Gå til innhold

Games for Windows Live - må jeg ha hotmail adresse?


Anbefalte innlegg

Jeg har et par spill på Steam som absolutt skal ha meg til å installere GFWL. Klienten jeg har heter Games For Windows Live Marketplace. Når jeg går inn på kontoen min på nettet er jeg registrert med en gmail konto. Men når jeg skal logge meg på klienten så står det at jeg må logge meg inn med en hotmail konto, noe jeg har. Jeg vil helst logge meg inn med gmailkontoen, hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den lar meg ikke trykke på noe når den laster inn...

 

Edit: Startet nå et spill som krever GFWL og da kunne jeg høyreklikke og få opp innloggings-menyen. Da jeg prøvde å logge på med gmail fikk jeg denne beskjeden:

 

"Får ikke logget på. Du oppgav ugyldig Windows Live-ID eller passord. Skriv inn informasjonen og logg deg på igjen."

 

Denne siden sier også at:

 

Creating a Games for Windows – LIVE account requires you to first set up a Windows Live ID email account.

The following account types are examples of Windows Live email accounts:

Hotmail.com

Live.com

MSN.com

Zune.net

Passport.net

If you do not already have a Windows Live ID email account, please visit accounts.live.com to create your FREE email account.

Note Windows Live ID accounts are used to validate customer identification. After you create a Windows Live ID, you can use this email address when you sign up for any Microsoft online service.

 

Det kan være at jeg registrerte meg med en hotmailkonto da jeg lastet ned GFWL for første gang, men det var en god del år siden. Jeg bruker ikke den kontoen lengre.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

GFWL: ett sant mareritt..

 

Du kan registrere konto med hvilken som helst adresse. Du kan ikke koble på direkte med gmail-kontoen din, men du kan lage en ny konto som bruker gmail-adressen.

Men anbefaler sterkt å bruke en homtail/outlook konto. Dette pga. om du trenger å verifisere ditt eierskap av kontoen virker eneste mulige løsning å reportere inn emner fra mail som ble sendt via kontoen.

 

Utdyping:

 

Jeg hadde en GFWL-konto, som aldri var brukt i annen forbindelse (som mail/xbox). Denne var registrert på en ekstern e-post, som etter ett par års tid ikke lenger eksisterer. Når jeg så skulle aktivere ett nytt GFWL-spill på kontoen en dag, hadde de visst problemer med serverene. Så jeg prøvde ett par-tre ganger men fikk bare feilmeldinger. Etter noen timers pause, for å så gi dette ett nytt forsøk hadde M$ stengt kontoen min pga "mistenksom aktivitet". Passordet mitt var blitt annulert, og eneste måten å få nytt passord på var en standard passord-reset-prosess. Ikke før det fant jeg ut av e-mail kontoen jeg brukte ikke lenger fungerte.. Crap, hva gjør jeg nå? Joda, jeg har jo cd-keys til de 25+ spillene registrert på kontoen, så dette kan da ikke være noe problem? 4 månder med mailing frem og tilbake til alle mulighe support-linker på M$ sine sider. (Norske, såvell som amerikanske.) Jeg gav opp.. cd-keys var tydeligvis ikke mulig å bruke som bekreftelse for eierskap av kontoen.. Det eneste de spurte etter gang på gang på gang var e-post emner og/eller xbox-live aktiviteter.. Som jeg oppgav hver eneste gang at kontoen min aldri hadde vært brukt til!

 

Huffa, måtte bare dele historien når jeg så diskusjonen.. /rantoff

 

» c-fan «

Lenke til kommentar

Ikke bare fungerer det med en ikke ms-basert adresser, men man kan både endre adressen man bruker på kontoen, registrere så mange epostadresser du vil på en konto(eksterne eller ikke), du kan til og med registere telefonnummeret ditt så det er koblet til kontoen ;)

 

Har du en Xbox-live konto kan denne også brukes i GFWL. Det finnes mange ting man kan kritisere GFWL for men konto administrasjon er ikke en av de tingene, der er de blant de beste i bransjen.

 

Det historien til c-fan viser er at de også ikke er dumme nok til å gi ut kontodetaljene dine selv om noen skulle få tak i spill samlingen din ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det historien til c-fan viser er at de også ikke er dumme nok til å gi ut kontodetaljene dine selv om noen skulle få tak i spill samlingen din ;)

 

Haha, sorry.. Måtte bare kommentere.. "Ikke dumme nok" til å utgi deg varen du har kvitering for syntes jeg er litt banalt.. ;-)

 

Og det skal nevnes at de fleste av mulighetene for å lagre alternativ info kom lenge etter jeg hadde laget kontoen. Den gang kontoen _kun_ var GFWL og ikke en pakke-løsnings-konto som de er i dag.. Prøv å finn support på m$ sine sider som handler om GFWL, og ikke alle andre tjenester de tilbyr.. ;-)

Endret av c-fan
Lenke til kommentar

Er jeg "stuck" med denne hotmail adressen, eller kan jeg endre den?

 

Ja, du er nok «stuck». Du kan endre kontoinnstillinger her, men hvis du trykker på «Rename account» får du følgende feilmelding: The email address associated with your Microsoft account can't be changed.

Lenke til kommentar

GFWL skal ikke ha noe spesielt med selve spillene og gjøre, det er bare ett program der man kan legge til venner/snakke med venner og at de har egne achievements og den slags. Spillene skal fungere godt på hvilken som helst GFWL konto du velger og lage ny, bare at da vil alle achievements og den slags starte forfra igjen ;)

Lenke til kommentar

Jeg har slutta å kjøpe spill som krever GFWL, Rockstar social club, origin og faens oldemor. Kjøpte Skyrim til PS3 bare for å slippe unna jævelskapen (uten at det var så veldig vellykket). Hvorfor i helvette er det noen spill som krever både Steam og GFWL? Og hvorfor skal det være så vanskelig å få Steam og GFWL til å samarbeide?

Nå har de også begynt å blande xbox-spill inn i GFWL. WTF!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...