Gå til innhold

Er dette vanlig? (innpakking, kamera)


Anbefalte innlegg

Om du finner fingermerker på skjerm eller linse som ikke skal være der, eller noen som helst andre type merker på kameraet, og innpakkingen var veldig tvilsom burde du kontakte selger og spørre om noen har brukt kameraet før. Hvis selger nekter for det, hvis han merkene og innpakkingen. Innpakkingen var ikke sånn du beskriver da jeg kjøpte mitt kamera.

 

 

Har tafsa litt på kameraet sjølv no, og det hadde vel uansett våre vanskelig å bli trudd (dessverre) sjølv om "kunden alltid har rett" - kunne like gjerne vore eg som laga dei merka, veit du.. men har pakka ned kameraet for retur no..

 

og, det kan hende eg overreagerar, og det kan hende kameraet faktisk ikkje har vore brukt - men den misstanken eg har, den skal ikkje eg måtte leve med, og den er god nok grunn til å levere innatt kameret syns i vertfall eg.

 

Takkar uansett alle her for gode innspel og god hjelp. slikt sett ein nybegynner stor pris på :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tafsa litt på kameraet sjølv no, og det hadde vel uansett våre vanskelig å bli trudd (dessverre) sjølv om "kunden alltid har rett" - kunne like gjerne vore eg som laga dei merka, veit du.. men har pakka ned kameraet for retur no..

 

og, det kan hende eg overreagerar, og det kan hende kameraet faktisk ikkje har vore brukt - men den misstanken eg har, den skal ikkje eg måtte leve med, og den er god nok grunn til å levere innatt kameret syns i vertfall eg.

 

Takkar uansett alle her for gode innspel og god hjelp. slikt sett ein nybegynner stor pris på :D

Okei, ja er litt vanskelig å bli trodd da.

Men spør i hvert fall selger om kameraet ble brukt før deg, eller om det var meningen at innpakkingen skulle være sånn! Det ville vært smart ;)

Endret av Dust1
Lenke til kommentar

Var på elkjøp og kjøpte meg kamera i dag, Canon Eos 650D (selger/kundebehandler skal eg ikkje gå inn på..)

 

Stussa ikkje før eg kom heim, men kameraet selger henta til meg på lageret låg i ei uforsegla eske - kamerahuset låg i (litt) sammenkrølla plast og det igjen inn i bobleplast - begge dele opne/uforsegla - samme med objektiv.

 

Batteriet var ikkje forsegla det heller, men låg inne i en open plastfolie - les av 2 strek på batteriet..

 

ellers så var der ting som kunne tilsei at kameraet har vore uta av eska i form av enkelte merker her og der, spesielt på baksida av skjermen (desse merka gjekk fort vekk, og er vekke)

 

er eg ute å kjøre her, eller er det noko som ikkje stemmer heilt?

 

trur forøvrig at selger vart litt irritert, då eg hadde bestemt meg for 650D og ikkje ville høyre meir snakk om Sony.

 

Har nok vært ett kamera som har stått i utstiligen,og da burde du vært gjort oppmerksom på det og fått ett kraftig avslag på pris.For husk..her er sikkert "knipset" mange testbilder av kunder som har villet prøvet det. Kan ta ett eks.Var innom Lefdal i Drammen for en tid siden og fikk der se ett Sigma f2.8 105mm Macro.Fikk det ned i 2500 da det var utstilt og hadde stått uten linsedeksel...koster rett under 6000 ellers;)...ja og linsdekslet fikk jeg også med;)

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

Tar alt opp med Elkjøp pr. epost først, er akkurat ferdig med eit 4-siders skriv der eg tek opp både selger og det vi her har diskutert.. er det forresten nokon som veit kva adr. slikt skal sendast til?

 

Desse veit eg om i farta:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

 

Egentlig behøver du ikke og si noen ting, du kan bare stikke innom butikken og si at du ønsker å benytte deg av 30 dagers angrefrist uten og begrunne det.

