Gå til innhold

Anmeldelse: Batman: Arkham City - Armoured Edition (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sliter med bildeoppdatering og lastetider allerede ja. bare vent til ps4/x720 kommer, da skal denne wii-u'en få svette ordentlig. når det skal shoehornes inn uoptimisert kode fra di nyeste spill enignene...
Det er ingen tvil om at eventuelle Xbox3-porter vil slite en del på Wii U - men det har ikke falt deg inn at bakgrunnen for at slike spill som dette har lav framerate kan skyldes en utvikler med kort tidsfrist og lav bemanning? Men det passer vel ikke inn i din religiøse overbevisning om aktørene i spillindustrien.
Fyren er og blir et troll. Det er best å bare overse ham.

 

du kommer til å spise dine egne ord mann.... audun sier at spillet synker ned til 20 framerate... det sier seg selv at nintendo kommer til å slite enormt når ps4/x720 kommer...når de ikke greier å holde en stødig framrate nå med spill denne generasjonen...

 

nintendo har ikke noe wii-mote denne gangen som redder dem.

Lenke til kommentar

Fikk dette spillet gratis av PSN + store.

 

Er det som Spiderman 2 til Gamecube morsomt ?

Eller som de andre bullshit helte spillene der ute ?

 

Usikker om jeg gidder og laste det ned . Aldri likt DC eller Marvel comics. og de har ikke akkurat gjort det bedre etter at de gikk over til hollywood filmene.

Lenke til kommentar

A

Fikk dette spillet gratis av PSN + store.

 

Er det som Spiderman 2 til Gamecube morsomt ?

Eller som de andre bullshit helte spillene der ute ?

 

Usikker om jeg gidder og laste det ned . Aldri likt DC eller Marvel comics. og de har ikke akkurat gjort det bedre etter at de gikk over til hollywood filmene.

Selv om denne utgaven ikke er like stabil som f.eks. 360 og PS3 utgaven, så er det ingen tvil hos meg.

Dette er det beste superheltspillet noensinne, og en av de beste spillene til 360 vil jeg si. Stemningen er kanonbra, grafikken, lyden, skuespillerne er kjempebra. Og et kampsystem som fungerer (veldig godt).

 

Anbefales virkelig! Nå prøvde jeg ikke Arkham Asylum først, og det blir litt dumt å gå tilbake, når City er så mye større og bedre. Men jeg elsket spillet likevel. Mer enn Spiderman 2, som jeg forøvrig digget. :)

Lenke til kommentar

Har trua på Wii U jeg , selv om noen ports er dårligere enn andre versjoner så gjør da ikke det noe - ting løses i løpet av 'launchvinduet' til konsollen og plutselig så fungerer alt perf. Kjøpte da både 360, PS3 og Wii @ launch back in the day, og så langt så synes jeg at Wii U'en sin launch pisser på forrige generasjon altså.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn forstår jeg at en som deg :whistle: fortsatt blir imponert ..

 

Imponert over hva? Wii U har aldri skuffet deg fordi du er et troll som troller Nintendo og Sony ved hver eneste anledning du kan. Dine forventninger var altså aldri slik at du kunne bli skuffet. Om du tror jeg er imponert over denne porten, tar du ihvertfall feil. Jeg er bare drita lei av all trollingen som ødelegger enhver tråd her inne.

 

du kommer til å spise dine egne ord mann.... audun sier at spillet synker ned til 20 framerate... det sier seg selv at nintendo kommer til å slite enormt når ps4/x720 kommer...når de ikke greier å holde en stødig framrate nå med spill denne generasjonen...

 

nintendo har ikke noe wii-mote denne gangen som redder dem.

 

Er ingen tvil om at eventuelle porter fra neste xbox vil slite på wii u - om de i det hele tatt kommer. Spørsmålet er hvor stor betydning det egentlig vil ha. Som vi så både denne og forrige generasjon, kanskje ikke så stor som du tror.

