Gå til innhold

Guide: Gammel bærbar blir bilderamme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste hadde jo vært om man fjernet alt av chassideler mm slik at det i praksis kun var hovedkort+ skjerm og et minnekort2sata/pata som HDD hvor man installerte et lettvekter OS. Til administrasjon kunne man benyttet trådløs mus/tastatur og eller fjernkontroll.

 

Neste prosjekt?

Evt. benytte raspberryPi og en LCD skjerm.

 

Hvis dere i hw.no ikke er redd for utfordringer hadde dette vært interesant.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vevtape skrives Duct tape på engelsk. Kommer av ordet duct (ventilasjons duct) som den brukes originalt til.

 

Skal dere lage en fet hack oppskrift bruk noe mer seriøst enn duct tape. Silikon lim, eller skruer med ring rundt kanskje.

 

Ellers en fet artikkel. Vil se fler av dem :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Eneste problemet er at nesten alle gamle maskiner bråker.. :(

 

Og løsningen er å kjøpe seg en ny billig laptop, for så å gjøre det med den.. :p

Lenke til kommentar

Duct tape var ukjent for meg , men Gafa tape vet jeg hva er.

 

For dere som ikke vet forskjellen så forklares det her

Hva så. Folk vet ikke en gang forskjellen og tar det for å være samme tingen, selv om litt artikkellesning gir oss de mindre forskjellene. Begge sorter funker til prosjektet vil jeg tro. Og MacGyver klarer seg fint med Duct tape til de fleste oppgaver. Lerretstape om du vil ha det på norsk.

 

Lite forskjell mellom Gaffa-tape og Duct tape

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Duct_tape

Lenke til kommentar

Hva så. Folk vet ikke en gang forskjellen og tar det for å være samme tingen, selv om litt artikkellesning gir oss de mindre forskjellene. Begge sorter funker til prosjektet vil jeg tro. Og MacGyver klarer seg fint med Duct tape til de fleste oppgaver. Lerretstape om du vil ha det på norsk.

 

Lite forskjell mellom Gaffa-tape og Duct tape

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Duct_tape

 

Poenget var at denne tappen har så mange navn samt at man blander det samme med lignende tape uten å vite forskjellen

Lenke til kommentar

Det der er jo helt sjef! Har noen tips:

 

1. Ramme kan en lett modifisere til å passe perfekt med en listsag og en gjæringskasse (kan kjøpes billig på biltema o.l.) Eller er kan lage selv med samme utstyr og vindu/taklist. Litt av gleden i dette er jo å tilvirke mest mulig selv.

 

2. Hvis man ikke klarer å skru ting fast, kan sicaflex eller aralditt være gode alternativ til å tape ting fast.

 

3. Hvis maskinen bråker kan det være lurt å modifisere chassi og fjerne eller bytte HDD. I dag kan en bruke usb pinner eller billige minnekort. CPUkjøler kan jo også modifiseres slik at en erstatter den lille sinte med en stor kvalitetsvifte på 5V.

 

OT, MEN: Kunne man ikke samtidig ha laget en guide på å bytte det jeg kaller tenneren til lysrørene i skjermen på laptopper? Disse er billig og lette og bytte. Man redder da ofte en helt ok maskin fra en alt for tidlig død!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...