Gå til innhold

Xbox: - Fremtidige spill vil ligge i skyen (Win, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan bare forsette med sky pratet når det blir en realitet så får de ikke en krone fra meg mer.. og jeg vet av mange flere som tenker det samme.
Ja jeg tviler ikke på at det er maaaangen andre som deg(40+) som ikke klarer tanken på at ting blir anderledes.

 

jeg liker å eie ting jeg betaler for og betale for luft er uaktuelt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er det stikk motsatte, dvs at de satser på spillene først og fremst, og at plattformen ikke er så viktig. Vi har jo mange multiplattformspill allerede, så alt de gjør er å la oss spille det samme spillet på xbox og PC uten å kjøpe flere kopier. Om man har trådløst nett uansett hvor man er, selvsagt. Og det har jo de fleste... :ermm:

 

Kanskje, men når de sier "Våre spill vil levere den mest involverende opplevelsen på Xbox 360, men de vil også bli tilgjengelige på Windows Phone, Surface, Windows 8 og andre kompatible maskiner gjennom SmartGlass."

 

Så er det vanskelig å tenke meg hvordan det skal skje uten at de aktivt setter windows i bakleksa.

 

AtW

Lenke til kommentar

jeg liker å eie ting jeg betaler for og betale for luft er uaktuelt..

Du betaler for en lisens, at du samtidig får en plastbit hvor det digitale innholdet du har lisensiert er lagret gjør ikke at du eier noe. Mister du plastdingsen mister du samtidig lisensen. Dette skjer ikke ved digital distribusjon, med mindre rettighetshaver går konkurs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje, men når de sier "Våre spill vil levere den mest involverende opplevelsen på Xbox 360, men de vil også bli tilgjengelige på Windows Phone, Surface, Windows 8 og andre kompatible maskiner gjennom SmartGlass."

 

Så er det vanskelig å tenke meg hvordan det skal skje uten at de aktivt setter windows i bakleksa.

 

AtW

 

Du må ikke tro alt du sier. Spill til xbox selger mer enn spill til PC, og xbox er mer populært for familier pga Kinect og alt det der. De kunne like gjerne ha sagt at spill til PC også vil fungere utmerket på xbox, men da ville ingen ha tatt dem seriøst. At de sier xbox er bare et salgstriks.

Lenke til kommentar

Du må ikke tro alt du sier. Spill til xbox selger mer enn spill til PC, og xbox er mer populært for familier pga Kinect og alt det der. De kunne like gjerne ha sagt at spill til PC også vil fungere utmerket på xbox, men da ville ingen ha tatt dem seriøst. At de sier xbox er bare et salgstriks.

 

Selger spill til xbox mer enn til PC? Er du sikker på det? Det kan jo hende han prater piss med vilje såklart, vi får se.

 

AtW

Lenke til kommentar

Med tanke på at PC-spill var så godt som døde for kort tid siden vil jeg tro spill til xbox selger mer, ja.

 

PC-spill har aldri vært så godt som dødt, og jeg tror PC selger mer, se på disse tallene:

 

http://www.gamersnexus.net/news-industry/610-pc-games-revenue-outmatch-all-consoles-combined

 

PC har en omsetning som er nesten like stor som PS3, wii og Xbox tilsammen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så flink du er å finne meningsløse tall. :) Se heller på multiplattformspill, og store spillserier som var på PC, men er gått over til konsoller. PC-spill selger i bøtter og spann, men det er ikke akkurat de beste spillene vi snakker om. Det er som å si Farmville er bedre enn moderne MMORPGer fordi det er flere som spiller det. Eller for den saks skyld si mobilspill er mer populære enn spill til PC. Den ene selger nok mer, men det ene utelukker ikke det andre. Folk som spiller på PC spiller ofte på mobil i en eller annen form.

Lenke til kommentar

Så flink du er å finne meningsløse tall. :) Se heller på multiplattformspill, og store spillserier som var på PC, men er gått over til konsoller. PC-spill selger i bøtter og spann, men det er ikke akkurat de beste spillene vi snakker om. Det er som å si Farmville er bedre enn moderne MMORPGer fordi det er flere som spiller det. Eller for den saks skyld si mobilspill er mer populære enn spill til PC. Den ene selger nok mer, men det ene utelukker ikke det andre. Folk som spiller på PC spiller ofte på mobil i en eller annen form.

 

I motsetning til deg som mener noe uten å underbygge det med tall i det hele tatt mener du? Påstanden din var om salg, ikke kvalitet "Spill til xbox selger mer enn spill til PC" var det du sa.

 

De aller fleste spiller på mobil i en eller annen form, uten at det sier så mye hverken fra eller til.

 

AtW

Lenke til kommentar
jeg liker å eie ting jeg betaler for og betale for luft er uaktuelt..
Du betaler for en lisens, at du samtidig får en plastbit hvor det digitale innholdet du har lisensiert er lagret gjør ikke at du eier noe. Mister du plastdingsen mister du samtidig lisensen. Dette skjer ikke ved digital distribusjon, med mindre rettighetshaver går konkurs.

 

lisenser who cares.. så lenge jeg har plastbiten med det digitale innholde så kan jeg gjøre hva jeg vil med det. selge det eller oppbevare det hos meg, og spille det etter at spillselkskapet ikke gidder å selge/ha det tilgjengelig mer(ca 10/20 år etter utgivelsen), gi det bort til neste generasjon av gamere som kan oppleve ps3/x360 storhets tid igjenn osv... bare vinn vinn for forbrukeren... digital har jeg null kontroll over og betale lisenser er som å betale for luft.

