Gå til innhold

The War Z-sjefen prøver å forsvare misledende informasjon (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at folk endelig får opp øynene, men kan ikke fatte at det har tatt så mange så lang tid?? Disse samme lovnadene har svevd i luften siden selv før spillet ble sluppet. Beklager, men til dere som faktisk kjøpte dette spillet og ikke luktet svindelen på mils avstand synes jeg ikke det fnugg synd på, dere ba om det når alle tegnene var ute i det fri.

 

Så litt mer seriøst: Må si meg enig med et par andre, at jeg skjønner ikke hvorfor Steam jobber med disse folkene. Steam har et rykte de må ta vare på, og denne dritten vil bli rettet mot de også.

Endret av Vizla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En må jo begynne å undre på hva som kan være selskapets fremtidige ambisjoner. Når dette spillet til slutt dør ut, vil dette være klistret på selskapets og de ansattes rykte videre, og ingen vil stole på dem for de har gjort det klart at de er løynere.

Det er egentlig helt sykt hva de har stelt i stand. På små seks måneder har de klart å solgt kanskje nærmere 50 000-100 000 kopier (vill gjetting) av et spill de klarte å pussle sammen ved løpet av noen måneder. De påstår det har vært i utvikling i 3 år, men se på spillet som det er nå og det kan umulig være et treårsarbeid. Spiller er rett og slett alt for jævlig. De klarte å vinne mye på førstetimerssalget, men jeg ser virkelig ikke hvordan dette spillet kan overleve i månedene fremover. Men vi alle kan vell bli tatt på senga der også.

 

En moderator gikk ut og sa at spillet var enkelt og greit en scam. Om det er sant eller ei er ikke godt å si. MEN basert på den informasjon vi sitter på nå, vil jeg si det er gode grunner til å tro på fyren.

 

" they plan to HALT DEVELOPMENT AND ABANDON THE GAME in SIX months if revenue is not enough for them (I.E. People are not buying GC and spending the fuck out of it) -- take note, if they do not get ENOUGH revenue. They will have enough revenue to pay for the game development for over a year at this point in time already, but if they don't get enough to give themselves regular raises they will stop making the game and shut down the servers and website."

 

http://www.rhinocrun...ight-about-warz

 

Valve har stoppet salg av WarZ på steam, men siden er der forsatt. Interessant!

Endret av Everket
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott at folk endelig får opp øynene, men kan ikke fatte at det har tatt så mange så lang tid?? Disse samme lovnadene har svevd i luften siden selv før spillet ble sluppet. Beklager, men til dere som faktisk kjøpte dette spillet og ikke luktet svindelen på mils avstand synes jeg ikke det fnugg synd på, dere ba om det når alle tegnene var ute i det fri.

 

Så litt mer seriøst: Må si meg enig med et par andre, at jeg skjønner ikke hvorfor Steam jobber med disse folkene. Steam har et rykte de må ta vare på, og denne dritten vil bli rettet mot de også.

 

Så du mener at alle som kjøpte spillet FØR alpha er passe tilbakestående og fortjener å bli svindlet? Eller er det kun de som kjøpte det på steam? Uansett så synes jeg det blir for dumt. Med lav inngangspris både ved forhåndsbestilling og på steam, samt misvisende beskrivelse så er det lett for folk å gjøre impulskjøp.

 

Mitt inntrykk av steam fram til nå har vært at de ikke slipper igjennom hva som helst, at de har prøvd å være seriøse. Men da jeg plutselig så at War Z ute for SALG og ikke forhåndsbestilling så må jeg si at jeg har lite tillit til steam, spesielt når beskrivelsen av produktet er så vanvittig langt unna hva spillet gir per dags dato. Steam kan ikke tjene på å villede kundene slik, ikke i lengden, så for dem er det vel bare slurvete kvalitetskontroll (om noen?). Hammerpoint Interactive later til å bare være inkompetent eller svindlere, vi får se hva War Z har utviklet seg til om et års tid...

 

Når det gjelder War Z så har jeg vært skeptisk fra første stund, men pga den lave prisen så tok jeg sjansen på forhåndbestilling. Selskapet fikk oppmerksomhet, og War Z hadde muligheten for å enten slå igjennom eller fullstendig ødelegge ryktet sitt. Nå ser det ut til at det blir sistnevnte, noe som er ganske utrolig med tanke på etterspørselen til et slikt spill.

 

"Unnskyldningen" fra Hammerpoint Interactive er bare tragisk.

Endret av DeepW
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at alle som kjøpte spillet FØR alpha er passe tilbakestående og fortjener å bli svindlet? Eller er det kun de som kjøpte det på steam? Uansett så synes jeg det blir for dumt. Med lav inngangspris både ved forhåndsbestilling og på steam, samt misvisende beskrivelse så er det lett for folk å gjøre impulskjøp.

Ja, alle tegnene har vært der siden før spillet i det hele tatt var tilgjengelig for kjøp. Alt fra Big Rigs(Søk, du vil le deg i hjel) til War Inc og måten Sergey ordla seg. Velger man impulskjøp så må man også forvente slikt som dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, alle tegnene har vært der siden før spillet i det hele tatt var tilgjengelig for kjøp. Alt fra Big Rigs(Søk, du vil le deg i hjel) til War Inc og måten Sergey ordla seg. Velger man impulskjøp så må man også forvente slikt som dette.

