GTX 970 i SLI.

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Var ikke så mye aktivitet her..

 

Tenkte jeg skulle komme med resultater jeg også. Jeg kjøpte akkurat 3DMark, til nå har jeg bare brukt gratisversjonen jeg har funnet, men betalte vel 140,- kroner mer enn tilbudet over her.. :(

 

 

Uansett, fikk 20735 med mitt oppsett, men på Cloud Gate -testen. Ikke helt inneforstått med hvilke tester som "gjelder" enda, men..

 

 

EDIT: På Fire Strike fikk jeg 14979..

 

EDIT2: Så her er alle testene:

 

Fire Strike: 15046 (gikk opp litt på test 2)

Sky Diver: 25273

Cloud Gate: 20692 (gikk ned litt på test 2)

Ice Storm: 35183

 

 

Oppsett: i7-5820K og GTX 970 i SLI.

De eneste som gjelder er FIrestrike + extreme versjonen. Men det er fin score det. Klokket gpuene eller?

Lenke til kommentar

Her er min score med Fire Strike/Fire Strike Extreme.

CPU 4.8GHz, GPUs 1160 memory på Stock.

attachicon.gifFire Strike.png

attachicon.gifFire Strike Extreme.png

 

Jeg fikk 9952 poeng i Firestrike Extreme med 4790k @ 4700mhz og 2x 290 @ 1150mhz.

 

Du får latterlig dårlig score i forhold til å ha 2x290x og jeg kjørte bare 2 vanlige 290.

 

Har man ikkje nok kjøling på 290(x) korta, så får man ikke max ut av dem selv om man overklokker. Jeg fikk mye høyere score på vann med lavere hastighet enn jeg fikk med god luftkjøling som det er på Sapphire korta. Korta på luft var under 70 grader...

 

http://www.3dmark.com/fs/2416092

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Her er min score med Fire Strike/Fire Strike Extreme.

CPU 4.8GHz, GPUs 1160 memory på Stock.

attachicon.gifFire Strike.png

attachicon.gifFire Strike Extreme.png

 

Jeg fikk 9952 poeng i Firestrike Extreme med 4790k @ 4700mhz og 2x 290 @ 1150mhz.

 

Du får latterlig dårlig score i forhold til å ha 2x290x og jeg kjørte bare 2 vanlige 290.

 

Har man ikkje nok kjøling på 290(x) korta, så får man ikke max ut av dem selv om man overklokker. Jeg fikk mye høyere score på vann med lavere hastighet enn jeg fikk med god luftkjøling som det er på Sapphire korta. Korta på luft var under 70 grader...

 

http://www.3dmark.com/fs/2416092

 

Ok?..

Hva burde jeg ligge på da?.

Får prøve meg frem med litt lavere OC.

Har du noen tips til settings Nizzen?.

Lenke til kommentar

 

 

 

Var ikke så mye aktivitet her..

 

Tenkte jeg skulle komme med resultater jeg også. Jeg kjøpte akkurat 3DMark, til nå har jeg bare brukt gratisversjonen jeg har funnet, men betalte vel 140,- kroner mer enn tilbudet over her.. :(

 

 

Uansett, fikk 20735 med mitt oppsett, men på Cloud Gate -testen. Ikke helt inneforstått med hvilke tester som "gjelder" enda, men..

 

 

EDIT: På Fire Strike fikk jeg 14979..

 

EDIT2: Så her er alle testene:

 

Fire Strike: 15046 (gikk opp litt på test 2)

Sky Diver: 25273

Cloud Gate: 20692 (gikk ned litt på test 2)

Ice Storm: 35183

 

 

Oppsett: i7-5820K og GTX 970 i SLI.

 

 

De eneste som gjelder er FIrestrike + extreme versjonen. Men det er fin score det. Klokket gpuene eller?

 

 

Nei, ikke klokket noe som helst.. Jeg har lyst til å prøve å klokke cpu og gpu, men er veldig usikker på hvordan jeg skal gå frem, uten å risikere å skade noe som helst..

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Var ikke så mye aktivitet her..

 

Tenkte jeg skulle komme med resultater jeg også. Jeg kjøpte akkurat 3DMark, til nå har jeg bare brukt gratisversjonen jeg har funnet, men betalte vel 140,- kroner mer enn tilbudet over her.. :(

 

 

Uansett, fikk 20735 med mitt oppsett, men på Cloud Gate -testen. Ikke helt inneforstått med hvilke tester som "gjelder" enda, men..

 

 

EDIT: På Fire Strike fikk jeg 14979..

 

EDIT2: Så her er alle testene:

 

Fire Strike: 15046 (gikk opp litt på test 2)

Sky Diver: 25273

Cloud Gate: 20692 (gikk ned litt på test 2)

Ice Storm: 35183

 

 

Oppsett: i7-5820K og GTX 970 i SLI.

 

 

De eneste som gjelder er FIrestrike + extreme versjonen. Men det er fin score det. Klokket gpuene eller?

 

 

Nei, ikke klokket noe som helst.. Jeg har lyst til å prøve å klokke cpu og gpu, men er veldig usikker på hvordan jeg skal gå frem, uten å risikere å skade noe som helst..

 

Skal ganske mye til før du klarer å skade noe. Det ender som oftest med at PCen fryser helt eller at du får bluescreen. Bruk google til å søke opp CPUen å hvilken volt o,l du bør starte med på4,5Ghz f,eks. På skjermkort delen er det enklere, bruk google igjen for å finne et utgangs punkt, så øker du litt og litt til du får artifacts når du stresstester, så senker du klokken litt igjen til du finner en stabil klokk.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

 

Skal ganske mye til før du klarer å skade noe. Det ender som oftest med at PCen fryser helt eller at du får bluescreen. Bruk google til å søke opp CPUen å hvilken volt o,l du bør starte med på4,5Ghz f,eks. På skjermkort delen er det enklere, bruk google igjen for å finne et utgangs punkt, så øker du litt og litt til du får artifacts når du stresstester, så senker du klokken litt igjen til du finner en stabil klokk.

 

 

Må nesten korrigere deg litt der , det er litt avhengig av flaks / uflaks kan man si.

Kjenner flere som bare har overklokket "litt" som har vært uheldige og skjermkortet har tatt kvelden, mange av skjermkortene fra produsenten er i noen tilfeller klokket opp mot den maksimale hastigheten de kan leve på og kjører man over dette med feks 10% (noe mange overklokkere gjør) så kan det ta kvelden i verste fall.

 

Andre ganger så går det utover stabiliteten og man ser at man plutselig må klokke ned for å i det hele tatt kjøre stabilt , så da kan man ende opp med et skjermkort som yter dårligere enn stock speed. Eller kort som har blitt tøft behandlet over tid som de som brukes til tallknusing...

 

Det er derimot ikke mange som blir utsatt for dette , men noen dukker opp hvert år med problemer med skjermkortet eller en cpu som er ustabil og må ha mer volt eller bedre kjøling ( lavere hastighet ) , sånn sett er det greit å vite at man kan være uheldig når man overklokker og at det er en risiko å ta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...