Gå til innhold

Unboxing: Vi pakker opp Apples tynne iMac


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8713

Ikke en vital funksjon for de fleste, deriblandt meg.

Har man behov for hjelpemiddel her i landet, så får man de fra hjelpemiddelsentralen, men du får ikke noe "kjekt å ha" fra de...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke en vital funksjon for de fleste, deriblandt meg.

Har man behov for hjelpemiddel her i landet, så får man de fra hjelpemiddelsentralen, men du får ikke noe "kjekt å ha" fra de...

 

Nei jeg har full forståelse for at ikke dette er noen vital funksjon for deg. Men det som er viktig for meg er at jeg skal kunne jobbe med tale og forstørrelse uten at maskina henger seg og fryser. Der har Apple gjort en kjempejobb både når det gjelder IPhone IPad iPod og Mac og Apple TV. Du har tilgang til det du trenger og det følger systemet. Når det gjelder hjelpemiddelsentralen er dette ubrukelig programvare som ikke klarer og følge med i tiden. Jeg kjører Også linux os i tillegg til Mac og tekst til tale er,faktisk bedre der enn i Windows. Microsoft burde tatt lærdom av dette nå synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Nei jeg har full forståelse for at ikke dette er noen vital funksjon for deg. Men det som er viktig for meg er at jeg skal kunne jobbe med tale og forstørrelse uten at maskina henger seg og fryser. Der har Apple gjort en kjempejobb både når det gjelder IPhone IPad iPod og Mac og Apple TV. Du har tilgang til det du trenger og det følger systemet. Når det gjelder hjelpemiddelsentralen er dette ubrukelig programvare som ikke klarer og følge med i tiden. Jeg kjører Også linux os i tillegg til Mac og tekst til tale er,faktisk bedre der enn i Windows. Microsoft burde tatt lærdom av dette nå synes jeg.

Om du ikke har noen direkte kontakt med hjelpemiddelsentralen, så bør du ikke uttale deg om hva som kommer derfra. Har selv erfaring med sarepta derfra og man kan sette opp helt enormt avanserte ting og styres via to knapper eller flere, men det kan man velge..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt kontakt med hjelpemiddelsentralen i årevis og brukt JAWS og Magic i snart to tiår. Programvaren har bare blitt dårligere og dårligere. Det er derfor jeg kjører Mac og Linux i dag. Nå snakker jeg kun dataprodukter og ikke andre hjelpemiddelprodukter fra hjelpemiddelsentralen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Huff den var stygg :)

Ikke så viktig, da han hevder Microsoft sender ut bugs til Windows 8.

 

Har. Prøvd Windows 8 siden det kom ut. Ettertid måneders bruk begynner det og dukke opp Bugs. Tenker da på lydkort problemer skjermkort med mere. Jeg kommer heller til og holde meg til Linux eller Mac OSX heretter da jeg har brukt dette i flere år uten problemer. Det virker litt rart at Microsoft først slipper noe til en billig penge forstå og skru prisen opp. For så og legge inn feil i systemet sitt for å tjene penger på den vanlige bruker for etter 90 dager må du betale for supporter hos Microsoft som koster ganske mye per gang.

 

Kan nok ikke ta deg alvorlig, med slike udokumenterte påstander..

Lenke til kommentar

Dette er vel bare et gjetting, da iMac bruker skjerm som er produsert i 2011...

http://www.ifixit.co.../11936/1#s42514

Nope. Selv om skjermen skulle ha samme modelnummer som i iMac fra 2011 (noe den ikke har) betyr det ikke at den er produsert i 2011, det er da mulig å produsere noe med samme delenummer i flere påfølgende år. ;)

 

Men til saken: iFixit misser litt, da de ikke tar hensyn til de to kodene som står i parentes og som hører med i modellnummeret.

 

I 2011 brukte iMac 21,5" et panel med betegnelsen LM215WF3-SDC2:

http://www.ifixit.co.../11936/1#s42514

 

Den nye iMac 21,5"bruker et panel med modellnummer LM215WF3-SDD1:

http://www.ifixit.co...Teardown/5485/1

 

LG har en hel serie med LCD panel med betegnelse LM215WF3-****, med forskjellige egenskaper:

http://www.panelook....3&submit=Search

 

Som vi ser av tabellen er SDD1-varianten som brukes i nye iMac den mest lyssterke, og 14% mer lyssterk enn skjermen i forrige iMac-utgave.

 

Håper dette oppklarte den misforståelsen. :)

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Likefullt var det tøv du sa tidligere.

Voiceover kom på OSX 10.4 og det var i april 2005.5 år etter Windows 2000 MAO.

Text to Speech hadde jeg på Windows 3.11 og Creative Soundblaster 16 lydkortet i 1994, så når det egentlig kom, vet jeg ikke.

 

Kvaliteten på disse tjenestene er enda ikke der man ønsker de skal være, men Kineserne jobber mer med dette, enn det vi gjør i den vestlige verden.

Jeg kan oppklare litt omkring dette også:

"Text to speech" har vært innebygget i Mac OS siden 1980-tallet, først som MacInTalk, videre som del av PlainTalk på 1990-tallet, og til sist i VoiceOver som ganske riktig kom med OS X 10.4 i 2005 (betaversjon i 2004 for OS X 10.3). For øvrig er VoiceOver også implementert i iOS.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...