Gå til innhold

Den offisielle tråden for Counter-Strike 1.6


Anbefalte innlegg

Hum, kan det være en spesiell grunn til at jeg nesten aldri får logget på? Eller er det bare at linjene er en smule overbelasta?

 

Og jeg synes det er teite av dere å si at Steam og 1.6 suger. Steam er egentlig genialt, bare at linjene er litt overbelasta for tiden. Kanskje ikke genialt, men konseptet er helt OK da. Og 1.6 har da fått mange forbedringer. Deilig med in-game-meny osv. Skjoldene åpner for nye og spennende taktikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

STEAM konseptet virker lite gjennomprøvd og altfor ambisiøst...

Etter å "endelig" ha fått 1.6 til å virke søndag morgen, kommer jeg hjem mandag spiller to runder, logger ut, og blir så spurt om steam passord.

Dette husket jeg ikke i farten så jeg prøvde de mest vanlige, og valgte huskespørsmål...........

Etter det har jeg ikke kommet inn.....

Avinstallerte steam og la inn på nytt = fullstendig krasj :cry:

 

Må vel fjerne cs helt....møkk..

Så husk passordet deres gutter/jenter, for ellers kan det gå dere ille !

Lenke til kommentar

hm.. syns egentlig 1.6 var en helt kurant oppdatering, jeg. skjoldet funker fint mot den awp-horingen som foregår på de aller fleste servere i det ganske land, og de to nye våpenene, om ikke så veldig originale og spennende, gir litt mer valgmuligheter når man har en slunken lommebok.

 

steam har også funket smertefritt for meg. downloader steaminstall_cs.exe eller hva den nå heter, installerte, laget et brukernavn, startet cs, og kastet meg inn på en eller annen server i løpet av kort tid. å sutre fordi man ikke husker passordet, er for gale..

Lenke til kommentar

Steam funka fint for meg den første dagen.... etter en natt skulle jeg logge meg på for og spille igjen da sa den at den ikke fikk connection med steam nettverket. Så jeg lagde meg en ny profil når den holder på og create profilen kommer pluttselig dette opp SteamProcessCall(CreateAccount,0xab0002,0x18cfc04,0x18cdf0c) failed with error 200: Connection Reset, WinSock Error 10054 "Connecton reset by peer". Veldig iriterende.... noen av dere som har samme problemet? :oops:

Lenke til kommentar

Det vil med andre ord si at de prøver å få slutt på at folk spiller cs på LAN

Og hva med oss som fremdeles sitter med 56k modem uten mulighet til asdl, skal ikke vi i det minste få spille mot naboene i lokalt nettverk?

 

Hvem gidder å ha en versjon som du kan bruke på nettet når du fra tid til annen er på plasser med bredbånd, samtidig som du må ha en foreldet versjon som aldri blir oppdatert for å spille på LAN.

 

Jeg tipper CS vil få en nedtur med steam.

Lenke til kommentar

 

Jeg tipper CS vil få en nedtur med steam.

 

Ingen spåmann selv, men føler at Ronny har et point her..

CS er jo unektelig litt "lang i tannen," og på tross av altfor mange døgn med AK i hånden kan jeg ikke se hvordan Valve's kontroll-regime skal trekke nye interesserte, eller holde på de gamle..

 

MEN; Om nå Steam får seg litt fartstid, og de fixer alt irriterende stuff... Og Valve tenker, nå har vi en FET motor i H-L 2, så er det ikke vanskelig å gjette at de husker suksessen til CS, og kanskje lager sitt eget CS 2.0..

 

Og DET ville vært temmelig über-mega-R0xx0r (joke)

Lenke til kommentar

tja det er iallefall MANGE issues som må fikses..

 

rent gameplay messig:

 

skift over til de SKIKKELIGE navnen på våpen...jeg klarer ikke å finne dem i menyen halvparten av tiden...dette skulle IKKE være noe problem med copyright og slikt...alle andre klarer jo å ha autentiske navn??!

 

kan man i det heletatt kjøpe MP5 som T? jeg fikk konsekvent Mac 10 da jeg kjøpte MP5 i T buy menu...

 

hva med at CS selv justerte controls tilbake til defaults etter at jeg hadde kjørt setup scriptet mitt? var forbanna irriterende iallefall...

Lenke til kommentar

MEN; Om nå Steam får seg litt fartstid, og de fixer alt irriterende stuff... Og Valve tenker, nå har vi en FET motor i H-L 2, så er det ikke vanskelig å gjette at de husker suksessen til CS, og kanskje lager sitt eget CS 2.0..

 

Og DET ville vært temmelig über-mega-R0xx0r (joke)

 

CS2 er under utvikling og har vært det ganske lenge, ifølge offisielle uttalelser skal det komme ikke så lenge etter HL2 etter hva jeg har forstått. :yes:

Lenke til kommentar

jeg har hatt et ganske så positivt syn på Steam, helt til i dag..

Jeg tenkte jeg skulle ta meg et par runder med 1.6, men når jeg prøvde å starte spillet står det at 1.6 fila mi er kruppt eller noe. jeg viste feilmeldingen til folka på #steam.no. De mente en reinstallasjon var tingen. jeg gjorde som de sa og alt gikk greit. vel, det var helt til jeg skulle installere steam på nytt. Filene la seg spredt rundt omkring på disken min. Får å få orden på alle filene tenkte jeg jeg skulle avinnstalere og prøve på nytt. Det var da det skjedde.. Steam fjernet ikke bare Steam exe fila. Den fjernet faktisk ALLE exe filene mine på disken.. :evil:

nå har jeg sitte her å reparert/reinstallert i noen timer nå og nå er det like før jeg koker over..

