Gå til innhold

Unboxing: Vi pakker opp Apples tynne iMac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det tredje har vel imac-salgene fått seg en smell etter disse ble lansert.

 

AtW

Det kan også ha noe med at det tok over en måned før de nye maskinene ble shippet til kunder.

 

21,5" maskinen har shippet siden 30. november og 27" maskinen begynte å shippe i midten av desember. Per dags dato oppererer Apple med 2-3 ukers leveringstid for 21,5 og 3-4 uker for 27".

Lenke til kommentar

Er en veldig fin maskin, og merker jeg blir litt lei av unger og troll som mener at de får en tilsvarende maskin for 5000 etc. Vi kan jo starte med skjermen, som faktisk er en skjerm av meget god kvalitet. Så vil jeg si at Ezio sin LED FlexScan EV2736W er det nærmeste vi kommer denne skjermen en iMac har. Denne skjermen har en utsalgspris hos komplett for 6295,- så her er alt 5000,- grensa deres sprukket.Det neste dere sier at en iMac er verdt max 10000,-Hvis vi ser på skjermkortet så ligger et GTX 680 til salg for ca 3500,-CPU koster 1500,- 8GB (corsair vengeance) ram koster ca 400Hovedkort drøye 1100,- for et hovedkort med wifi. Harddisk 1TB koster 540,-En PC vil også trenge en PSU ca 650,- for 650wLa oss ikke glemme et kvalitets kabinett koster ca 1000,-Så et mus og tastatur med blåtann av litt kvalitet. Her det billigste hos komplett et tastatur fra Apple tenk. Så vi lar dere PC-brukere heller få bruke 2.4ghz mus og tastatur. Logitech Wireless Desktop MK710 ser ut som en god erstatter for det apple tilbyr (bare nesten siden magic mouse har mange fine finesser som ikke finnes på en vanlig mus.) MK710 koster 649,- Da er vi oppe i 15700,- for en PC, med alt man får med når man kjøper en iMac. Apple skal ha 17690 for tilsvarende "PC, med 27" og et GTX 680MX 2GB. Er Apple virkelig så dyre kontra en PC, med tilsvarende specs?

 

Endelig et fornuftig menneske!

 

Hilsen Windows gamer og Apple fantast. (eier kun en ipod!)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

De har fått en smell fordi det ble produksjonsutfordringer med skjempanelene så de ikke har vært i nærheten av å levere etter etterspørselen.

Dette er vel bare et gjetting, da iMac bruker skjerm som er produsert i 2011...

Lenke til kommentar

Gjør den virkelig det?

I følge linken din har den samme modellnummer, men er 5mm tynnere siden de har limt panelet direkte på glasset. De gjetter altså mer eller mindre på at det er de samme delene, bare tynnere.

 

Mulig selve LCD-panelet er det samme, men det er ikke samme skjermen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Gjør den virkelig det?

I følge linken din har den samme modellnummer, men er 5mm tynnere siden de har limt panelet direkte på glasset. De gjetter altså mer eller mindre på at det er de samme delene, bare tynnere.

 

Mulig selve LCD-panelet er det samme, men det er ikke samme skjermen.

Ble det for vanskelig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Skjermen er tynnere, reflekterer 75% mindre lys og er vanskeligere å produsere.

You tell me ;)

Ble det for vanskelig å skjønne at det er gamle paneler de bruker?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Som det står i linken din er det noe de TROR, basert på at det er brukt samme delenummer.

Ehh... Nei..

 

We were fairly surprised to see that the new iMac's LCD sports the same model number as last year's—LM215WF3 from LG—even though the LCD is 5 mm thinner.

If it's the same, why is it smaller? We surmise that Apple took all the same pieces of the LCD and crammed them into a smaller housing.

 

Og så en google translate..

Vi ble ganske overrasket over å se at den nye iMac LCD idrett samme modellnummer som siste year's-LM215WF3 fra LG-selv om LCD er 5 mm tynnere.

Hvis det er den samme, hvorfor er det mindre? Vi Surma At Apple tok alle de samme delene av LCD og crammed i en mindre bolig Them.

 

 

Hvor er det sagt noe om at de TROR det er same?

 

Det er brukt samme modelnummer.....

Lenke til kommentar

Fra linken:

 

If it's the same, why is it smaller? We surmise that Apple took all the same pieces of the LCD and crammed them into a smaller housing.

 

Surmise er et morsomt ord:

1.

to think or infer without certain or strong evidence; conjecture; guess.

verb (used without object)

2.

to conjecture or guess.

noun

3.

a matter of conjecture.

4.

an idea or thought of something as being possible or likely.