Lenke til kommentar

Eg er einig. Slike ting som dette er med på å underbygge at Wii U ikkje er meir enn på høgde med dei konkurrerande konsollane. Dette er eit problem når desse er 6 år gamle, kostar halvparten, og har mykje større spelbibliotek, derav mange av spela er tilgjengelege til reduserte prisar.

 

Det er i alle fall eit problem i teorien. Eg er veldig spent på korleis Wii U vil selge. Eg klarar ikkje heilt å bestemme meg for korleis eg vil dei skal selge. På den eine sida likar eg Nintendo, og ønsker dei suksess. På den andre sida synest eg det dei tilbyr er svakt, og dersom dei ikkje blir straffa for det, vil der bli betring?

 

Kay

 

Jeg er litt usikker på hvor stort dette problemet egentlig er og for hvem. To generasjoner tilbake hadde Nintendo tross alt en betydelig kraftigere konsoll enn markedsleder, uten at det ga spesielt gode porter eller bra salg av den grunn - faktisk fikk vi det som vel for de fleste fremstår som den mest uinteressante Nintendo-konsollen noensinne - nemlig Gamecube. Det er alltid bra med gode porter og kraftigere maskinvare, men når det kommer til Nintendo så er jeg slett ikke sikker på at det siste faktisk ville manifestert seg i flere og bedre porter. Historien virker ihvertfall å vise noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hvor stort dette problemet egentlig er og for hvem. To generasjoner tilbake hadde Nintendo tross alt en betydelig kraftigere konsoll enn markedsleder, uten at det ga spesielt gode porter eller bra salg av den grunn - faktisk fikk vi det som vel for de fleste fremstår som den mest uinteressante Nintendo-konsollen noensinne - nemlig Gamecube. Det er alltid bra med gode porter og kraftigere maskinvare, men når det kommer til Nintendo så er jeg slett ikke sikker på at det siste faktisk ville manifestert seg i flere og bedre porter. Historien virker ihvertfall å vise noe annet.

Eg tenker ikkje først og fremst på kraft, Wii demonstrerte vel at det er mogleg å vinne med ein vesentleg svakare konsoll. Det eg tenker på er valuta for pengane. Som nemnt, denne gongen er Nintendo-konsollen 6 år nyare og dobbelt so dyr som dei omtrent jamngode konkurrentane. For min del gjer det det vankeleg å rettferdiggjere investeringa.

 

No kan ein seie at dei vann forrige runde med ein konsoll som ga mindre kraft for pengane, og kanskje vil dei gjere det denne gongen òg. Men skilnaden den gongen var at dei tilbudte mykje svakare maskinvare for noko lågare pris. Denne gongen tilbyr dei jamnbyrdig maskinvare til dobbel pris. Eg hadde trudd at det ville vere vanskelegare å selge, men kven veit?

 

Kay

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nintendo har ingen nyskapende spille serier :nei2: på tide med noe nyskapende en mario og zelda for voksne spillere.Og middels porter av spill vi fleste har allerede spilt er dålig marketing for en splitter ny konsoll

 

mer nyskapende, spillserie, allerede har. Man skal ikke pirke for mye på nettforum, men da får da være grenser.

 

Jeg synes man skal være forsiktig med å slenge ut argumenter om nyskapning på noen av konsollene for tiden. Det lages mye bra spill på alle plattformer, men så veldig nyskapende er de sjeldent. Historisk sett har Nintendo og andre utviklere som produserer spill på deres vegne turt å være litt mer modige enn hos sine motparter hos Sony og Xbox. Men jeg føler samtidig at dette ikke var tilfelle i samme grad hos Wii, og er redd for at trenden vil fortsette med Wii U. De har posisjonert seg litt for mye som en "familiekonsoll" enn hva jeg personlig foretrekker, noe som har gitt utslag i både kvaliteten og bredden på utvalget i spillene som kom til Wii.