Lenke til kommentar

Etter noen dager med 1.6 og Steam så er jeg sannelig på glid. Synes Steam er et veldig bra tiltak alt i alt. Får bare være at de har litt oppstartsproblemer, vet det ikke er beta lengre men det er noe annet når "alle" skal på Steam. Gi de litt tid så går det seg til tror nå jeg og alle blir fornøyde - forhåpentligvis blir mye av whine-kulturen liggende igjen i 1.5 (he he jeg kan drømme).

 

CS 1.6 har egentlig ganske mye bra for seg:

-Pistol-runden er ikke urettferdig lengre da Glocken har blitt MYE bedre

-De nye "billig"-riflene er helt konge (Famas er min favoritt), mulig dette kommer til å gå utover bruken av smg'er men likevel (bare ikke TMP'en forsvinner så... da blir det leven!)

-AK'en har blitt veldig mye mer presis

-Skjoldet (ja skjoldet!) er faktisk et veldig bra tilskudd! Som Psilo sa så hjelper det på den overdrevne AWP-bruken, dessuten gir det en litt ny spillestil som jeg liker - du blir nødt til å være mer taktisk. Alle de som blir frustrerte over at de ikke klarer å plaffe ned de med skold og bare står og tømmer magasinet i skjoldet for så når det sier klikk klikk se at han bak skjoldet skyver det til side og plaffer deg ned bør ta seg en karamell og tenke seg litt om. Taktikk!

-Ihvertfall Inferno og Aztec har blitt mye bedre, da spesielt Aztec hvor et par exploits nå er borte (steinene nedenfor t-spawn f.eks).

 

Noen ting kunne vært gjort litt anderledes/fikset:

-Tenker da spesielt på skjoldet. Jeg sto senest i går og tømte et magasin i bakhue på en som defusa, av en eller annen grunn så dekket plutselig skjoldet alt. En annen ting som kunne vært gjort anderledes er at det burde vært smalere sånn at du var mer sårbar ved strafing. Mange har foreslått forskjellige ting for å gjøre skjoldet svakere som f.eks at det har en egen "helse" og at det går i stykker etterhvert. Andre at noen våpen skal kunne gjøre skade i en viss grad. Tror ingen av disse ideene ville funket noe særlig med mindre du kan f.eks ha en smg i tillegg til skjoldet - du ville blitt altfor sårbar ellers.

-At du ikke kan bli skutt gjennom noen få cm med skjold men likevel gjennom flere meter vegg er bare for dumt - fiks dette snarest!

 

Tror dette var det jeg kom på i denne omgang gitt.

Konklusjon: Steam og CS 1.6 er et skritt i riktig retning.

 

Et spørsmål til slutt: Når Condition Zero kommer så har vel den en multiplayer del også hva blir isåfall det da CS 1.7(eller noe sånt) eller noe helt annet?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er dumt at man må være på internett for å spille det, da er jo et cs lan avhenging av adsl.

en annen ting jeg har hørt, er at du kobler deg opp (i hl2), for å spille multiplayer, så MÅ du være på internett resten av gangen du vil spille singleplayer (ja, i retail versjon).

Det er jo helt sykt.

Selve cs er helt greit, selv om fpsen min har gått ned. De nye våpnene er helt greie.

:( :-)

Lenke til kommentar

Er det noen som har dette problemer også?

 

 

når jeg skal starte STEAM så kommer denne melding om og om igjen

 

Steam - Error

 

Could not connect to Steam network.

Either the Steam network is currently not running, or your internet connection is down.

Please check your internet connection and try again.

 

dette har jeg gjort mange gang nå og funker ikke det hele tatt.

Noen som har noen bra tips som fikser detta?

 

 

Pluss att når jeg start STEAM tar det jævlig lang tid att det kommer igang

Lenke til kommentar

Jeg skal slutte med CS hvis jeg ikke FÅR DET TIL SNART :evil::evil:.

 

Dette får jeg når jeg skal lagge Account i Steam.

 

SteamProcessCall(CreatAccount,0xab0005,0x14df0c) Failed error 200: Connection Reset, WinSock Error 10054 "Connection reset by peer"

 

Har noen det samma problemet?

Dette har skjedd hver gang :evil:

Lenke til kommentar
Jeg skal slutte med CS hvis jeg ikke FÅR DET TIL SNART :evil:  :evil:.

 

Dette får jeg når jeg skal lagge Account i Steam.

 

SteamProcessCall(CreatAccount,0xab0005,0x14df0c) Failed error 200: Connection Reset, WinSock Error 10054 "Connection reset by peer"

 

Har noen det samma problemet?

Dette har skjedd hver gang :evil:

 

Jeg har samme problemet. Får ikke til å create account. Får samme feilmelding. Er vel sikkert litt vel my trafikk på registreringsdelen på serveren eller.no sånt tenker jeg.

Lenke til kommentar

Mulig dette er feilen..har ikke testa det men...

 

Please check your internet connection to make sure it is functioning properly.

 

If you're sure that your 'Net connectivity is functioning but you are still unable to log in to Steam, it may be because the required ports are blocked by a device on your network (such as a router).

 

The following ports must be "open":

UDP 1200

UDP 27000 to 27015 inclusive

TCP 27030 to 27039 inclusive

 

 

Finally, if you've checked all of the above and are still having trouble, you may want to double check Steam's network status to make sure the system is online

 

www.steampowered.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...