Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kjørte forbi politibil


Daniboy89

Anbefalte innlegg

Du må lære deg å lese tror jeg. Jeg kjørte forbi polisen da han SENKA farten opp en bakke, og da jeg var forbi la jeg meg i den farta han hadde før han senka farten i bakken. Ja dobbeltmoral.

 

 

Synd at enkel matematikk og logikk ikke er et bevis da...

Ja du kjørte forbi politibilen og lå i 120 km/t. Politiet lå i 100. Du skriver selv at det var glatt føre og hva du mener er forsvarlig kjøring trenger slett ikke være det. Du plikter å stoppe for politiet når de vil det, uansett. Så enkelt er det bare. Det finner du blant annet i Lov om vegtrafikk (vegtrafikkloven) §10, Trafikkontroll m.m. I tillegg kan du jo sjekke § 11 i samme lov som omhandler unntak for utrykningskjøretøy m.m.

Hva grunnen deres var vet antagelig du best, og om det var for å be deg kjøre etter forholda var det nok i beste tanke. Det var vel en grunn til at politiet senka farta og ikke du.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt feil prioritering av Politiet. Tydelig at trådstarter ikke har skjønt noe som helst og hadde hatt godt av å få en fet bot.

 

Tja.. Noen ganger kommer man langt med en advarsel.

 

Nå vet jeg ikke hvor TS ble stoppet, men regner med at det enten var på E18 eller E6. Vil ikke si at 130 er særlig fort på enkelte strekninger på de veiene, ofte trafikken flyter i 120.

 

At man får en liten heads-up fra onkel blå hadde jeg satt pris på :)

Lenke til kommentar

 

Bevis for kva? Er du blitt påklaga for retten? Nei. Du kjørte for fort og vart stoppa av politiet. Kva er problemet?

 

Ein politibil har lov å stoppe deg utan at dei har gjennomført fartsmåling. Ved uaktsam kjøring der politibilen ligg bak deg kan du og bli bøtelagt. Om dei har kamera i bilen som bevis, eller at politiet som vitne er godt nok veit eg ikkje.

Hadde de gitt meg bot eller tatt lappen kunne jeg tatt det videre til retten, da er purken uten bevis. Hadde nok stått for d jeg gjorde om de hadde gitt bot

Lenke til kommentar

 

 

Tja.. Noen ganger kommer man langt med en advarsel.

 

Nå vet jeg ikke hvor TS ble stoppet, men regner med at det enten var på E18 eller E6. Vil ikke si at 130 er særlig fort på enkelte strekninger på de veiene, ofte trafikken flyter i 120.

 

At man får en liten heads-up fra onkel blå hadde jeg satt pris på :)

Skal de som passer på at loven bli fulg, altså politie, bli respekter må de holde loven selv, gjør de ikke det har de ikke min støtte. Derfor jeg kjørte forbi og, for å poengtere dette om de stoppa meg.

 

 

Ja du kjørte forbi politibilen og lå i 120 km/t. Politiet lå i 100. Du skriver selv at det var glatt føre og hva du mener er forsvarlig kjøring trenger slett ikke være det. Du plikter å stoppe for politiet når de vil det, uansett. Så enkelt er det bare. Det finner du blant annet i Lov om vegtrafikk (vegtrafikkloven) §10, Trafikkontroll m.m. I tillegg kan du jo sjekke § 11 i samme lov som omhandler unntak for utrykningskjøretøy m.m.

Hva grunnen deres var vet antagelig du best, og om det var for å be deg kjøre etter forholda var det nok i beste tanke. Det var vel en grunn til at politiet senka farta og ikke du.

Trenger ikke å være det, men med tanke på at mine dekk er gode, lite trafikk og gode ferdigheter var det ansvarlig:) noe han da ble enig i

Lenke til kommentar

Siden både du og politiet ble enige skjønner jeg ikke hvorfor du oppretta tråden i utgangspunktet. Du har jo for det meste vært uenig i alle svarene vi har gitt. I denne saken vet du best hva som har skjedd, og det som har skjedd er at politiet har gitt en liten presisering bare for å være på den sikre siden om at du kjører etter forholda. Det sa du at du gjorde og alt gikk fint. Get over it. Hvis denne episoden er nok til at du mister tilliten til politiet betyr det at vi lever i et godt land.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja du kjørte forbi politibilen og lå i 120 km/t. Politiet lå i 100. Du skriver selv at det var glatt føre og hva du mener er forsvarlig kjøring trenger slett ikke være det.

