Gå til innhold

Sniktitt: Dette tastaturet har alt du trenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LCD-skjerm er så gimmick.

 

Ser ut som et greit tastatur, men har negative erfaringer med Roccat. (Dårlig kvalitet).

 

Dårlig kvalitet på hvilken måte? Aldri vært borti Roccat selv, men hørt at fler har nevt at det ikke er blant topp produktene når det kommer til gaming utstyr.

Lenke til kommentar

Jeg har en Roccat Kone i en..tja...2-3 år nå, og kan være litt enig i at det er litt varierende kvalitet. Ikke noe problem med knapper eller museføtter, men den skuffen under som holder på loddet løsner på den ene siden nå og da. Det andre problemet er at jeg hadde en funksjon bundet til midtre museknapp en stund, altså knappen som hjulet sitter i. Bruk av den knappen slet faktisk ut musehjulet på kort tid, nå spinner det bare uten at det gir utslag i applikasjonen.

Lenke til kommentar

"Dette tastaturet har alt du trenger"Langt ifraDet har ikke LCD skjermHolder meg til G15 noen år til

 

 

For ikke å glemme, 0 RGB....

 

Jeg fatter ikke at produsenter fatter det at vis de hadde hatt RGB hadde salget gått estremt mye bedre, selv om RGB LED's koster bittelitt mer. er vel ca 2kr mer å sette på en LED med RGB en en BLÅ LED.

 

Så litt dyrere å lage et tastatur med RBG, men så kunne de lett satt prisen opp 200-400 bare pga dette og fortsatt solgt som hakka møkk.

 

Blått og Rødt er ikke lengre kult når de fleste kanskje vil at ding skal matche litt om de har PCriggen sin i stua, eller en annen ryddig plass, som ikke er nedi kjellern -.-"

 

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har vært borte fra tastaturverdenen for lenge.. Hva er en bryter? En tast? :ermm:

 

Jeg antar du ikke tuller så her kommer svar. Det finnes to typer tastaturer. De som kalles membran tastaturer og mekaniske tastaturer. Når det snakkes om brytere så er det til de mekaniske tastaturene.

 

En grei forklaring finner du på wikipedia her:

https://no.wikipedia.org/wiki/Tastatur

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har vært borte fra tastaturverdenen for lenge.. Hva er en bryter? En tast? :ermm:

En bryter er en komponent som brukes til å bryte (derav navnet) en strømkrets. Den sitter under tasten (felles for alle tastaturer).

"Bryteren" i denne sammenhengen brukes egentlig ikke til å bryte kretsen, men til å slutte den, slik at det går et signal om at noe skal skje. Kretsen sluttes når to kontaktflater i "bryteren" kommer i kontakt med hverandre.

Lenke til kommentar

For ikke å glemme, 0 RGB....

 

Jeg fatter ikke at produsenter fatter det at vis de hadde hatt RGB hadde salget gått estremt mye bedre, selv om RGB LED's koster bittelitt mer. er vel ca 2kr mer å sette på en LED med RGB en en BLÅ LED.

 

Så litt dyrere å lage et tastatur med RBG, men så kunne de lett satt prisen opp 200-400 bare pga dette og fortsatt solgt som hakka møkk.

 

Blått og Rødt er ikke lengre kult når de fleste kanskje vil at ding skal matche litt om de har PCriggen sin i stua, eller en annen ryddig plass, som ikke er nedi kjellern -.-"

 

Om de kan sette opp prisen 200 og selge like mye, så vil de jo tape på det om det koster 2 kr mer per tast (med kanskje 130 taster med makro på ett gamingkeyboard?)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser kult ut men de tastene bråkte til de grader. Trenger nok et keyboard som er helt stillegående :)

 

Hvis du skal ha et mekanisk tastatur (som er milevis bedre enn et membran tastatur imo) som er veldig stille og har mange funksjoner, er Logitech G710+ et veldig bra alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Dette tastaturet har alt du trenger"Langt ifraDet har ikke LCD skjermHolder meg til G15 noen år til

 

Hva i alle dager? Mekanisk tastatur kan ikke sammenlignes med det tastaturet du har. Trenger man LCD skjerm? Like lite som man trenger 70 makro knapper.

 

Dette tastaturer har alt man trenger, og mer.

Lenke til kommentar

Mitt neste tastatur kommer nok ikke til å være mekanisk. Det kommer til å være et lavprofil tastatur med membrantaster. Har brukt mekaniske tastatur i halvannet år nå (brukt blå, rød, svart, og så vidt prøvd brune brytere), og blir liksom aldri helt fortrolig med mekaniske taster. Liker mye bedre musestille taster med lav profil.

 

Smaken er som baken I guess.

Lenke til kommentar
LCD-skjerm er så gimmick.Ser ut som et greit tastatur, men har negative erfaringer med Roccat. (Dårlig kvalitet).
Dårlig kvalitet på hvilken måte? Aldri vært borti Roccat selv, men hørt at fler har nevt at det ikke er blant topp produktene når det kommer til gaming utstyr.

Jeg hadde en Roccat mus. var veldig fornøyd helt til scrolle hjulet begynte og forfalle. Plasten som var myk plast begynte rett og slett og falle av. Var ikke noe fet. Men Bortsett fra det var jeg veldig fornøyd. Kjører nå Razer som jeg må si holder en svært mye høyere produksjons kvalitet!

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...