Gå til innhold

Er dette vanlig? (innpakking, kamera)


Anbefalte innlegg

Var på elkjøp og kjøpte meg kamera i dag, Canon Eos 650D (selger/kundebehandler skal eg ikkje gå inn på..)

 

Stussa ikkje før eg kom heim, men kameraet selger henta til meg på lageret låg i ei uforsegla eske - kamerahuset låg i (litt) sammenkrølla plast og det igjen inn i bobleplast - begge dele opne/uforsegla - samme med objektiv.

 

Batteriet var ikkje forsegla det heller, men låg inne i en open plastfolie - les av 2 strek på batteriet..

 

ellers så var der ting som kunne tilsei at kameraet har vore uta av eska i form av enkelte merker her og der, spesielt på baksida av skjermen (desse merka gjekk fort vekk, og er vekke)

 

er eg ute å kjøre her, eller er det noko som ikkje stemmer heilt?

 

trur forøvrig at selger vart litt irritert, då eg hadde bestemt meg for 650D og ikkje ville høyre meir snakk om Sony.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er tvert om heilt normalt?

Satt her litt med ein tanke om at (den ufordraglige) selgaren gjekk ut på lageret å henta meg eit "angrerett kamera" og ikkje gav meg eit nytt..

 

Sånn for å vere heilt sikker, er det nokon måte å finne ut om kameraet er brukt tidligare?

Lenke til kommentar

Du har mest sannsynlig fått en vare som noen har brukt 30 dagers retturrett på..... bruk den du også eller spør om rabatt

Hva baserer du dette på? Som jeg sier så kjøpte jeg også nylig et Canon kamera som var pakket inn akkurat slik TS beskriver. Canon forsegler ikke kameraene de selger.

 

Så det er tvert om heilt normalt?

Satt her litt med ein tanke om at (den ufordraglige) selgaren gjekk ut på lageret å henta meg eit "angrerett kamera" og ikkje gav meg eit nytt..

 

Sånn for å vere heilt sikker, er det nokon måte å finne ut om kameraet er brukt tidligare?

 

Jeg vil si at så lenge du måtte åpne posen som batteriet lå i, så har det nok ikke blitt brukt. Ellers kan du sjekke shutter count som sier deg om lukkeren har tatt bilder :)http://www.camerashuttercount.com/

Lenke til kommentar

Du har mest sannsynlig fått en vare som noen har brukt 30 dagers retturrett på..... bruk den du også eller spør om rabatt

 

Det er nettopp det eg er redd for, i såfall blir det rett bort på elkjøp når dei opnar mandag og levere det tilbake, ta med pengane og handle ein anna plass..

Lenke til kommentar

Hva baserer du dette på? Som jeg sier så kjøpte jeg også nylig et Canon kamera som var pakket inn akkurat slik TS beskriver. Canon forsegler ikke kameraene de selger.

 

 

 

Jeg vil si at så lenge du måtte åpne posen som batteriet lå i, så har det nok ikke blitt brukt. Ellers kan du sjekke shutter count som sier deg om lukkeren har tatt bilder :)http://www.camerashuttercount.com/

 

Posen var forsovidt open då, batteriet låg i etuiet og posen var fint bretta samen - men uten tape eller noko form for forsegling..

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen teip der?

 

EDIT: Prøv denne amumar: http://eoscount.com/

 

Såg ingen teip i den videoen eg heller..

 

Shuttercount stemmer med anntall testbilder teke av meg :)

 

Takk for hjelpa!

 

PS! skal ikkje der følgje med nokre cdar med programvare?

 

Edit: Programvare inkludert ImageBrowser EX, Digital Photo Professional, PhotoStitch, EOS Utility, Picture Style Editor

Endret av amumar
Lenke til kommentar

Quote

Hva baserer du dette på? Som jeg sier så kjøpte jeg også nylig et Canon kamera som var pakket inn akkurat slik TS beskriver. Canon forsegler ikke kameraene de selger.

 

 

 

Jeg skrev mest sannsynlig, det er ikke en 100% påstand... Baserer det på at alle de ca 20 kamera/objektiv jeg har kjøpt har det vært forsegling på i en eller annen form... Har kun eid et canonprodukt og det var et s95 kompakt, det var forseglet utenpå.. Men TS(trådstarter) skriver det også er merker på kameraet, det betyr at kamera har vær ute av esken i hvertfall... At canon ikke forsegler som du skriver virker rart... Ikke alle som forsegler selve esken men de pleier da ofte å forsegle fks batteriet, kamerastropper og ledninger ser man også veldig lett om de har vært tatt ut og i bruk.. Om kamera har vært ute av esken betyr det ikke at det har vært i bruk, men jeg forstår TS sin bekymring...

Endret av Richard Larssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...