Gå til innhold

Test: Sony Xperia V


Anbefalte innlegg

342 ppi. Den matcher med andre ord de aller mest høyoppløste mobilskjermene på markedet.

 

I Norge kanskje, ja, foreløpig...

 

Det som glemmes helt her er HTC J butterfly (Japan), HTC Droid DNA (USA, Verizon) og HTC butterfly (Den internasjonale modellen) som alle er omtrent samme mobil og de har alle en skjerm på 441 PPI, som er langt høyere enn noen av konkurrentene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har jo DLNA da, er vell lettere å bruke det så slipper du kabel også ??

 

hjemme så har ikke TVen min DLNA og på Reise og hotellrommets TV har hdmi, men ikke DNLA så er kabel greit å ha.

 

Trolig har adapteret og en ekstra usb-mini plug for ladning, samtidig som HD film avspiller (max 4 timer fra batteridrift i følge specs. (og dette gjelder ny telefon. Som trolig får redusert batteri tid etterhvert. Min gamle mobil tåler kun 15 minutter med samtale før batteriet er utlada, ETTER lang tids ladning hehe)

Endret av mago
Lenke til kommentar

Har en Arc S nå, og har en todelt opplevelse av de sjeldne.

 

Sony er UKNUSELIG på byggkvalitet og design

Sony er FULLSTENDIG UBRUKELIG på programvare

 

Er mine erfaringer i hvert fall :) min Arc S er superkjapp, og tåler ABSOLUTT alt. Har mista den med skjermen rett ned i asfalten minst 10 ganger nå, uten at den har blitt skadet. Har aldri sett noen andre mobiler være i nærheten av så solide.

 

Derfor er det så uendelig kjipt at Arc S er fullstendig blottet for internminne (400MB) som er ubrukelig på grunn av pre-installert søppelvare (eks: 2-3 kjipe spill og timescape). Root er et uønsket onde for meg.

 

Så da er mitt spørsmål: har Sony knødd seg til å bruke samme minneløsning som Samsung, med boostet internminne på 16 GB? Etter mine erfaringer vil alt annet enn 16+GB minne være et evig jag etter å flytte applikasjoner til SD-kort (har sikkert kastet bort 1 måned arbeidstid på dette til sammen).

 

Har Sony laget en fungerende mobil?

Lenke til kommentar

Har en Arc S nå, og har en todelt opplevelse av de sjeldne.Sony er UKNUSELIG på byggkvalitet og designSony er FULLSTENDIG UBRUKELIG på programvareEr mine erfaringer i hvert fall :) min Arc S er superkjapp, og tåler ABSOLUTT alt. Har mista den med skjermen rett ned i asfalten minst 10 ganger nå, uten at den har blitt skadet. Har aldri sett noen andre mobiler være i nærheten av så solide.Derfor er det så uendelig kjipt at Arc S er fullstendig blottet for internminne (400MB) som er ubrukelig på grunn av pre-installert søppelvare (eks: 2-3 kjipe spill og timescape). Root er et uønsket onde for meg.Så da er mitt spørsmål: har Sony knødd seg til å bruke samme minneløsning som Samsung, med boostet internminne på 16 GB? Etter mine erfaringer vil alt annet enn 16+GB minne være et evig jag etter å flytte applikasjoner til SD-kort (har sikkert kastet bort 1 måned arbeidstid på dette til sammen).Har Sony laget en fungerende mobil?

 

Etter å ha sjekket phonesarena, så står det at Sony har 8gb innebygd minne. Noe som AKKURAT burde holde til et minne beregnet for apps.

 

Har en Xperia Arc selv og elsker designen! Problemet er som sagt det interne minnet og det ubrukelige timescape (+ andre Sony ting som ikke kan avinstalleres). Bruker ikke mobilen så mye til spill, men bruker den derimot til mye musikk, notater, bildetaking og "kalender funskjonen". Har derfor ikke hengt meg så mye opp i specsog synes den er kjapp nok for min del.

 

Hvis du har tid til å vente, så har jeg en mistanke om at Sony kommer med noen supre Sony mobiler til Q2-Q4 (og andre mobilprodusenter). Da tenker jeg at fleste parten av mobilene vil ha 1080p-skjermer, og fokuset vil mest sannsynlig begynne å bli mer konsentrert om batteri levetiden til mobiler.

 

Har aldri prøvd å roote en mobil og vet ikke helt hvordan det fungerer. Men har lest noe om at Xperia V skal ha mulighet for vanilla droid (http://www.talkandroid.com/android-forums/android-chat/7335-what-vanilla-android.html). Kan ikke huske hvor jeg fant disse kildene, så ikke ta meg som en troverdig kilde. Det å installere Vanilla Droid, istedenfor å ha den UI-en som er pre-installert fra Sony tror jeg hadde vært noe for deg. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hallo hallo.... Nå må du rulle inn! Xperia S knuser iPhone 4S på filming. Ingen problemer å filme i full HD uten hakking, i dagens marked når ikke 4Ss video kapabilitet konkurrentene til kærne!

Kan ikke du vise til en eneste test som bekrefter det utsagnet? En eneste test som ikke er utført av reklameansvarlig hos Sony vel å merke. Har selv hatt Acro S som er en vanntett utgave av Xperia S, og videofilming var en gedigen skuffelse.