 

I sånne tilfeller som dette synes jeg at jo mindre man sier jo bedre er det, Elkjøp kan se på dette som en reklamasjon og finne på å sende kameraet til service og da må du sikkert vente et par måneder før du får det tilbake og kanskje betale for servicen siden de ikke anser det som er reklamasjon.

 

Var på Elkjøp her jeg bor for et par år siden for og hente en vare, da sto det en type ved reklamasjonsdisken og kranglet, han hadde nettopp kjøpt en telefon som ikke virket, ærlig som han var sa han sanheten og de ville sendte telefonen til reparasjon, han mente han kunne benytte seg av 30dagers angrefristen men nei siden varen hadde en feil ble den sendt til reparasjon og han måtte vente til det kom tilbake.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Din dårlige erfaring med selger hos Elkjøp stemmer lite med den jeg har hatt fra denne kjeden. I høst skulle jeg kjøpe en dockingstasjon/radio, og hos Elkjøp på Ullevål Stadion (Megastore) så jeg tilfeldigvis akkurat den modellen jeg ønsket til sterkt nedsatt pris fordi den hadde vært brukt til utstilling. Da jeg kom hjem, oppdaget jeg at det var en feil med den og manual manglet, Jeg dro tilbake til butikken og hadde forventet å få igjen pengene for så å måtte kjøpe ny til regulær pris. Selger sa imidlertid at jeg selvsagt skulle få en ny radio (i uåpnet eske) med en gang, og jeg skulle ikke betale noe mellomlegg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Egentlig behøver du ikke og si noen ting, du kan bare stikke innom butikken og si at du ønsker å benytte deg av 30 dagers angrefrist uten og begrunne det.

 

I sånne tilfeller som dette synes jeg at jo mindre man sier jo bedre er det, Elkjøp kan se på dette som en reklamasjon og finne på å sende kameraet til service og da må du sikkert vente et par måneder før du får det tilbake og kanskje betale for servicen siden de ikke anser det som er reklamasjon.

 

Var på Elkjøp her jeg bor for et par år siden for og hente en vare, da sto det en type ved reklamasjonsdisken og kranglet, han hadde nettopp kjøpt en telefon som ikke virket, ærlig som han var sa han sanheten og de ville sendte telefonen til reparasjon, han mente han kunne benytte seg av 30dagers angrefristen men nei siden varen hadde en feil ble den sendt til reparasjon og han måtte vente til det kom tilbake.

 

Riktig det,men som sikkert ikke mange vet...har du hatt mobilen inne for samme feil 3 ganger,har du krav på ny..ifølge Telekiosken;)

 

Din dårlige erfaring med selger hos Elkjøp stemmer lite med den jeg har hatt fra denne kjeden. I høst skulle jeg kjøpe en dockingstasjon/radio, og hos Elkjøp på Ullevål Stadion (Megastore) så jeg tilfeldigvis akkurat den modellen jeg ønsket til sterkt nedsatt pris fordi den hadde vært brukt til utstilling. Da jeg kom hjem, oppdaget jeg at det var en feil med den og manual manglet, Jeg dro tilbake til butikken og hadde forventet å få igjen pengene for så å måtte kjøpe ny til regulær pris. Selger sa imidlertid at jeg selvsagt skulle få en ny radio (i uåpnet eske) med en gang, og jeg skulle ikke betale noe mellomlegg.

 

Vært ute for noe lignende..kjøpt varen,og uken etter er den på tilbud...alltid fått mellomlegget tilbake av Elkjøp;)

Lenke til kommentar

Riktig det,men som sikkert ikke mange vet...har du hatt mobilen inne for samme feil 3 ganger,har du krav på ny..ifølge Telekiosken;)

 

 

Ja, men meget irriterende når man kommer hjem og finner ut at produktet har en feil, og når man påpeker det så må man vente minst 3uker før man får tilbake produktet, ikke gøy når man ønsket seg produktet der og da ved kjøpedatoen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, relativt sikker på det sjølv - no i vertfall :)

Har også sett x-antall unboxing videoar på youtube - der halvparten var identisk med mi utpakking, og andre halvparten (grunna anna merked) hadde litt anna dukumentasjon/papir på toppen med.

