Gå til innhold

Oppgradere fra i7-2600 til i5-3570k?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville anbefalt deg å overklokke din i7 2600 prosessor i så fall.

 

Å kjøpe en i5 3570k her er å kaste penger ut av vinduet.

Om hovedkortet er dårlig eget til overklokking ville jeg heller vurdert nytt hovedkort så sant du ikke har OEM lisens av windows.

 

Greit du også nevner hva du spiller, kan jo være flere årsaker, crysis f.eks den skalerer dårlig med flere en CPU 2 kjerner så det kan være det også har du 8 GB ram burde det holde til spilling i dag.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bare for å gi trådstarter noe konkret å lese på, Tomshardware har en stor artikkel på ytelse på 86 CPU'er :) Kortversjonen har du fått allerede, det er lite å hente på å bytte CPU.

 

Finnes det noen beskrivelse av testene som blir gjort? Ser i5 modellene troner høyest på 3dmark11, men hva betyr det? Ser videre at andre modeller gjøre det bedre på andre tester, men hva betyr det når to prosessorer skiller med 2.4 poeng på Crysis II? 2 FPS er jo ingen ting, iallefall ikke når man er godt over 110 på begge.

 

Mye data og mye tall, men er vel viktig å tenke på hva tallene betyr.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte 2600K selv nå er fordi jeg trenger 3930K til filmredigering. Da snakker vi 64gb ram i tillegg.

 

Bare tull å "oppgradere" en 2600K. I beste fall er det en "bortovergradering"...

 

Selv har jeg i7 920 @ 3.8 ghz og jeg kjører ALT av spill på full pupp. Problemet er vel heller at du kjører SLI, og det er fremdeles i BETA testing. Masse problemer og bugs knyttet til dette, samt at mange spill ikke støtter SLI.

 

Jeg har sluttet med SLI.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trodde aldri jeg skulle høre dagen da folk mener at 100 FPS i 1080p+ er "dårlig". Husker dagene da jeg selv spilte Quake III med 30 FPS i 800x600 i 16-bits fargeoppløsning på et Voodoo2 og var salig lykkelig.

 

/gammalmannsmodus

Det er ingen grunn til en 2600k @ 5GHz ikke klarer å levere over 100 fps konstant i BF3, spillet er ikke så avansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...