Gå til innhold

Et møte med amerikansk trafikkpoliti


Aiven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å holde til høyre er det ingen som har hørt om (Samt det er ofte ikke veldig hensiktsmessig siden høyre fil på motorveiene gjerne er exit-only ved neste avkjørsel) På boulevarder er det lite ønskelig å ligge til høyre med mindre du skal svinge til høyre. Du kan få noen iltre tut hvis du står og venter på rødt lys i høyre fil for å kjøre rett frem.

 

Jeg snakker om å holde høyre på Interstate og Highway-veiene her borte. 2 og 3-feltsveier uti gokk hvor det ofte er skiltet at man kun skal ligge i venstre felt om man foretar forbikjøringer. Alternativt er det skilt hvor det står "Slower traffick keep right".

 

Inne i byene er det selvsagt lite hensiktsmessig å ligge til høyre med mindre du skal av i neste kryss eller avkjørsel. Det sier jo seg selv. Resten av innlegget ditt skjønner jeg heller ikke. Prøver du å lære meg hvordan jeg kjører bil her borte?

Lenke til kommentar

Jeg snakker om å holde høyre på Interstate og Highway-veiene her borte. 2 og 3-feltsveier uti gokk hvor det ofte er skiltet at man kun skal ligge i venstre felt om man foretar forbikjøringer. Alternativt er det skilt hvor det står "Slower traffick keep right".

 

Jeg har også sett disse her og der, men det er sjeldent at noen bryr seg nevneverdig.

 

Inne i byene er det selvsagt lite hensiktsmessig å ligge til høyre med mindre du skal av i neste kryss eller avkjørsel. Det sier jo seg selv. Resten av innlegget ditt skjønner jeg heller ikke. Prøver du å lære meg hvordan jeg kjører bil her borte?

 

Nei, bare generelle observasjoner for de som måtte være intressert i å reise til USA for å kjøre bil der.

Lenke til kommentar

Jeg husker at jeg smilte litt av folk som stoppet på stoppskilt i småbyer, uten noen andre trafikanter rundt dem - og begynte å gjøre det samme. When in Rome...

 

Slik er det nå her på berget også, de få plassene det er stoppskilt.

 

Men til deg som har lyst å farte rundt der borte, tipsene om Highway One (san fran - LA) Yosemite, Death Valley og co støtter jeg. Ett fantastisk område!

 

Ble stoppe inne Yosemite av en Park Ranger når jeg skulle over ett fjellpass. Veien var nattesteng pga fare for frost. Norsk som jeg var tenkte jeg jo at litt frost er null problem for en som er vokst opp i nord. Hadde ikke kommet langt inn i parken før det blinket lys litt lengre fremme på veien. Ble høflig, men bestemt snudd og måtte tilbake til Lee Vinning for å overnatte.

Og det er jeg glad for, det synet som måtte meg i dagslys var fantastisk! Hele parken inkludert Yosemite Valley kledd i høstens farger. Sterk kontrast til turen igjennom Death Valley dagen før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...