Gå til innhold

Oppo Find 5 - diskusjon og erfaringer


Anbefalte innlegg

Min Oppo (hvit) ble sendt fra Kina sist torsdag, og i går (mandag) formiddag ble den levert på døra. Førsteintrykk: Rask og fin telefon. Oppos androidversjon er derimot ikke mye å skryte av. Vanilla android er mye bedre, kommer nok til å bytte til CyanogenMod 10.1 straks den er klar. Det er kun engelsk språk som er tilgjengelig, forsåvidt greit nok. Et spørsmål til dere som har hatt den litt lengre. Jeg bruker Firefox som nettleser (pga. adblock som jeg ikke vil være foruten). Går det an å installere firefox med norsk språk ? Firefox installerer automatisk samme spåk som android, men er det mulig å bytte ?

 

Er en app som gjør at en kan velge språk på alle andrepartsapplikasjoner slik som firefox. Ikke instalert firefoxc selv, men har norsk språk på alle applikasjoner jeg har instalert..

 

http://www.oppoforums.com/threads/tutorial-how-to-change-to-spanish-language-or-any-other.1039/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kult. Takk for tipste @PG*. Får kanskje bruk for det selv når jeg får telefonen min..,

 

Edit: Kom forøvrig en firmware oppdatering igår.

 

ivofax.jpg

 

// CHANGELOG //

ggxodd.jpg

Upgrading from the previous X909_EN_13_130328 version you will find the following changes:

Thanks Ofans for helping us make the Find 5 even better!

  • Added the Weather app, widget and lockscreen (Suggested by BB101)
  • Added a setting to hide the operators name in the notifications bar (Suggested by Mohammed)
  • Pre-installed OPPO Forums Mobile app
  • Optimized a rare issue that would cause the screen to stay black after switching on for some people (Reported by sn33ky)
  • Merged Qualcomm's msm_hsic_host wakelock bug fix (Reported by PaulOBrien)
  • Fixed a issue where no Messages notifications would be received when under password protection (Reported by yawn)
  • Fixed a rare issue where some contacts wouldn't be displayed in Messaging (Reported by Knite75)
  • Optimized voice messaging with Facebook Messenger
  • Optimized camera Burst Mode shutter sounds to match the actual amounts of images taken
  • Removed the background process DigitalPenSDK (Reported by Knite75)
  • Fixed a rare issue where the system would reboot when updating Google apps from Play Store
  • Fixed a rare permissions bug that caused the system to reboot when downloading Play Store apps
  • Fixed an issue where the Clock widget would sometimes have difficulties displaying multiple cities
  • Fixed a L2TP/IPSec (PSK) VPN connection issue.

// HOW TO UPGRADE //

WARNING:All your contacts, SMS and previously installed applications including their data will be lost when updating with the complete package! Your files such as photos and videos will remain untouched. Please make sure you backup before upgrading! If you prefer to keep your current settings, please install the OTA version!

Upgrading via System Recovery

1. Connect the phone to your computer via USB.

2. Copy the firmware upgrade package into your phone.

3. Turn off the phone.

4. Press and hold the Power and Volume Down buttons to enter recovery mode.

5. Select “apply update from sdcard”/"手动选择安装包" by navigating using the Volume buttons and and using the Power button to confirm.

6. Use the volume keys to navigate and the power key to select and confirm.

7. Select “reboot system now”/"立即重启系统" after the installation finished.

 

Upgrading with Offline Mode (Will wipe user data)

1. Connect the phone to your computer via USB.

2. Copy the firmware upgrade package into the root folder of your phone.

3. Open the System Update app found in the Tools folder (or go to Settings > General > About phone > System update).

4. Tap “Local upgrade” to select the upgrade package.

 

OTA (Over-the-Air)

Starting from this firmware version, OTA updates will not be provided with every update. You can still upgrade using the patch only version to keep your data intact.

 

// THE NEXT STEP //

Do you have any comments or suggestions on this firmware version?

Help us improve the OPPO Find 5 with [ Bug Reports ] and [ Suggestions ].

