Gå til innhold

Nekter å betale skolepc


JAYZ

Anbefalte innlegg

Hei

 

På skolen min (vgs) leier hver elev en skolepc. Denne er liten og nett, slik at vi skal ha den med hver dag. Elevene leie PC, egen er ikke tillatt.

 

Hele utstyrsstipendet mitt på kr 910,- går med til denne. Problemet er at PCen er et helvette, den fungerer aldri og kan sjeldent brukes. Det er ofte problemer med den. Den var ny da jeg fikk den. Bestandig treg og vanskelig.

 

Dette gjør at jeg ikke hr lyst til å betale. Hvordan skal jeg gå frem? Jeg har fått kiro i posten.

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrev ikke du/dine foreldre under på en kontrakt før du fikk pcen? Kanskje det står noe der?

 

Jo, det stemmer. Den kontrakten leverte vi inn, så den har jeg ikke foran meg i skrivende stund. Kan jeg be om å få den?

 

Er det ikke andre løsninger eller regler som gjør at man kan komme unna en slik regning?

Lenke til kommentar

Uansett har de sikkert en standardkontrakt de bruker, du kan jo bare spørre i administrasjonen på skolen om du kan få en kopi.

 

Jeg går ut fra at dere ikke ble tvunget til å signere kontrakten..

 

Skal spørre om å få en kopi. Alle elevene skal ha en skolepc, så hvordan hadde det blitt dersom jeg ikke ville ha skrevet under? Det går jo ikke.

 

Saken er uansett den at jeg ikke vil betale for noe som ikke fungerer. Skal se gjennom kontrakten, men hadde håpet at jeg kunne bruke noe mot dem uten å bruke kontrakt osv.

Lenke til kommentar

Bare å nekte å betale. Jeg gjorde det, skjedde ingenting da. (Jeg tar heller ikke imot stipend av prinsipp)

.

 

Bare å bryte fartsgrensene når du kjører. Det har jeg gjort, og det gikk helt fint.

 

Vel, da opererer kanskje (offentlige?) skoler med andre regler.

I bedriften hvor jeg jobber anser man ikke kontrakter som gjeldende dersom ikke begge (alle) parter sominngår i en kontrakt har en kopi av kontrakt med underskrift.

Hva din bedrift anser er ganske irrelevant som et juridisk argument annet enn i nettopp din bedrift.

Endret av Herr Brun
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har du fått sjekket hva som er feil med PCen din? Er det i det hele tatt noe feil med den, eller er det brukerfeil?

 

Dersom det er en feil med den, så kan du jo få den reparert. Dersom det er en brukerfeil, så nei, da kan du ikke nekte å betale. Ikke skolens problem om du kødder til PCen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Leverte den inn i dag og fikk beskjed om at den skal sendes inn til fabrikken. Det er altså ikke en brukerfeil.

Får den tilbake etter nyttår, men da skulle regningen vært betalt.

 

Jeg antar at det vil bli problemer med den igjen, den er jævlig ustabil.

 

Dersom jeg ikke hadde tatt imot stipend, ville saken blitt annerledes? Får ikke gjort noe med det uansett, så jeg får vel bare betale.

Lenke til kommentar

Hei

 

Leverte den inn i dag og fikk beskjed om at den skal sendes inn til fabrikken. Det er altså ikke en brukerfeil.

Får den tilbake etter nyttår, men da skulle regningen vært betalt.

 

Jeg antar at det vil bli problemer med den igjen, den er jævlig ustabil.

 

Dersom jeg ikke hadde tatt imot stipend, ville saken blitt annerledes? Får ikke gjort noe med det uansett, så jeg får vel bare betale.

 

Hvis den sendes inn til reparasjon er det vel ingen grunn til å annta at det blir problemer med den igjen? Ved mindre alle dine klassekamerater sliter med de samme problemene.

 

Mitt tips er å snakke med administrasjonen. Forklar enten at maskinen nå sendes inn på reparasjon og at den ikke har fungert bra siden du fikk den. Dermed kan du argumentere for at kravet om at du skal betale for den er urimelig.

 

Når det er sagt så har du skrevet under på kontrakten og hvis maskinen din har hatt problemer over lengre tid så burde du ha gjort noe med det for lenge siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Leverte den inn i dag og fikk beskjed om at den skal sendes inn til fabrikken. Det er altså ikke en brukerfeil.

 

 

Jeg har faktisk aldri hørt om at pc'er blir sendt tilbake til fabrikken for reparasjon, men det er nå så.

 

Har du forsøkt å få hjelp til å fikse den da? - Kunne jo være noen som kunne bidra med noe på diskusjon.no ... ?

Lenke til kommentar

Lol når jeg begynte i kokke linjen ble vi tvinget til og KJØPE pc til 7000 kr,

Dette flauset og året etterpå fjernet de det og de fikk 5000 kr for og kjøpe pc, men vi ble glemt,

 

 

Tenk deg, her gikk jeg på Kokke skole hvor du aldri brukte PC og man ble tvinget til og ha det eller så ble man sett på som fattig.

 

Det kostet 11000 for og starte Videregående for kokk det året (2006), hva i helvete er det Norge styrer med???

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Hvis den sendes inn til reparasjon er det vel ingen grunn til å annta at det blir problemer med den igjen? Ved mindre alle dine klassekamerater sliter med de samme problemene.

 

Mitt tips er å snakke med administrasjonen. Forklar enten at maskinen nå sendes inn på reparasjon og at den ikke har fungert bra siden du fikk den. Dermed kan du argumentere for at kravet om at du skal betale for den er urimelig.

 

Når det er sagt så har du skrevet under på kontrakten og hvis maskinen din har hatt problemer over lengre tid så burde du ha gjort noe med det for lenge siden.

 

Ja, det er sant. Takk for fornuftig svar.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk aldri hørt om at pc'er blir sendt tilbake til fabrikken for reparasjon, men det er nå så.

 

 

Joda, den skulle visst sendes tilbake der den kom fra først. Får vente å se, har ikke orket å bruke noe mer tid på den. Det er en fattig jallapc.

 

 

Tenk deg, her gikk jeg på Kokke skole hvor du aldri brukte PC og man ble tvinget til og ha det eller så ble man sett på som fattig.

 

Det kostet 11000 for og starte Videregående for kokk det året (2006), hva i helvete er det Norge styrer med???

 

Det er helt sykt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...