Gå til innhold

Drittlukt i klasserommet fra jenter


Utah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HVA FAEN?!

Dette gjelder da båte for gutter og jenter uansett... Hva er det som gjør at jenter ikke durser ilag, når guttene gjør det ? Jeg har dursja i samme rom med gutter som har vert feite som fjell, eller tynne som en strek, med og uten hår, med lang, skeiv eller kort tiss.... Hverken jeg eller dem har tatt noen nevneverdig skade av dette (og vi har heller aldri mobbet hverandre).... Om det er slik det ligger an så bør vel dere jenter ta og roe dere ned litt snart?

 

Med eller uten pupper spiller nada rolle... Det at andre folk skal lide av svettelukt, fordi dere mobber hverandre til døde, i eller utenfor garderobene... det blir bare for dumt....

 

Jeg er faktisk litt imot det med skillevegger. Jeg er for at mennesker skal lære å respektere hverandre, MED ELLER UTEN klær.... Og det lærer man ikke med å sette opp skillevegger. Her må det en holdningskampanje til... Der ungdomen lærer skikkelige holdninger. Er man feit, ja da er man feit... Det gir ikke andre rett til å mobbe deg.

 

Det skulle ikke vært nødvendig nei, men nå er det sånn at det er det. Vi må forholde oss til realiteten.

 

Altså.. Som sagt tidligere i tråden, jeg vil ikke at noen skal bestemme at du skal dusje naken foran andre, det er noe du bestemmer selv og noe ikke skolen eller andre burde bestemme.

 

Vi er altså forskjellige individer. Noen er friere på dette punktet mens andre setter pris på at privatlivet er privat. Det at du er ''friere'' gjør ikke altså dette til den ene og ''rette'' måten å håndtere en slik situasjon på, mitt privatliv er mitt privatliv, hva du gjør med ditt trenger ikke nødvendigvis å samsvare med mitt og hvis du har ett problem med det så er det kanskje du som trenger en holdningsendring..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er riktig at kroppen din er privat, men det bør kroppslukta di også være. Det hadde ikke vært rett av meg å kreve at du skulle sitte ved siden av meg, svett og udusjet etter en gymtime, uten noen mulighet til å gjemme deg. Du behøver ikke å dusje i fellesdusjen, men hvis du på død og liv skal la være, bør du i alle fall tørke deg tilstrekkelig med vann og såpe, eller gå hjem, som du sa. (Jeg er ikke sjenert, så du må gjerne komme på besøk og se meg dusje en dag, men jeg tror ikke at det var poenget.)

 

Jeg hadde ingen store kroppslige avvik, så jeg ble ikke mobbet i dusjen. Jeg vet ikke om du var redd for å bli mobbet eller virkelig ble mobbet, men hvis sistnevnte, så skulle du sagt fra til læreren eller skoleledelsen. Skillevegger fjerner i beste fall symptomet i dusjen, men stopper ikke mobbingen. Det er ingen som tvinger deg til å dele privatlivet ditt med resten av verden fordi du oppfordres til å dusje på lik linje med alle andre.

 

Det er ikke dusjinga som er problemet, det var det at jeg ikke kunne ta meg en dusj uten å måtte kle meg naken for så å la alle andre jenter i klassen få full innsyn.

 

Jeg ble faktisk ikke noe særlig mobba, men jeg forstår det slik at andre blir/ble det av alle forskjellige grunner. Jeg ble derimot veldig usikker på grunn av mah boobs, når man selv ikke er blitt vandt til dem så er ikke det første man ønsker å løpe rundt og vise dem til alle andre.

 

Mitt privatliv er fremdeles mitt privatliv og jeg burde ikke bli tvunget til å være naken foran andre.

 

Det kan heller ikke koste så jævla mye å ha skillevegger oppe eller være ett større problem da samtlige svømmehaller jeg har besøkt har hatt både egne garderober og skillevegger i dusjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke rart at kroppfokus er et problem når folk ikke har sett vanlige kropper fordi de ikke vil dusje med vanlige mennesker, men ser bare halvnakne "perfekte" modeller gjennom media.