 

her om dagen kom han jeg er onkel til (11år) og sa at digitalt er bare dritt(og dette uten at jeg har sakt et enesete ord om det) og jeg spurte hvorfor.. han svarte at man ikke eiere det mann har kjøpt, og når spill selskapene bestemmer seg for å fjærne innholde. så har man ikke tilgang lengre. hvis dette er fremtiden finner han seg en ny hobby.

 

smart sakt av en 11åring dette her.. med sånne holdninger fra franmtidige gamere. må nok spill selskapene komme med plastbitene sin også i frenmtiden.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner at det er litt vemodig at vi går mot en tid hvor det ikke er noen vits i å ha store custom-bygde pcer til spill :/ Ser sevfølgelig det praktiske med å ha det på små bærbare ting og streaming og alt dette nye som kommer, men føler vi gammeldagse gamere/pc-nørds kommer til å bli litt sånn: Når jeg var ung, måtte vi laste ned spilla våre og spille de på en SVÆR pc. Og de unge kommer til å le, siden alt skjer på små tablets og sånt tull da.

 

Lenke til kommentar
jeg liker å eie ting jeg betaler for og betale for luft er uaktuelt..
Du betaler for en lisens, at du samtidig får en plastbit hvor det digitale innholdet du har lisensiert er lagret gjør ikke at du eier noe. Mister du plastdingsen mister du samtidig lisensen. Dette skjer ikke ved digital distribusjon, med mindre rettighetshaver går konkurs.
lisenser who cares.. så lenge jeg har plastbiten med det digitale innholde så kan jeg gjøre hva jeg vil med det. selge det eller oppbevare det hos meg, og spille det etter at spillselkskapet ikke gidder å selge/ha det tilgjengelig mer(ca 10/20 år etter utgivelsen), gi det bort til neste generasjon av gamere som kan oppleve ps3/x360 storhets tid igjenn osv... bare vinn vinn for forbrukeren... digital har jeg null kontroll over og betale lisenser er som å betale for luft. her om dagen kom han jeg er onkel til (11år) og sa at digitalt er bare dritt(og dette uten at jeg har sakt et enesete ord om det) og jeg spurte hvorfor.. han svarte at man ikke eiere det mann har kjøpt, og når spill selskapene bestemmer seg for å fjærne innholde. så har man ikke tilgang lengre. hvis dette er fremtiden finner han seg en ny hobby. smart sakt av en 11åring dette her.. med sånne holdninger fra franmtidige gamere. må nok spill selskapene komme med plastbitene sin også i frenmtiden.

 

- Dette! har egentlig ikke sansen for cloud i det hele tatt... Eneste grunnen til at jeg er positiv er på grunn av multiplatformkalaset som holder PC tilbake (inb4 PC-fanboy gtfo...Jeg har også PS3). Pay 2 play abonnement er bare irriterende og man kan sverge på at de kommer til å bruke dette for alt det er verdt.

 

Dessuten liker jeg å ha mulighet til å modde, noe som helt sikkert vil nedprioriteres ved cloud. Skyrim uten mods? - Meh.

 

Dere kan uansett trøste dere med at konsoller nesten uansett vil inkludere mulighet for en del spill som ikke strømmes en god stund til. Gode nettlinjer er faktisk ikke er så utbredt som hos oss svette forumnerder. Pengegriske som de er ville de altså aldri innføre en modell de vil utelukke kjøpere ved (i skrivende stund).

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

lisenser who cares.. så lenge jeg har plastbiten med det digitale innholde så kan jeg gjøre hva jeg vil med det. selge det eller oppbevare det hos meg, og spille det etter at spillselkskapet ikke gidder å selge/ha det tilgjengelig mer(ca 10/20 år etter utgivelsen), gi det bort til neste generasjon av gamere som kan oppleve ps3/x360 storhets tid igjenn osv... bare vinn vinn for forbrukeren... digital har jeg null kontroll over og betale lisenser er som å betale for luft.

 

her om dagen kom han jeg er onkel til (11år) og sa at digitalt er bare dritt(og dette uten at jeg har sakt et enesete ord om det) og jeg spurte hvorfor.. han svarte at man ikke eiere det mann har kjøpt, og når spill selskapene bestemmer seg for å fjærne innholde. så har man ikke tilgang lengre. hvis dette er fremtiden finner han seg en ny hobby.

 

smart sakt av en 11åring dette her.. med sånne holdninger fra franmtidige gamere. må nok spill selskapene komme med plastbitene sin også i frenmtiden.

 

 

Det som kommer til å skje er at alt blir digitalt en gang i fremtiden å da sier du at du ikke kommer til å kjøpe mer konsoller? ok greit:P og mens du og sikkert mangen andre slutter å spille(yea right!) begynner den nye generasjonen med de nye konsollene:P at du/jeg/vi ikke liker digitalt betyr ikke at sony/microsoft osv kommer til å bry seg noe særliglt så lenge di ser/tror at det er det som er fremtiden!

 

Jeg liker å ha spillcoveret selv, MEN i det siste har jeg blitt ganske så forelsket i digitale kjøp.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg elsker når businessfolk skal prøve å forutse den nære framtiden. Det kommer alltid så mange morsomme utsagn. "Flyvebilene er her om 20 år" sa de på 80-tallet. "Fremtiden" er et ganske vagt begrep. Det innebærer alt av tid etter dette sekund, frem til enden av tid - som godt mulig aldri kommer. Å påstå at noe slikt vil være prominent på konsollene om så lite som FEM år, er et latterlig overambisiøst estimat, når millionvis av mennesker som i dag spiller med disc, knapt har over megabiten i internetthastighet.

 

Det er forresten litt ironisk at Xbox-folka sitter og snakker om framtidens teknologi når de nesten egenhendig har satt en kjempestor brems for alt av teknologisk videreutvikling i spillindustrien i nå ti hele år.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...