Gå til innhold

Guide: Fjerning av skjermrammen


Anbefalte innlegg

haha utrolig, de så jo MYE stilligere uten plastrammene!

 

Ja, jeg husker første gangen jeg åpnet en LCD skjerm selv, ble sjokkert over hvor mye finere det var med metallramme.

 

Det var jo før samsung begynte å lage metallrammetv-er, som LG også har slengt seg på.

 

Om du ser denne filmen her: (husk lyd!)

 

Så ser du hvorfor jeg måtte åpne en skjerm :-)

Vi lagde den filmen der for noen år siden, for å presentere et digitaliseringsprosjekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg venter i spenning på at multiskjermer skal komme i handelen. Altså ferdige rammer med flere paneler på eller rammer med VESAfester hvor man kan henge opp alle skjermene sine.

 

Det er mulig markedet er noe smalt, men dette står høyt på ønskelisten min.

 

 

 

Var det ikke en artikkel fra NTNU(?) om et slikt multiskjermsoppsett for en tid tilbake? Mener de skulle lage akkurat det du etterspør. De skulle fjerne rammene rundt LCD skjermene og lage sin egen ramme som skulle holde alle 6 panelene klistret helt tett sammen slik at det ikke skulle være noe mellomrom.

 

Noen som husker dette og har en link?

 

 

 

 

Btw: Dette er artikeler som vi liker. Nå snakker vi flashback til gamel OC. :)

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Var det ikke en artikkel fra NTNU(?) om et slikt multiskjermsoppsett for en tid tilbake? Mener de skulle lage akkurat det du etterspør. De skulle fjerne rammene rundt LCD skjermene og lage sin egen ramme som skulle holde alle 6 panelene klistret helt tett sammen slik at det ikke skulle være noe mellomrom.

 

Noen som husker dette og har en link?

 

 

Mimir ved UIB du tenker paa? http://www.uib.no/in...for-18-skjermer

Lenke til kommentar

Følgende er vel noe av det beste du får i dag med tanke på minimering av skjermrammer på et multiskjerm-oppsett.

l_06838583_002.jpg

 

http://www.pixmania....1&CodePromo=oui

 

Deler du totalprisen (22316,-) på 6 blir kostnad per skjerm ca 3700. Ikke fryktelig ille, og da er også bordstativ inkludert i prisen. Stativet som er linket til tidligere i denne tråden koster jo alene 10k. Fordelen med det dyre stativet er individuelt bevegelige armer, men det gir jo ingen verdi dersom målet er å minimere avstanden mellom skjermene.

Endret av excrucio
Lenke til kommentar

På mitt aldrende oppsett, satt sammen med stramt budsjett, har jeg bare plassert de 2 sideskjermene bak hovedskjermen slik at kantene blir halvert. Etter et par timer foran skjermene merkes ikke kantene lenger.

 

Stasjonær pc koblet til de 3 skjermene + en laptop koblet til skjermen øverst. Alt blir styrt med et sett mus og tastatur ved hjelp av Synergy.

 

Du kan sammenligne det med når du kjører bil. Du er aldri bevist på bjelkene ved siden av frontruta....

 

Beklager dårlig bilde. Har ikke så mye lys her inne ;)

 

PS: Bildet er tatt litt på skrå, så ting ser litt skjeivere ut en det egentlig er.

post-16796-0-87573500-1355600330_thumb.jpg

Endret av Aleksander-
Lenke til kommentar

Lg har jo prøvd her:

 

http://www.dustinhome.no/product/5010653917/lg-ips237l-23-wide-tft-led-black-metallic/?utm_campaign=mediehuset&utm_source=prisguide.tek.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=1517

 

Ser jo ganske tynt ut, og rammen er veldig tynn, men mye av glasset som vises som skjerm, er jo egentlig ikke skjerm. Det er bare glass, så du vil fortsatt få svarte striper, selv om rammen er på bare 1,2 mm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Problemet skjer når du ikke har nok plass bortsett hvis du setter prosjektoren bak deg, og du kan tenke deg hvordan det går. Skygge.

Hvorfor må det gi skygge? Har du aldri vært på kino?

 

Forøvrig finnes det "vidvinkel"-prosjektorer som kan gi 2 meter bredt bilde (i riktig bildeformat) på 1 meter avstand fra veggen, selv når den er plassert lavere enn nedre kant av bildet.

 

Uansett, jeg er ingen fan av prosjektorer. Bildekvaliteten suger på generell basis (blasse LCD eller regnbue DLP og krav om mørkt rom). Prisen selv for ganske kjipe modeller er alt for høye sammenlignet med samme oppløsning på PC-skjermer.

Lenke til kommentar

ser disse amerikanske "sømløse" skjermene jukser litt, og bruker store,."flate" linser som forstørrer bildet ørlite, og dermed "trekker" bildet utover metallkanten på lcd elementene, slik at den ikke syntes bak glasset/linsen/prismet. dog ingen dum ide, om en kjenner noen som kan lage en/ett slikt linse/prisme?

Endret av carnilio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...