 

og ca 50/50 av dei kom utan sånn tags/merkelapp hengende ifrå høgre skulderreimfeste.. (mitt kom også utan den)

 

Så eg er eigentleg sikker på at kameraet ikkje er brukt, antall eksponeringar i forhald til antall testbilder av meg stemte overens, så då er det vel bankers.

 

Einaste eg kjem til å gå vidare med er tilbakemelding vedrørande selger.

 

 

 

Takk takk :)

 

Så konklusjonen er at Canon pakker nye produkter som en drita kjærring på juleaften. Da er jo dette mysteriet løst for andre som kjøper Canon ;-)

 

Alt jeg har kjøpt av Nikon, Sigma, Lastolite, Olympus og Panasonic har vært pakket slik man forventer en ny vare når man åpner eska. Men om dette er tilfeldigheter aner jeg ingenting om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så konklusjonen er at Canon pakker nye produkter som en drita kjærring på juleaften. Da er jo dette mysteriet løst for andre som kjøper Canon ;-)

 

Alt jeg har kjøpt av Nikon, Sigma, Lastolite, Olympus og Panasonic har vært pakket slik man forventer en ny vare når man åpner eska. Men om dette er tilfeldigheter aner jeg ingenting om.

 

Har kjøpt flere hus og objektiver av både nikon og canon, og det er min oppfatning at disse er pakket veldig likt.

Lenke til kommentar

Ja, men meget irriterende når man kommer hjem og finner ut at produktet har en feil, og når man påpeker det så må man vente minst 3uker før man får tilbake produktet, ikke gøy når man ønsket seg produktet der og da ved kjøpedatoen.

 

Det er jo sant,men når det gjelder mobil,får du på de fleste utsalgsteder en lånetlf i mens..om ikke akkurat siste skrik ..hehe;)

Lenke til kommentar

Din dårlige erfaring med selger hos Elkjøp stemmer lite med den jeg har hatt fra denne kjeden. I høst skulle jeg kjøpe en dockingstasjon/radio, og hos Elkjøp på Ullevål Stadion (Megastore) så jeg tilfeldigvis akkurat den modellen jeg ønsket til sterkt nedsatt pris fordi den hadde vært brukt til utstilling. Da jeg kom hjem, oppdaget jeg at det var en feil med den og manual manglet, Jeg dro tilbake til butikken og hadde forventet å få igjen pengene for så å måtte kjøpe ny til regulær pris. Selger sa imidlertid at jeg selvsagt skulle få en ny radio (i uåpnet eske) med en gang, og jeg skulle ikke betale noe mellomlegg.

 

Mi dårlige oppleving hjå elkjøp stemmer lite med den generelle opplevinga eg også har oppleve på elkjøp tidligare, men denne gongen var dette tilfelle, dessverre. Har skreve ein lang (4 sider) epost til elkjøp; mest vedrørande selgaren - men også det som har vårte omsnakka her.

Lenke til kommentar

Har nok vært ett kamera som har stått i utstiligen,og da burde du vært gjort oppmerksom på det og fått ett kraftig avslag på pris.For husk..her er sikkert "knipset" mange testbilder av kunder som har villet prøvet det. Kan ta ett eks.Var innom Lefdal i Drammen for en tid siden og fikk der se ett Sigma f2.8 105mm Macro.Fikk det ned i 2500 da det var utstilt og hadde stått uten linsedeksel...koster rett under 6000 ellers;)...ja og linsdekslet fikk jeg også med;)

 

Meget mulig. Men då burde dette vårte opplyst om, og eit kraftig fråtrekk i pris.