 

Ellers må jo problemene med framerate være mer flaut for utvikler enn for Nintendo? Det virker mer som dårlig porting enn svak maskinvare som er årsak til lav FPS.

 

WW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hva er det folk ikke har lært mener du?AtW
Du sitter jo her og klager over at Wii U er for dårlig? Og du er slettes ikke den eneste. Men hva gjør det at Wii U ikke er så kraftig som de andre? De bruker det jo bare på flashy grafikk uansett. Det hjelper ikke hvor bra spillene er om de er gørrkjedelige å spille. Spill på Wii U ser ikke alltid så bra ut som på de andre konsollene, men spillene der er da i det minste morsomme å spille. Det er mye viktigere, og det vet Nintendo. Det er nok derfor de har så trofaste fans.

 

Nintendo fans kjøper nok ikke nintendo konsoller for shitty ports uansett. Er det man har de andre boksene rundt tv'en til. Venter på nye 3d mario spill, zelda, metroid, og annet awesome de kan komme med <3 Synes dog litt synd på foreldre som kjøper en nintendo til unga sine og kommer i skade for å kjøpe elendige portede spill.

 

Synes folk klager veldig mye og basher andre konsoller. Er du så heldig at en av konsollene oppfyller alle dine gaming ønsker så gratulerer. En person med bredere smak vil aldri være fornøyd med å kun eie en konsoll uansett. Likevel skal det sies at jeg hatet hvor svak wii var. Er så mange spill som hadde nytt godt av å ikke se så stygge ut på storskjerm. Men etter noen timer inn i TP eller SS så er alt om grafikken glemt uansett.

 

Wii u ser ut til å være kraftig nok til å gi meg et massivt stort zelda spill i HD. Nuff said.

 

P.S

Jeg hører stadig folk si at grafikk ikke er viktig. Likevel husker jeg da OOT kom ut, så var det jawdropping fin grafikk. Sånn sett bomma de litt med wii. Et nylansert zelda spill skal jo ikke se retro ut :p

Lenke til kommentar

Nintendo fans kjøper nok ikke nintendo konsoller for shitty ports uansett. Er det man har de andre boksene rundt tv'en til. Venter på nye 3d mario spill, zelda, metroid, og annet awesome de kan komme med <3 Synes dog litt synd på foreldre som kjøper en nintendo til unga sine og kommer i skade for å kjøpe elendige portede spill.

 

Synes folk klager veldig mye og basher andre konsoller. Er du så heldig at en av konsollene oppfyller alle dine gaming ønsker så gratulerer. En person med bredere smak vil aldri være fornøyd med å kun eie en konsoll uansett. Likevel skal det sies at jeg hatet hvor svak wii var. Er så mange spill som hadde nytt godt av å ikke se så stygge ut på storskjerm. Men etter noen timer inn i TP eller SS så er alt om grafikken glemt uansett.

 

Wii u ser ut til å være kraftig nok til å gi meg et massivt stort zelda spill i HD. Nuff said.

 

P.S

Jeg hører stadig folk si at grafikk ikke er viktig. Likevel husker jeg da OOT kom ut, så var det jawdropping fin grafikk. Sånn sett bomma de litt med wii. Et nylansert zelda spill skal jo ikke se retro ut :p

 

Det er fordi grafikken faktisk ikke er viktig for mange av oss. Tro det eller ei! Ellers skriver du mye klokt her, fatter ikke at folk bruker så mye tid på å slenge dritt om konsoller de hverken eier eller planlegger å eie, og som du sier, har man en viss spillinteresse, eier man som oftest alle plattformer.

Lenke til kommentar

Det er fordi grafikken faktisk ikke er viktig for mange av oss. Tro det eller ei! Ellers skriver du mye klokt her, fatter ikke at folk bruker så mye tid på å slenge dritt om konsoller de hverken eier eller planlegger å eie, og som du sier, har man en viss spillinteresse, eier man som oftest alle plattformer.