 

// DOWNLOAD //

Complete package - Will wipe user data!

Filename: X909EN_13_130413_Full.zip

File size: 665M

MD5 Checksum: 50B4559F3D425A102973F4588136669B

Download: [ CLICK HERE ]

 

Patch only - Won't wipe user data, but you must have the previous X909EN_13_130328 firmware installed!

Filename: X909EN_130413_Patch.zip

File size: 64.5M

MD5 Checksum: D734D33DA188ACF1717FB9037FC45655

Download: [ CLICK HERE ]

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Då var Navy Blue easy cover tilbake på oppostyle, det går ikkje an å kjøpe det enda, men det tar vel ikkje lang tid før det blir lagt ut for salg.

Takk ;) Skal følge med.

 

Prøvde og legge den til i handlekurven, men fikk

 

There is 1 error

There is not enough product in stock.

 

 

:(

Lenke til kommentar

For litt over en mnd siden kjøpte jeg en uåpnet og ulåst htc onex+ fra en dame, betalte 2500kr og fikk med kvittering på kjøp i butikk (nypris 5200). Syns htc suger og den går sykt varm bare med litt surfing, spotify klikker når jeg spiller av local files i playlisten, facebook får ikke instant notifications og ELENDIG batteritid. Er altså ikke fornøyd. Er det mulig å gå til butikken å klage og få pengene tilbake, eller blir den bare sendt til reperasjoner og jeg blir stuck med lånetlf? Har kvittering som sagt, er snakk om elkjøp. Har så sick lyst på denne tlf

Lenke til kommentar

Jeg betalte 300 kr for frakten fra DHL.

Er gratis frakt fra Oppostyle.com, men du mener kanskje 300kr i moms og gebyrer? Isåfall er det ikke så galt.. :)

 

For litt over en mnd siden kjøpte jeg en uåpnet og ulåst htc onex+ fra en dame, betalte 2500kr og fikk med kvittering på kjøp i butikk (nypris 5200). Syns htc suger og den går sykt varm bare med litt surfing, spotify klikker når jeg spiller av local files i playlisten, facebook får ikke instant notifications og ELENDIG batteritid. Er altså ikke fornøyd. Er det mulig å gå til butikken å klage og få pengene tilbake, eller blir den bare sendt til reperasjoner og jeg blir stuck med lånetlf? Har kvittering som sagt, er snakk om elkjøp. Har så sick lyst på denne tlf

Du kan returnere telefonen innen for 30 dager hos Elkjøp, så fremt mobilen er i tilnærmet samme stand som da den ble kjøpt. Dvs har du alt av emballasje \ tilbehør og at telefonen er skadefri (ingen riper osv), så kan du nok få den returnert ja. :)

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal forvente deg så veldig mye bedre batteritid på denne telefonen kontra one+. Oppoen har 400 mAh mer, men har til gjengjeld høyere oppløsning og skjerm som jeg vil anta sluker mer batteri. En må forvente at smarttelefoner i dag ikke holder noe mer enn en dag på batteri med middels bruk. Det finnes dog mange muligheter for å fikse på dette, men da må en være litt kyndig. F.eks Underklokke cpu og grafikkbrikken når det ikke trengs osv. Se hva en har synkroniser til en hver tid og være litt mer kritiske til hjemmelagede apper en laster ned.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Er gratis frakt fra Oppostyle.com, men du mener kanskje 300kr i moms og gebyrer? Isåfall er det ikke så galt.. :)

 

 

Du kan returnere telefonen innen for 30 dager hos Elkjøp, så fremt mobilen er i tilnærmet samme stand som da den ble kjøpt. Dvs har du alt av emballasje \ tilbehør og at telefonen er skadefri (ingen riper osv), så kan du nok få den returnert ja. :)

Tror telefonen ble kjøpt før jul...Har alt av esker og utstyr, telefonen er i perfekt stand osv. Hater sense og sånn så har bare lyst å kvitte meg med den og få litt penger for den. Vet ikke hva den beste måten er. Tror jeg skal resette den og se om noen av problemene blir borte, hvis ikke må jeg bare gå til butikken og spørre om bytte eller om de kan sende den til reperasjon. Hvis jeg har rett på en like bra eller bedre telefon for pengene kan jeg bare selge den asap på brukten og kjøpe en oppo :D Betalte jo "bare" 2500kr for den når nypris var 5200.
Lenke til kommentar

Kommer den til Norge?