Eg veit ikkje kor langt eg gidd å drage dette, kameraet blir levert innatt i morga og epost er alt sendt til elkjøp. pengane blir brukt hos ei anna kjede. Einaste eg vil ha, er ein beklagelse på mi oppleving me seljaren..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke. Er du blitt forbannet på selgeren etter at du kom hjem med kameraet? Har denne mistanken om at kameraet er brukt ført til at du er enda mer forbannet nå enn da du var i butikken? Hvorfor gikk du ikke bare uten å kjøpe?

 

Irritert på selger var eg alt på torsdagen når eg var innom å skulle kjøpe meg 650D - han overkjørte meg, nekta nermast å betjene og snakka kun om kor råflott sony alpha a57 var og kor dårlig kanon var i forhald.. høyrte på han ei lita stund, og det meste han sa var berre svada.. takka for meg, og stakk utan kamera.

 

På laurdagen var eg innom igjen, når eg kom sto same selger å snakka med ein kar som var ute etter eit Nikon kamera.. sto å overhørte litt av samtalen - og det var same regla, 30 min seinare var kunden på veg bort i kassa med ein Alpha A77.

 

Då det var min tur spurte eg om 650D var inne på lager (han kan ikkje ha huska meg ifrå torsdagen av, eller so var han fast bestemt på å selge meg A57) for før han gjorde noko som helst, bjøndte han å snakke om Sony. Eg avbraut han, og sa at eg hadde bestemt meg for 650D - han blei mest som fornerma, og litt småfrekk og gjekk ut på lageret å sjekka - ei lita stund seinare kom han ut med eit 650D til meg, og bjøndte å snakke om kor mykje dårligare canon var enn sony på det aller aller meste. Eg sa at eg likevel skulle ha Canon kameraet, og oppførselen til seljar vart berre verre og verre.. eg spurte til slutt om han ikkje berre kunne skrive opp kameraet på mitt navn, då sendte han meg berre bort i kassa og sa at dei kunne gjere det der..

 

Når eg kom heim, bjøndte eg å stusse over innpakking, merker osv.. og den dårlige følelsen eg sat igjen med ifrå selgar hjalp ikkja akkurat på..

 

(dette var relativt kort, raskt og rotete fortalt - men gir eit lite inntrykk av det)

Endret av amumar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bruk returetten. Når den er i boks forteller du dem årsaken: At du angrer på at du brukte penger i en butikk der selger gir blaffen i hva kunden vil ha og at du ikke kommer til å handle der igjen. Herlig å gå der ifra da.

 

Det er planen Nelson! :) Det burde få tilbake godfølelsen.

Lenke til kommentar

Det er ofte VELDIG lett å se synes jeg hvis en eske samt innhold har vert åpnet.

Jeg opplevde dette en gang for ett par år siden da jeg skulle levere hentelappen på Elkjøp. (Den lappen man får i kassen når man har kjøpt seg kamera som man må hente på lageret ved å levere lappen).

 

Når jeg fikk kameraet levert så så jeg at teipen på den klaffen på lokket var åpnet og at det var rester av esken på den siden med lim. Da ble jeg irritert (men ikke sint) og fortalte at hun bare kunne snu med en gang å hente en eske som var forseglet.

 

Da fortelte hun at dem hadde kun dette på lager. Da fortalte jeg at jeg enten skulle ha avslag i pris, eller så angret jeg kjøpet. Jeg kan desverre ikke gi deg avslag i pris sa hun, så da sa jeg at da kunne desverre ikke jeg kjøpe det heller.

 

jeg kjørte til Lefdal 300m lenger bort og kjøpte det samme kameraet som faktisk var forseglet.

 

Man må bare være litt våken og frempå. Sikkerti ikke noe galt med det kameraet dem prøvde å gi meg, men av prinsipp så betaler jeg ikke fullpris for et kamera som er klådd på av andre og eller brukt som demo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...