Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lovlig å være med folk som er høye?


Anonym259235

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det dog ikke en borgerplikt å anmelde ulovligheter?

 

Eller har jeg blitt feilinformert på et tidspunkt?

 

Edit:

Om man fysisk ser at de man er sammen med f.eks. har x kvantum narkotiske stoffer på seg altså, ikke bare for å være i samme område som noen som har brukt stoffet/stoffene før man møter dem for dagen.

Endret av Thyristor
Lenke til kommentar

Men selv om du ikke bryter noen lov og kan straffes kan det jo medføre ubehageligheter likevel...

Når politiet (mener de) har "skjellig grunn til mistanke" eller "følger ferske spor" har de "plutselig" lov til mer enn de vanlighvis har (f.eks ransake deg og/eller huset ditt).

Har du tillatelser/lisenser som krever at du er snill gutt, f.eks (skyte)våpen, kan disse i noen tilfeller trekkes tilbake om du "vanker i tvilsomme miljø".

Lenke til kommentar
Jeg har aldri brukt eller oppbevart dop eller våpen, så da tror jeg ikke det hadde vært noe problem.

Det er det som er så snedig, du trenger ikke å ha gjort noe som helst ulovlig for å få avslag når du søker om noe som krever at politimesteren anser deg som f.eks "edrulig og ansvarlig og ikke av særlige grunner funnet uskikket". Da skal det ikke mange oppføringene i politiloggen der ditt navn og "kjenninger av politiet" dukker opp ved siden av hverandre før du havner i feil bunke.

Men om du ikke trenger politiets godvilje, hverken i jobb eller for hobby/fritid, vil ikke dette være noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...