Gå til innhold

Nå er den helt nye Office-pakken her


Anbefalte innlegg

Ellers er argumentene høyst gyldige, jeg er veldig skeptisk til slike nettjenester med fastlåsing og problemer straks det er tull med nettet eller MS sine servere. Nettsynkronisering burde heller vært en supplerende tjeneste.

Fra FAQ:

 

Er dokumentene som er lagret på SkyDrive, også tilgjengelige frakoblet?

Ja. Når du lagrer et dokument i Office, vil standardalternativet på de fleste PCer og Mac-datamaskiner lagre det til en lokal SkyDrive-mappe på datamaskinen. Denne synkroniseres automatisk til SkyDrive på nettet. Du har når som helst tilgang til dokumentene dine i den lokale SkyDrive-mappen på datamaskinen, selv om du ikke er tilkoblet Internett.

 

Er Internett-tilgang nødvendig for Office?

Når det gjelder abonnementsversjoner av Office, inkludert Office 365 Home Premium, må du koble til Internett for å behandle abonnementskontoen, for eksempel for å installere Office på andre datamaskiner eller endre betalingsalternativer. Du må også koble til Internett regelmessig for å holde Office-versjonen oppdatert og dra nytte av automatiske oppgraderinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Strømming av programmet til maskinen, i stedet for å lese det fra lokal harddisk. Det vil øke databruken og ofte også kostnaden for de som bruker telefonnettet for nettoppkobling.
Her tar du rett og slett feil. Det caches så klart lokalt, laster ikke ned alt hver gang. Derimot har man *fordelen* av å kunne åpne appen hvor som helst. Lignende spill på Steam, altså. Trenger ikke en gang ha nett for å bruke programmet, annet enn å koble seg opp en gang i blant. Les FAQ før du sprer svada.

Men det lastes ned første gang, ikke sant? Vil det føre til økt datatrafikk sammenlignet med å installere fra CD? Vil økt datatrafikk øke kostnaden for de som bruker (mobil)telefonnettet som nettoppkobling? Ikke nødvendigvis da folk har ulike pakkeløsninger på forhåndsbetalt kapasitet per måned, men for noen vil det føre til økte datakostnader. "rett og slett feil" "sprer svada"pfft.

Lenke til kommentar

Greit, jeg skal gi meg litt på den. :) I det minste hvis initsiell nedlasting av Office365 ikke beløper seg til GB-størrelse. Jeg snakker om til bærbare PCer, via 3G-modem eller lignende. App-versjonen tar nok langt mindre plass. CD er forsåvidt bare for de som kjøper det på CD.

 

Mange kjøper PC med Office preinnstalert, om så i begynnerutgave der alle filene til fullversjonen ligger på harddisken, men må betales og aktiveres før man får brukt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror aldri office har vært en stort program man måtte ha lastet ned.. og hvis de lager en mobilversion så kanskje klarer de å gjør størrelsen god del mindre.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe månedsabonomang siden jeg får det av skolen uansett, hvis de hadde bare brukt abonomang da hadde jeg holdt meg til 2010 som fungerer flott.

Lenke til kommentar

Ingen upgrade? :(

 

Nja. Jeg skal sette opp en maskin for noen venner nå, og fant ut ved å surfe på MS sine sider at hvis du har kjøpt/kjøper Office 2010 mellom 19. oktober 2012 og 30 april 2013 så får du gratis oppgradering til Office 2013. Dette er vesentlig billigere enn å kjøpe 2013 versjonen. I tillegg kan du kjøpe bare produktnøkkel (fra f.eks. Komplett) til en mye rimligere penge og laste ned Office herifra: http://office.microsoft.com/nb-no/products/sikkerhetskopi-av-microsoft-office-2010-FX101828860.aspx

Informasjon om tilbudet står her: http://office.microsoft.com/nb-no/offer/detaljer-og-vilkar-for-forlanseringstilbud-FX102902434.aspx

 

Ps. dette stod klart og tydelig på Office sine Norske sider for to uker siden, men jeg fant det ikke nå ved å navigere meg rundt der, så kanskje ikke noe de promoterer videre?

Smart og oppdatere artikkelen med denne informasjonen også??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker office2013 ganske bra, litt i tvil om det er verdt 80 kr i mnd.. (kan f.eks bruke google docs osv), håper at office kommer til ipad og android snart, da går det ann å betale for det. Foreløpig synes jeg også at det er elendig synkronisering i outlook dersom du har gmail

Lenke til kommentar

Kjøpte denne via jobben (bedriftsavtale). Den finnes foreløpig ikke på norsk?Det sto at det skulle komme såkalte LIP (språkpakker) ut i løpet av kort tid.

 

Jeg har office 360 Home premium, og den er på Norsk =) Du må velge Norsk språk på "Min Side", får du laster den ned =)

Lenke til kommentar

Jeg er kanskje blind, men er det noen som kan si meg hvor jeg kan få tak i den norske utgaven av office 2013? Kjøpte den tidligere i dag, fikk da beskjed om at den ikke finnes på norsk ennå? Har professional plus.

Det stemmer, ikke kommet i norsk språk drakt ennå, se her

http://office.microsoft.com/nb-no/downloads/nedlasting-av-en-office-lip-language-interface-pack-HA001113350.aspx

Lenke til kommentar

Dette dreier seg om Language Interface Packs (LIP) - noe du f.eks. bruker for å gjøre en norsk utgave av Office 2013 om til en nynorsk versjon.

 

Office 2013 er tilgjengelig i Microsoft's norske nettbutikk: http://office.microsoft.com/nb-no/office-home-and-student-programserien-FX102918374.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...