Ja, den skal visstnok det. Men som flere her inne har gjort, inkludert meg så er det null stress å kjøpe på nett. Dem sender gratis til Norge med DHL ekspress.

 

Når den kommer til Norge i butikk er ikke kjent. Tviler på det er med det første.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Tror telefonen ble kjøpt før jul...Har alt av esker og utstyr, telefonen er i perfekt stand osv. Hater sense og sånn så har bare lyst å kvitte meg med den og få litt penger for den. Vet ikke hva den beste måten er. Tror jeg skal resette den og se om noen av problemene blir borte, hvis ikke må jeg bare gå til butikken og spørre om bytte eller om de kan sende den til reperasjon. Hvis jeg har rett på en like bra eller bedre telefon for pengene kan jeg bare selge den asap på brukten og kjøpe en oppo :D Betalte jo "bare" 2500kr for den når nypris var 5200.

Kjøpte du den før jul så kan jeg garantere deg at du ikke vil få den byttet. Du hadde hatt en mikroskopisk sjans om den var uåpnet.

 

Er det feil på den, så blir den reparert, så fremt det er en fabrikkfeil på enheten, om den ikke lar seg reparere, så har du krav på ny eller en tilsvarende \ bedre telefon tilbake.

Veldig skjeldent at man får penger tilbake. Anbefaler at du nullstiller\resetter den, så se om den kommer seg da. Evt selg den på Finn.no for en grei sum :)

 

Ja, den skal visstnok det. Men som flere her inne har gjort, inkludert meg så er det null stress å kjøpe på nett. Dem sender gratis til Norge med DHL ekspress.

 

Når den kommer til Norge i butikk er ikke kjent. Tviler på det er med det første.

Hvor har du dette ifra? Det er vel ganske sikkert at telefonen ikke når nordiske butikker. Du kan kunn få den via oppostyle.com.

Lenke til kommentar

Husker ikke hvor jeg har lest. Leser drøssevis av mobilsider hver eneste dag. Tror ikke man ser noen butikklansering med det første. Dem sliter nok med å få ut nok av dem de allerede har gjennom nettbutikk og butikker i Kina. Leste vell også at dem har en ny 4,5" i midtsjiktet som skal være rett rundt hjørne.

Lenke til kommentar

Kjøpte du den før jul så kan jeg garantere deg at du ikke vil få den byttet. Du hadde hatt en mikroskopisk sjans om den var uåpnet.

 

Er det feil på den, så blir den reparert, så fremt det er en fabrikkfeil på enheten, om den ikke lar seg reparere, så har du krav på ny eller en tilsvarende \ bedre telefon tilbake.

Veldig skjeldent at man får penger tilbake. Anbefaler at du nullstiller\resetter den, så se om den kommer seg da. Evt selg den på Finn.no for en grei sum :)

 

 

Hvor har du dette ifra? Det er vel ganske sikkert at telefonen ikke når nordiske butikker. Du kan kunn få den via oppostyle.com.

Ja skal prøve å resette den. Men kjøpte oppo find 5 nettopp faktisk, svart :D Betalte via visa, og skrev i comment på order om dem kunne sette value på 150. Gjorde det samme på paypal comment, lurer på om det var dumt av meg :p At kanskje tollerne kan se dette, eller om det bare vises til oppo før dem sender det. Har sendt mail til dem om det, om jeg skal kansellere eller hva.
Lenke til kommentar

Ja, den skal visstnok det. Men som flere her inne har gjort, inkludert meg så er det null stress å kjøpe på nett. Dem sender gratis til Norge med DHL ekspress.

 

Når den kommer til Norge i butikk er ikke kjent. Tviler på det er med det første.

Hva var prisen da, og fra hvilket land blir den sendt fra?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...