I tillegg har TS også innrømmet at bakdekkene var nesten sliks, mao, godt slitt. Å kjøre i 130 km/t på glatt føre med slitte dekk er galskap. Så ja, politiet har feilprioritert her. TS burde ha fått bot for hastighet og dårlige dekk dersom mønsterdybden er under kravet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Ja, men de gjorde ikke det. Herregud. Makan til syting har jeg ikke sett på en stund. Politiet stopper en bil som utvilsomt kjører over fartsgrensa, med det du selv karakteriserer som "slicks" på drivhjulene, ber deg ta det litt med ro, uten å straffe deg på noen som helst måte, og du klarer likevel la deg provosere?

 

Jeg lurer på hvor mange her i tråden (og ellers i samfunnet) som faktisk vet hva politiet driver med. Bare man ser en politibil på veien er det plutselig "feil prioritering, det er fortsatt voldtektsmenn på frifot", det er "maktmisbruk" og det er fordi de "ikke har bedre å finne på". Voks opp litt, en dag kan man plutselig være veldig avhengig av hjelp fra politiet. Håper de som skjeller ut polititet ved en hver anledning (og litt til) føler seg rimelig liten da.

Hehe, er ikke provosjerr ellee sinna, bare nyskjerrig egenrlig;)

Lenke til kommentar

Alle andre får lov mentalitet er det flust av i denne tråden. Bryter en lover og regler får man virkelig være mann/dame nok til å stå for det en har gjort.

 

Hadde de gitt meg bot eller tatt lappen kunne jeg tatt det videre til retten, da er purken uten bevis.

 

Det der blir synsing fra din side eller tror du virkelig den gjengse Politimann -/kvinne ikke vet at de må bevise at du har gjort noe feil?

Endret av trollhatt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette her blir litt for dumt.. Det politiet gjorde i denne situasjonen kan jo også sees på som forebyggende arbeid. De ser noen som kjører for fort, gir en muntlig advarsel; Jeg ville hvertfall passet mer på farten i ettertid, da de viser at de er ute og "holder utkikk".

 

Litt OT: Har selv blitt stoppet tidligere, og kjørte da i fartsgrensen og gjorde ellers alt etter boken. De så i gjennom bilen min, og fikk førerkort og vognkort. Maktmisbruk? Nei. Rutinekontroll? Ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herregud for en liten taper du er. Synes der er gøy å kjøre med slitte bakdekk? Hvor dum i hodet går det ann å bli?

 

Du skriver som du har 0 i iq, og det stemmer jo faen meg rimelig bra utifra hvordan du ordlegger deg.

 

Du kommer nok ikke til å forstå en dritt av dette, men vi får satse på du greier å vokse opp etterhvert.

 

Bra jeg har en suv som kan knuse bilen din den dagen du får skrens!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud for en liten taper du er. Synes der er gøy å kjøre med slitte bakdekk? Hvor dum i hodet går det ann å bli?

 

Du skriver som du har 0 i iq, og det stemmer jo faen meg rimelig bra utifra hvordan du ordlegger deg.

 

Du kommer nok ikke til å forstå en dritt av dette, men vi får satse på du greier å vokse opp etterhvert.

 

Bra jeg har en suv som kan knuse bilen din den dagen du får skrens!

Har sladda mer enn de fleste, kjørt op og ned landet flere ganger uansett føre med ulike møkkabiler, aldri vært i en nestenulykke ei gang. Tror jeg vet når jeg har kontroll og ikke, kjører aldri over min eller bilens evne. Fantastisk fordomsfull folk her er, 0 i i-q å greier, alt dere vet;) ha en fin jul a folkens!

Lenke til kommentar

 

Har sladda mer enn de fleste, kjørt op og ned landet flere ganger uansett føre med ulike møkkabiler, aldri vært i en nestenulykke ei gang. Tror jeg vet når jeg har kontroll og ikke, kjører aldri over min eller bilens evne. Fantastisk fordomsfull folk her er, 0 i i-q å greier, alt dere vet;) ha en fin jul a folkens!

Haha, du får komme deg ned på statoil stasjonen, uføre kameratene dine savner å henge med deg. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...