5.

a conjecture or opinion.

http://dictionary.re.../browse/surmise

 

Det kan vel sammenfattes ganske greit med det norske ordet "tror" eller "trolig"?

Lenke til kommentar

Kan det brukes dobbel skjerm på denne greia?

Er det garanti på dette"kunststykke".

Hva er prisen for dette produkt.

Hvor dum må man være for å kjøpe noe slikt møøl?

Hva betaler APPEL for den reklame dere fyller sidene med (hardware.no) som ikke har noe med objektivitet å gjøre?

 

Lenke til kommentar

Ja 18000 er mye. Men dersom du er avhengig av forstørrelse og tale på skjermen. Dette har Apple integrert i MAC OSX. Dersom noen lurer på hva dette rense under systeminstillinger og særlige behov. Skal du ha noe tilsvarende for Windows må du bruke tredjeparts programvare. Denne vil da koste deg kr 40.000. Dette er dai tillegg til PCen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Kan det brukes dobbel skjerm på denne greia?

Er det garanti på dette"kunststykke".

Hva er prisen for dette produkt.

Hvor dum må man være for å kjøpe noe slikt møøl?

Hva betaler APPEL for den reklame dere fyller sidene med (hardware.no) som ikke har noe med objektivitet å gjøre?

Du suger som troll og det heter Apple.

Appel er noe helt annet.

 

Ja 18000 er mye. Men dersom du er avhengig av forstørrelse og tale på skjermen. Dette har Apple integrert i MAC OSX. Dersom noen lurer på hva dette rense under systeminstillinger og særlige behov. Skal du ha noe tilsvarende for Windows må du bruke tredjeparts programvare. Denne vil da koste deg kr 40.000. Dette er dai tillegg til PCen.

Tøv. Windows hadde hjelpemiddel innebygd i Windows 2000.

Endret av Slettet+8713
Lenke til kommentar

Jeg også vet at Windows har hjelpemiddelfungsjon. Men denne sier Microsoft selv kun er et leketøy. Det du må ha til Windows for at det skal fungere er skjermleseren JAWS og Magic forstørrelse. Denne må kjøpes anorakk leverandør men det finnes en demo dersom noen vil prøve. Deretter kan dere teste Apple sin VoiceOver og da ser dere hva det er snakk om. Etter min mening fungerer Apple din VoiceOver og zoom funksjon best. Til en pris de fleste har lommebok til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Jeg også vet at Windows har hjelpemiddelfungsjon. Men denne sier Microsoft selv kun er et leketøy. Det du må ha til Windows for at det skal fungere er skjermleseren JAWS og Magic forstørrelse. Denne må kjøpes anorakk leverandør men det finnes en demo dersom noen vil prøve. Deretter kan dere teste Apple sin VoiceOver og da ser dere hva det er snakk om. Etter min mening fungerer Apple din VoiceOver og zoom funksjon best. Til en pris de fleste har lommebok til.

Likefullt var det tøv du sa tidligere.

Voiceover kom på OSX 10.4 og det var i april 2005.5 år etter Windows 2000 MAO.

Text to Speech hadde jeg på Windows 3.11 og Creative Soundblaster 16 lydkortet i 1994, så når det egentlig kom, vet jeg ikke.

 

Kvaliteten på disse tjenestene er enda ikke der man ønsker de skal være, men Kineserne jobber mer med dette, enn det vi gjør i den vestlige verden.

Lenke til kommentar
Jeg også vet at Windows har hjelpemiddelfungsjon. Men denne sier Microsoft selv kun er et leketøy. Det du må ha til Windows for at det skal fungere er skjermleseren JAWS og Magic forstørrelse. Denne må kjøpes anorakk leverandør men det finnes en demo dersom noen vil prøve. Deretter kan dere teste Apple sin VoiceOver og da ser dere hva det er snakk om. Etter min mening fungerer Apple din VoiceOver og zoom funksjon best. Til en pris de fleste har lommebok til.
Likefullt var det tøv du sa tidligere.Voiceover kom på OSX 10.4 og det var i april 2005.5 år etter Windows 2000 MAO.Text to Speech hadde jeg på Windows 3.11 og Creative Soundblaster 16 lydkortet i 1994, så når det egentlig kom, vet jeg ikke.Kvaliteten på disse tjenestene er enda ikke der man ønsker de skal være, men Kineserne jobber mer med dette, enn det vi gjør i den vestlige verden.

Men da synes jeg at du skal prøve VoiceOver på Mac Odd deretter Microsoft sitt hjelpemiddelprogram etterfulgt av tredjeparts programmet JAWS. Linken er her bojo.no

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...