 

Jeg tror ikke på deg, dvs, jeg tror ikke på folk som påstår at grafikk ikke betyr noe, det er faktisk forsket på dette, grafikk betyr noe.

 

Ikke skjønner jeg påstanden om at man har "alle plattformer" om man har en viss spillinteresse også. Hva er "alle plattformer", har man ikke spillinteresse om man ikke emulerer dreamcast feks?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på deg, dvs, jeg tror ikke på folk som påstår at grafikk ikke betyr noe, det er faktisk forsket på dette, grafikk betyr noe.

 

Ikke skjønner jeg påstanden om at man har "alle plattformer" om man har en viss spillinteresse også. Hva er "alle plattformer", har man ikke spillinteresse om man ikke emulerer dreamcast feks?

 

AtW

 

Jeg skrev for det første ikke at "grafikk ikke betyr noe" men at "grafikk ikke er viktig", det er en nyanseforskjell der, og om du velger å tro meg eller ei, får være opp til deg.

 

Påstanden om at man har "alle plattformer" handler selvsagt om moderne plattformer. Er du nok spillinteressert og har tid, vil man ønske å spille både PC-eksklusive, Xbox-eksklusive, Playstation-eksklusive, og Nintendo-eksklusive spill. Om det gjelder for deg aner jeg ikke (og bryr meg heller ikke), men vil tro det gjelder for et stort antall brukere på dette forumet.

Lenke til kommentar

Jeg skrev for det første ikke at "grafikk ikke betyr noe" men at "grafikk ikke er viktig", det er en nyanseforskjell der, og om du velger å tro meg eller ei, får være opp til deg.

 

Påstanden om at man har "alle plattformer" handler selvsagt om moderne plattformer. Er du nok spillinteressert og har tid, vil man ønske å spille både PC-eksklusive, Xbox-eksklusive, Playstation-eksklusive, og Nintendo-eksklusive spill. Om det gjelder for deg aner jeg ikke (og bryr meg heller ikke), men vil tro det gjelder for et stort antall brukere på dette forumet.

 

Legg merke til at min setning også er nyansert, nettopp for å ta hensyn til denne eventuelle tolkningen.

 

Det er feks på PC mere spill enn man noen gang vil rekke å spille. Det vil i mye større grad være avhengig av hva slags type spillinteresse du har om du har behov for alle moderne plattformer, enn hvor stor spillinteressen er i seg selv, eller hvor mye tid man bruker på det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sant nok. Jeg antar likevel at de fleste med "en viss spillinteresse" har ønsker om å spille spill på omtrent alle plattformer. Med mindre man som feks Zombien eller andre er håpløse fanboys som bare ønsker å styrke troen på eget plattformvalg ved å kritisere andre. Hva er vi egentlig uenige om her - annet enn ren semantikk?

Lenke til kommentar

Legg merke til at min setning også er nyansert, nettopp for å ta hensyn til denne eventuelle tolkningen.

 

Det er feks på PC mere spill enn man noen gang vil rekke å spille. Det vil i mye større grad være avhengig av hva slags type spillinteresse du har om du har behov for alle moderne plattformer, enn hvor stor spillinteressen er i seg selv, eller hvor mye tid man bruker på det.

 

AtW

Sant nok. Jeg antar likevel at de fleste med "en viss spillinteresse" har ønsker om å spille spill på omtrent alle plattformer. Med mindre man som feks Zombien eller andre er håpløse fanboys som bare ønsker å styrke troen på eget plattformvalg ved å kritisere andre. Hva er vi egentlig uenige om her - annet enn ren semantikk?

 

Er det jeg har problemer med... Folk som styrker troen på eget plattformvalg gjennom å kritisere andres..

 

Selv er jeg screwed. Elsker både zelda, mario, halo, god of war, gears of war, ratchet n clank +++ samt mye pc eksklusivt :p Alt av multiplatform som interesserer meg blir bare kjøpt til den platformen som har best ytelse, med få unntak evt til PC. Liker min stack rundt tv'en :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...