Gå til innhold

3DMARK resultater [ny versjon av 3DMark ute]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan du få din 3770k til 5Ghz? Hva skiller ditt oppsett kontra mitt?

 

Nizzen har custom vannkjøling mens du har ferdig sett og det er nok den største forskjellen. Skal jo også nevnes at alle CPU'er er forskjellige, har selv testet 6 stk 3770K der noen var fra samme batch og selv da så var det forskjell på klokking.

Lenke til kommentar

Nizzen har custom vannkjøling mens du har ferdig sett og det er nok den største forskjellen. Skal jo også nevnes at alle CPU'er er forskjellige, har selv testet 6 stk 3770K der noen var fra samme batch og selv da så var det forskjell på klokking.

Bare for å høre - hvor høyt har du fått de 3770'ene du har testet (i snitt ca.)? :)

Litt nysgjerrig å vite hvor "normalen" går hen... per nå er ikke temp noe issue her, men 4.7 er absolutt maksimale.

Lenke til kommentar

Bare for å høre - hvor høyt har du fått de 3770'ene du har testet (i snitt ca.)? :)

Litt nysgjerrig å vite hvor "normalen" går hen... per nå er ikke temp noe issue her, men 4.7 er absolutt maksimale.

Kan nok ikke sammenlignes siden jeg testet de for maks-klokk på LN2 og da snakker vi om helt andre hastigheter.

 

Når jeg sjekker her så ser jeg at de maskinene jeg har hatt kjørende 24/7 med 100% CPU-load ble kjørt på 4,6GHz og 4,7GHz. De stod riktignok i ett rom med 6-7 maskiner som gikk med full load på CPU hele døgnet så romtemp var nok ofte oppe i 25-30C :p

 

c31v.jpg

 

c21i.jpg

 

Hvor høy vcore og hvilken PLL har du testet med? CPU PLL kan gå begge veier som du ser av bildene her.

Lenke til kommentar

Hvor høy vcore og hvilken PLL har du testet med? CPU PLL kan gå begge veier som du ser av bildene her.

Med LN2 snakker vi naturligvis om temperaturer (og frekvenser) i en litt annen klasse :)

 

Som du ser, så er vcore rimelig høy i forhold til frekvensen som er satt. Når det gjelder CPU PLL, så har jeg ikke rørt denne så mye per nå - denne skal vel uansett ikke avgjøre såpass mye hva gjelder stabilitet?

 

Slik jeg kjenner CPU PLL er det mest for å kunne få vcore noe ned på en statisk frekvens, evt. for å komme over booting-kneika? Mulig jeg er helt på bærtur her nå....

 

post-96570-0-87014000-1364939962_thumb.jpg

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

med min 3770k her nå så blir den plutselig stabil med pll under 1.8v. 1.7-1.75 hjalp veldig for meg for å få den prime stabil. mindre pll gir litt lavere temo også.

 

+1

 

PLL kan ha mye og si på både stabilitet og maks-klokk.

1,4 vcore høres vanvittig mye ut på så lav klokk så jeg vil tippe at det er noe annet som stopper deg her. Hvilken type ram har du og har du sjekket at den er OK?

Lenke til kommentar

PLL kan ha mye og si på både stabilitet og maks-klokk.

1,4 vcore høres vanvittig mye ut på så lav klokk så jeg vil tippe at det er noe annet som stopper deg her. Hvilken type ram har du og har du sjekket at den er OK?

Ja, jeg er av samme oppfatning - altså at det er noe større som er skyld i dette.

Per nå benytter jeg noen corsair vengeance-brikker på 1600mhz. Har kjørt memtest via boot-cd, på henholdsvis 1333- og 1600mhz, uten noen feil.

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Ja, jeg er av samme oppfatning - altså at det er noe større som er skyld i dette.

Per nå benytter jeg noen corsair vengeance-brikker på 1600mhz. Har kjørt memtest via boot-cd, på henholdsvis 1333- og 1600mhz, uten noen feil.

 

Sett minnet på 1333 og alle timings på auto, alle volt untatt Vcore, CPU PLL og Dram til auto.

Start fra bunnen av med vcore på 1,25, CPU PLL på 1,7 og dram på 1,65, sett LLC(vdrop) til high, altså kjøre uten vdrop.

 

Får du ikke bootet på 4,5-4,6GHz på det så er noe galt ett sted eller så er CPU'en nær døden vil jeg si.

 

Resten av denne praten bør vi ta i Overklokkings cafeen.

Endret av Minhund
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...