 

Tester som viser at iPhone 4S er knallbra på akkurat dette er det maaaange av.

Lenke til kommentar

har brukt den i en uke nå og er jo bare knallfornøyd! Super skjerm, lav vekt og rask. Til og med batterilevetid synes og være bedre enn med min gamle HTC Desire Z - men det sier kanskje ikke altfor mye. Bruker den til å jobbe og har lite behov til hele Sony programvare som "music unlimited", "play now" og hva det nå heter. Anbefaler å sette inn litt flash minne. 8GB minne er nokså teoretisk når 40% er opptatt av skrot.

Lenke til kommentar

Noen som vet om den yter mer enn bra nok tatt i betraktning av at den har ´´bare´´ to kjerner? F.eks tunge spill eller å gjøre flere oppgaver samtidig? At det ikke er masse lagging og tregheter pga to kjerner istede for fire? For utenom det er jo dette en helt knall telefon og med stor sannsynlighet min neste :)

Lenke til kommentar
For meg henger det virkelig ikke sammen at telefonen får pluss for å vanntett, samtidig som den får minus for å ha luker tilkoblingskontaktene! Vi trenger flere mobiltestere i detta landet!
Kontaktene i seg selv trenger ikke være vanntett, det er kapslingen innenfor kontaktene som må ha en fuktighets-barriere. En kontakt er bare metall og tåler fint fuktighet :)Luker foran kontaktene er mer nyttig om du skal ha beskyttelse mot støv/fremmedlegeme inn på selve kontakten, men det er noe annet...

 

Krypstrøm i ledende væske er også en bekymring. Det finnes perifer-kretser for alle aktuelle kontakter på en mobiltelefon som er mer tolerante. Dvs at kretsene bryter forbindelsen før noe skades ved kortslutning. Dessverre har ikke telefon-produsentene tatt i bruk denne teknologien enda, men det kommer nok og da forsvinner dekslene over kontaktene.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal pensjonere min gamle xperia x10 til fordel for denne modellen. At telefonen er vanntett, og i tillegg yter bra, høres veldig fristende ut. Så slipper man å bekymre seg så mye for at det regner når man er ute og fisker om sommeren, eller hvis man skulle miste den i elva når man peiver med fluestanga.

 

Edit: Hvordan er det å ringe med denne telefonen, er lyden høy nok? Har hørselskade så det ville vært litt trist hvis jeg får vansker med å høre personen i andre enden.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Dersom man ser etter en ny "vanntett/solid" telefon å egentlig har ventet på at Acro S skal synke litt i pris fra sitt utgangspunkt på ca 4200,- kr.

Nå er Acro S kommet ned på nesten 3300,- og denne nye Xperia V ligger ute til rett over 4000,-.

 

Acro S har nå kommet ned på en forholdsvis lav pris, men når V nå "bare" koster drøyt 4000,- så syns jeg det egentlig virker som en "forholdsvis" liten investering for å få en telefon som er 6 mnd nyere og bedre?

 

Noen synspunkter? Er V verdt 4069,-? (laveste pr. øyeblikk i prisguide)

Lenke til kommentar

har brukt den i en uke nå og er jo bare knallfornøyd! Super skjerm, lav vekt og rask. Til og med batterilevetid synes og være bedre enn med min gamle HTC Desire Z - men det sier kanskje ikke altfor mye. Bruker den til å jobbe og har lite behov til hele Sony programvare som "music unlimited", "play now" og hva det nå heter. Anbefaler å sette inn litt flash minne. 8GB minne er nokså teoretisk når 40% er opptatt av skrot.

 

Hei, vurderer denne selv. Kan man slå av 4g i android menyen slik at telefonen kun bruker 3g? Hvordan er byggekvaliteten på skjermen? Det står ingenting om at den er gorilla glass feks

Lenke til kommentar

1. Blir det ikke problematisk å bruke 4G i Norge?

2. Jeg har også hørt at det er vanskelig for Androidmobiler å "ha kontakt" med Applemobiler via apps. Noe som kan gjøres med det så jeg slipper å kjøpe iPhone?

3. Jeg har hatt problemer med Sony Ericsson mobiler i lang tid uansett hvilken modell jeg kjøper. Det tar under et år før jeg får problemer med å lade mobilen. Er det noen som har hatt samme problem med de nyere Sony-mobilene?

Lenke til kommentar

Synes dette virket som en svært interessant mobil, men det var helt til jeg leste om levetiden på batteriet. Jeg har nå en Galaxy S2, og jeg tok da en sammenligning på GSMarena.com, stand-by tiden sammenlignet med min nåværende mobil og Experia V var skremmende dårlig for Sony mobilen.

 

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4958&idPhone2=3621

 

Noen som vet noe mer angående batteritiden på denne? Jeg ser det har blitt tatt opp tidligere, men om noen har litt mer info angående dette.

Lenke til kommentar

Skal innrømme at jeg føler meg litt lei Android og at WP8 hadde vært et friskt pust. Det sto mellom Nokia Lumia 920 og denne og pga Elkjøps tilbud ble det til slutt Xperia V. Satser på at det blir bra =)

Bestilt på nett og henter i butikk på mandag. Ganske greit egentlig ^^

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...