 

Om det så hadde vært Jessica Alba som kom innom hadde jeg hatt lite lyst til å dele dusjen med henne, selv om hun er ganske hot. Det er ikke snakk om alle andre, men om mitt ønske om å holde det som er privat for meg privat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det så hadde vært Jessica Alba som kom innom hadde jeg hatt lite lyst til å dele dusjen med henne, selv om hun er ganske hot. Det er ikke snakk om alle andre, men om mitt ønske om å holde det som er privat for meg privat.

Om det er viktigere for en å holde seg "privat" for andre. Er det vel et tegn at man har komplekser og vil isolere seg fra andre. Det er jo neppe positivt, forhåpentligvis forebygger felles dusjer slike negative holdninger. Om du har vært på spa og svømmehallen er det ganske naturlige å måtte dusje naken i felles arealer. Er dette et problem for deg, så har du det ikke helt godt med deg selv. Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er viktigere for en å holde seg "privat" for andre. Er det vel et tegn at man har komplekser og vil isolere seg fra andre. Det er jo neppe positivt, forhåpentligvis forebygger felles dusjer slike negative holdninger. Om du har vært på spa og svømmehallen er det ganske naturlige å måtte dusje naken i felles arealer. Er dette et problem for deg, så har du det ikke helt godt med deg selv.

 

Jeg har det faktisk ganske godt med meg selv og ser på meg selv som ganske pen med en ganske så fin kropp, så det er dessverre ikke der det ligger. Vil du vise deg selv naken foran andre - flott for deg, gjør det, men ikke forvent at jeg ønsker å gjøre det samme. Det er mine pupper, min rumpe og min 'fitte', hvem jeg har lyst til å vise det til skal kun være opp til meg på samme måte som at du skal få lov til å holde det du ønsker privat.

 

Edit: Angående svømmehaller og sånt så har samtlige jeg har besøkt skillevegger, så jeg slipper å være i alles øyensyn hele tiden. Det er ikke den tilfeldige ''tit-slip''en jeg bryr meg noe om.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Argumentet med at man ønsker å holde kroppen sin privat kjøper jeg ikke i denne settingen. Hadde det handla om dusjen på et offentlig bad e.l. kunne jeg skjønt det, da tar man med seg drittlukta hjem rett etterpå. Her her det snakk om 3/4 av en skoleklasse som ikke dusjer og det er naturligvis et kjempeproblem.

 

Hadde jeg vært elev hadde jeg blitt fly forbanna og gått til ledelsen med en gang hvis noe ikke blir gjort. Samtidig skjønner jeg at mange jenter i den alderen har komplekser i forhold til kroppen sin, men det kan umulig gjelde alle 19 jentene. De sier jo selv at det er tiden det tar for håret å tørke, som problemet. Det har da aldri vært et problem på de skolene jeg har gått, så hvorfor skal det være det her. For meg virker det som om det er blitt en ukultur i klassen blant jentene om at det er greit å ikke dusje.

 

Det er ikke verre for skolen enn å legge gymtimene til før et friminutt slik at jentene kan bruke noe av friminuttet til å få orden på sakene. Hvis det gjelder kun denne klassen burde det være fullt mulig. Men da blir jo det selvfølgelig et stort problem, man skal da ikke bruke friminuttet slikt, da har man jo fri!

 

Mitt råd til TS; bind kjerringene, rull håndkledene sammen og pisk dem inn i dusjen! Hvis noen av de er litt syke i hodet kan det hende de ser på det som flørting ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skolen har sikkert gymtimer før friminuttene, men alle klassene kan jo ikke ha gym samtidig.

 

Det er ikke dusjinga som er problemet, det var det at jeg ikke kunne ta meg en dusj uten å måtte kle meg naken for så å la alle andre jenter i klassen få full innsyn.

