Gå til innhold

Er dette vanlig? (innpakking, kamera)


Anbefalte innlegg

De lå inni sammen med svensk, dansk og finsk brukermanual. Skulle mye heller hatt engelsk ^^

 

Okey, så dei var ikkje synlige med ein gang? :) godt å høyre, tusen takk Mixy :)

 

Elkjøp før seg uansett ein epost vedrørande selger som vart meir enn snurten (nesten agressiv) når eg sa eg hadde bestemt meg for canon, og ikkje ville høyre meir av snakket hass om sony alpha a57 (var innom, men samme selger to dagar før) Kjem også til å nevne bekymringene i post nummer 1, som eit sidenotat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden ingen har nevnt det - har det kameraet vært brukt så har det x antall eksponeringer som kan sjekkes helt sant.

 

Som Mixy påpeiker, så har antall eksponeringer vårte sjekka - resultatet var 12 eksponeringer, like mange som mine ut av boksen testbilder. Så då skulle vel alt vere i orden, og det er min særs dårlige opplevelse med kundebehandler på elkjøp som gjer at eg var/er i tvil om kameraet er heilt nytt, eller returnert?

Lenke til kommentar

Jeg er lite i tvil om at du har fått et ubrukt kamera rett fra fabrikk. Hvis du er i tvil så kan du jo stikke til Elkjøp og høre om du kan få se en tilsvarende vare og sjekke om den er forseglet/pakket på annen måte :)

 

Også kan du jo som du sier sende en klage på selgeren du møtte på Elkjøp, de setter sikkert pris på den tilbakemeldingen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er lite i tvil om at du har fått et ubrukt kamera rett fra fabrikk. Hvis du er i tvil så kan du jo stikke til Elkjøp og høre om du kan få se en tilsvarende vare og sjekke om den er forseglet/pakket på annen måte :)

 

Også kan du jo som du sier sende en klage på selgeren du møtte på Elkjøp, de setter sikkert pris på den tilbakemeldingen!

 

Ja, relativt sikker på det sjølv - no i vertfall :)

Har også sett x-antall unboxing videoar på youtube - der halvparten var identisk med mi utpakking, og andre halvparten (grunna anna merked) hadde litt anna dukumentasjon/papir på toppen med.

 

og ca 50/50 av dei kom utan sånn tags/merkelapp hengende ifrå høgre skulderreimfeste.. (mitt kom også utan den)

 

Så eg er eigentleg sikker på at kameraet ikkje er brukt, antall eksponeringar i forhald til antall testbilder av meg stemte overens, så då er det vel bankers.

 

Einaste eg kjem til å gå vidare med er tilbakemelding vedrørande selger.

 

Sjekk med elkjøp med en annen pakke, og klag inn selgeren :) Good luck!

 

Takk takk :)

Lenke til kommentar

Som Mixy påpeiker, så har antall eksponeringer vårte sjekka - resultatet var 12 eksponeringer, like mange som mine ut av boksen testbilder. Så då skulle vel alt vere i orden, og det er min særs dårlige opplevelse med kundebehandler på elkjøp som gjer at eg var/er i tvil om kameraet er heilt nytt, eller returnert?

en enkel reset to factory defaults gjør at bildeserien begynner på ny igjen... det kan ha blitt gjort rett før den evt forrige brukeren la det ned i esken igjen...

Lenke til kommentar

en enkel reset to factory defaults gjør at bildeserien begynner på ny igjen... det kan ha blitt gjort rett før den evt forrige brukeren la det ned i esken igjen...

 

Det kan ikke stemme, vel.

Nummeret i bildeserien har ikke noe med det å gjøre, shutter count er en teller som ikke resettes, der tallet lagres i EXIF-data i bildefilene, og som du ikke kan finne på en enkel måte.

Endret av tow
Lenke til kommentar

en enkel reset to factory defaults gjør at bildeserien begynner på ny igjen... det kan ha blitt gjort rett før den evt forrige brukeren la det ned i esken igjen...

 

factory defaults skal ikke resette shutter count. Det er derimot riktig at den ofte nullstiller nummeret i bildeserien.

Lenke til kommentar

factory defaults skal ikke resette shutter count. Det er derimot riktig at den ofte nullstiller nummeret i bildeserien.

ML kan jo lese det, og de sier jo at man må resette kameraet først. Så da kan det ikke være slik at en reset vil nullstille shuttercount.

 

Vet ikke om det er slik på senere modeller (fordi jeg ikke bryr meg.. jeg endrer filnavn i kameraet nå) men på 30D så endret bildenr seg også når man satt inn et kort med bilder. dvs, kameraet begynte telle fra siste bildets nr. (altså siste bildet på kortet)

Lenke til kommentar

Kan begynne med og si at hvis det ikke er folie på skjermen er kameraet brukt, eneste form for "beskyttelse" Canon har på sine kameraer.

 

Hvis butikken har Canon sitt diagnoseverktøy på pc. kan de resette lukkersyklusen.

 

Fant du CD-platen ?

 

Her kan du laste ned manualen på Engelsk Norsk finnes dessverre ikke, anbefaler og bruke engelsk på kameraet siden nesten alle bruker de engelske uttrykkene, er kanskje litt vanskelig i begynnelsen med etterhvert vil du se fordelen med og kunne dette på engelsk.

Du burde også oppdatere firmwaren i kameraet og alle softwareprogrammene så du får med deg det nyeste oppdateringene.

Du kan også registre kameraet på Canon Norge, da får du tilgang til Canon learningcenter ++.

Lenke til kommentar

Om du finner fingermerker på skjerm eller linse som ikke skal være der, eller noen som helst andre type merker på kameraet, og innpakkingen var veldig tvilsom burde du kontakte selger og spørre om noen har brukt kameraet før. Hvis selger nekter for det, hvis han merkene og innpakkingen. Innpakkingen var ikke sånn du beskriver da jeg kjøpte mitt kamera.

Lenke til kommentar

Kan begynne med og si at hvis det ikke er folie på skjermen er kameraet brukt, eneste form for "beskyttelse" Canon har på sine kameraer.

 

Hvis butikken har Canon sitt diagnoseverktøy på pc. kan de resette lukkersyklusen.

 

Fant du CD-platen ?

 

Her kan du laste ned manualen på Engelsk Norsk finnes dessverre ikke, anbefaler og bruke engelsk på kameraet siden nesten alle bruker de engelske uttrykkene, er kanskje litt vanskelig i begynnelsen med etterhvert vil du se fordelen med og kunne dette på engelsk.

Du burde også oppdatere firmwaren i kameraet og alle softwareprogrammene så du får med deg det nyeste oppdateringene.

Du kan også registre kameraet på Canon Norge, da får du tilgang til Canon learningcenter ++.

 

 

Ingen folie på skjerm..

Og reknar nesten med at dei er såpass utspekulerte at dei brukar diagnoseverkty til å resette.

 

Har ikkje leita fram cd enno, men den skal ligge i pakken med heftene (har ikkje opna tilfelle retur)

 

Har no bestemt meg for å nytte meg av retur og legge igjen pengane hos ein anna butikk - digga kameret, sjølv om det ikkje akkurat har kome fram her no, så det blir uansett 650D på meg.

 

Takkar for tipset vedrørande bruk av engelsk meny, ser absolutt fordelen med det ja. (første eg gjor var å sette det på norsk..)

 

oppdatering og registrering vil bli gjort når eg får meg nytt :)

 

I morga skal det komponerast epost til elkjøp.

(er ikkje noko som har ei litt bedre adr. enn den eg fekk på facebook vel "[email protected]"?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...