 

Når det gjelder War Inc så har jeg kun

, og for å være f2p så ser det helt greit ut. Lite spennende i forhold til andre fps men helt ok. Når det gjelder Big Rigs så lurer jeg på om det er noen andre enn Sergey som er tilknyttet spillet? Arktos Entertainment Group LLC, andre fra Hammerpoint Interactive? Spillet ser riktignok helt latterlig ut, men det er tross alt 9 år siden det kom ut så jeg ser ikke helt hvordan dette er et tegn på at War Z evt er svindel eller dømt til å bli dårlig. Ifølge thewarz.com er "Sergey Titov - ex Technical Director of Riot Games", som står bak League of Legends som har fått 78/100 på metacritic. Arktos Entertainment Group LLC fant jeg ikke så mye om utenom at de er involvert i War Inc og War Z.

 

Hva er alle de andre tegnene på at dette var dømt til å gå til helvete?

Nøyaktig hva siktet du til med "[...]og måten Sergey ordla seg" ?

Lenke til kommentar

Vet ikke om andre var involvert i Big Rigs, gjenkjente Sergey's navn når War Z ble annonsert og har ikke undersøkt den noe nærmere. Spillet ser ikke bare latterlig ut, det holdt ingenting av det som ble lovet på esken og er et av de mest latterlige spill publisert(Sett flere steder ranke det som #1).

Nøyaktig samme regla som nå skjer med War Z skjedde med War Inc, hel haug med løfter om diverse ting som aldri ble gjort noe med. Kan argumentere med at det var f2p, men sier alikevell en god del om utvikler som stadig kommer med nye løfter om features som aldri blir realisert. Community for War Inc har advart om dette siden War Z ble annonsert(Vell, først ble det annonsert som et lovet tillegg til War Inc, men forum-poster ble slettet så fort DayZ viste seg å bli ganske så vellykket, og War Z annonsert deretter).

Det jeg mener med Sergey er at han klarte/klarer ikke ta i mot noen form for kritikk, og så fort han fikk spesifikke spørsmål om ting lovet var han veldig avvikende og hadde virkelig ikke noe godt svar. Hele tiden pushet han med standard-fraser og aldri noe håndfast. Selv når folk tok utvikler i ren løgn om utviklertid, motor brukt o.l. var svarene som tatt fra en 5-åring, tvilholde på løgnen til det siste. Dette ble bare mer og mer tydelig jo nærmere "release" War Z kom, og når spillet ble sluppet.. vell..

Etter spillet var sluppet burde virkelig ingen hatt det minste snev av tvil. Veldig lite av det som ble lovet på forhånd var i spillet, og på direkte spørsmål om flere av disse manglende features fikk man kun "det er programert, må bare slippe patch"/"sett inn random frase her som får nye potensielle kjøpere til å hoppe på toget". Alt av negative poster slettet aggressivt fra forumet og brukere bannet(forum og ofte ingame), brukere bannet tilfeldig for gudene vet hva-(antat tidligere mod påstår nå at dette kan ha vært banning av aktive brukere som de antok ville kjøpe spillet igjen men det eksisterer ikke noe håndfast så vidt meg bekjent). Er dog ganske så mange rapporter uansett om at tilfeldige aktive brukere utestenges av ukjent grunn og har blitt det siden starten av War Z. Hackere er det ikke, hvertfall ikke i slik stor skala som de selv hevder, da ingen kjente sider rapporterer om utestengelser på en slik skala som utvikler gjør.

Endret av Vizla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har spillt dette spillet siden dag 1, og det lukter ganske råttent av hele greia. Det er så hackerinfisert som det kan få blitt, og oppdateringer og innhold kommer aldri til den tiden de sier. De skryter over en masse funksjoner og legger ut screenshots med kjøretøy, og en del andre situasjoner og plasser i spillet som ikke finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

i går, han sa mye av det samme som du nevner nå. Jeg har ikke oppsøkt noe mer info om War Z siden pre-alpha, så jeg har faktisk ikke hørt noe av dette før nå. Regner med mesteparten av de som kjøpte det på steam ikke hadde fått med seg de verste ryktene i alle fall. Jeg har ikke for vane å sjekke opp utviklere, spesielt ikke enkeltmedlemmer. Vil tro dette gjelder en god del (casual) gamere, men etter War Z og det tydelige fraværet av kvalitetskontroll på steam så tenker jeg at det er på tide å starte med det når det kommer til ukjente utviklere.

 

Tror jeg kommer til å kutte kraftig ned å kjøp via steam. Den merkelige politikken hvor utviklere som allerede har spill på steam blir kjørt igjennom uten kvalitetskontroll, mens gode spill fra nye aktører blir utestengt uten spesiell grunn...i tillegg til de tvilsomme brukervilkårene...det er ikke lenger nok med lave priser for min del.

 

Ut ifra informasjonen du (og mange flere) har om Sergey & Co så er jeg enig at man nesten bør forvente å bli svindlet om man kjøpte/kjøper War Z. Derimot å si at folk fortjener å bli svindlet synes jeg blir temmelig tåpelig...

 

(edit: endret pre-release til pre-alpha.)

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte det før det var released som alpha, og har hatt mange bra timer sammen med 4 kompiser i spillet, så for meg har det uansett vært verdt de bagatelle beløpet jeg betalte. MEN: det har bare blitt mer og mer hacker infisert og KillOnSight, så nå tar jeg pause til jeg er lei av Far Cry 3 (++) og prøver igjen om ett halvt års tod, når spillet kanskje nærmer seg det JEG ville kalt Beta (personlig mener jeg det fortsatt er alpha). Spillet har potensiale som PvE og survival spill, men ødelegges av PvP kids og hackere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...