 

Jeg ble faktisk ikke noe særlig mobba, men jeg forstår det slik at andre blir/ble det av alle forskjellige grunner. Jeg ble derimot veldig usikker på grunn av mah boobs, når man selv ikke er blitt vandt til dem så er ikke det første man ønsker å løpe rundt og vise dem til alle andre.

 

Mitt privatliv er fremdeles mitt privatliv og jeg burde ikke bli tvunget til å være naken foran andre.

 

Det kan heller ikke koste så jævla mye å ha skillevegger oppe eller være ett større problem da samtlige svømmehaller jeg har besøkt har hatt både egne garderober og skillevegger i dusjen.

 

Det kan tenkes at elever i puberteten er usikre på kroppene sine nettopp fordi de ikke er vant til å se andre kropper og at det er noe som er privat. Som sagt, så er det ikke snakk om at du skal tvinges til å dusje naken sammen med andre, men du skal vaske bort svettelukta di på en eller annen måte, med eller uten badetøy, i egen eller felles dusj. Dette er først og fremst et spørsmål om hygiene og felles trivsel i klasserommet etter gymtimen.

 

Jeg kan bare huske å ha vært i to forskjellige svømmehaller. Langhusbadet har skillevegger, men Østfoldbadet har ikke det. Ingen idrettshaller eller treningssentere jeg har vært i har hatt skillevegger. Jeg aner ikke hvor mye det koster å innstallere skillevegger, men langt fra alle skoler er så store at de har økonomi til enkle løsninger, eller har sin egen gymsal.

Lenke til kommentar

 

Det kan tenkes at elever i puberteten er usikre på kroppene sine nettopp fordi de ikke er vant til å se andre kropper og at det er noe som er privat. Som sagt, så er det ikke snakk om at du skal tvinges til å dusje naken sammen med andre, men du skal vaske bort svettelukta di på en eller annen måte, med eller uten badetøy, i egen eller felles dusj. Dette er først og fremst et spørsmål om hygiene og felles trivsel i klasserommet etter gymtimen.

 

Jeg kan bare huske å ha vært i to forskjellige svømmehaller. Langhusbadet har skillevegger, men Østfoldbadet har ikke det. Ingen idrettshaller eller treningssentere jeg har vært i har hatt skillevegger. Jeg aner ikke hvor mye det koster å innstallere skillevegger, men langt fra alle skoler er så store at de har økonomi til enkle løsninger, eller har sin egen gymsal.

 

Jeg har ikke på noen måte påstått at folk ikke burde fjerne svette etter gym, men jeg kan skjønne hvorfor noen nekter å dusje i en fellesdusj uten skillevegger.

 

Jeg har vært på en del svømmehaller i oslo og ellers litt her og der (var meeeeget into svømming når jeg var barn og langt ut i mine tenår) og alle hadde skillevegger. Det hjelper masse bare det. Selv mindre, lokale offentlige basseng som i hovedsak tjente på å leie ut til skolene i området hadde skillevegger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var uheldigvis en av dem som ble mindre mobbet.. Og dusjtiden etter gymmen var forferdelig på barneskolen og litt på ungdomsskolen. Jeg kom i puberteten før dem fleste og fikk hår på den lange før de fleste.

Et annet problem jeg(og andre sikkert) hadde var at jeg var redd for at jeg skal få stå i dusjen. Huff.

Jeg sa ifra til lærerne om at jeg ikke ville dusje sammen med dem andre og fikk faktisk gå 5 min første i dusjen, så det var løsningen hos meg :-)

 

Heldigvis snudde alt seg på videregående.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et annet problem jeg(og andre sikkert) hadde var at jeg var redd for at jeg skal få stå i dusjen. Huff.

 

Noe som er normalt, både å være redd for, og å få... Spesiellt om an tenker på at man ikke skal få det.

 

Det er enkelte mer "folkelige" ting som burde inn i tidlig "seksualundervisning" på barneskole. Er ikke rart kids sliter med det ene og det andre...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...