Gå til innhold

Test: Sony Xperia V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei godtfolk,

 

jeg vurdere å oppgradere fra en Galaxy S til denne.

 

Kan noen si om det er et fornuftig valg ?

 

Ser generelt etter en raskere mobil med bedre kamera.

 

Hei Jarik!

 

Sony Xperia V er en flott telefon, men det har vært en del problemer med den. Den kan til tider bli ekstremt varm og restarte seg selv. Dette er kjempe plagsomt!

Kameraet er helt greit, ikke noe superfancy.

Etter den nye oppdateringen har noen av problemene blitt fikset, men jeg stoler fortsatt ikke på den.

 

Jeg ville valgt Samsung Galaxy S3'en over denne.

 

Hvis du gir litt mere info om hva du ønsker i din neste smart-telefon (skjerm størrelse, batteritid OSV...), så er det sikkert mange her som kan hjelpe!

Lenke til kommentar

Har opplevd "sleep of death" hver eneste dag nå i 1 uke, så i dag ble telefonen levert til reperasjon/service. Jeg tror dette er hardware relatert og har ingen tro på at en "fix" ordner telefonen. Men får gi det en sjanse og se hva som skjer når jeg får tilbake telefonen. Det skal sies at jeg kun har opplevd "sleep of death" med WIFI aktivert. Har den stått med kun 3G/4G har ikke dette skjedd enda...

Lenke til kommentar

Har opplevd veldig mye "sleep of death", mens en jeg kjenner som ikke har oplevd det en eneste gang. I tillegg opplevde jeg to ganger at telefonen tappet batteriet i løpet av få minutter og ble glovarm (luktet smeltet plast. Ble sendt på reparasjon og har nå fått følgende servicerapport:

 

 

 

Skeptisk.

 

Fikk telefonen tilbake på lørdag. Status så langt er en spontan omstart (mens den "sov") og to tilfeller av SoD. Jippi.

 

edit: Prøvde å ta kontakt med Sonys support-chat. Der fikk jeg bare ferdigformulerte standardsvar. :p

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hva som skjer med batteritiden på Xperia V'en min nå. Etter at jeg restartet den her om dagen (første gang etter første boot med simkort) har den plutselig fått bedre batteritid. I alle fall om man kan stole på dataene som oppgis.

 

Ser også at juicedefender topper sterkt, så skal la denne tømmes og deretter se hva som skjer uten juicedefender. Telefonen er i normal bruk, og den litt brattere bakken er fra en liten spillperiode i går natt.

 

Oppdaterer etterhvert. Blir ikke overrasket om den dropper til 40% eller noe slikt plutselig, selv om det naturligvis ville vært kjedelig. Slik den er nå virker i alle fall batteritiden å være veldig god...

 

post-135662-0-63725400-1362150314_thumb.png

 

Her er et eldre bilde, før restart, som viser noe helt annet. Mener å tro denne var fra 100% også.

 

post-135662-0-95191900-1362150488_thumb.png

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg synes sms-videoene blir så dårlige (kornete og uklare) på sony v sammelignet med f.eks iphone. På sony v tvinges man til å velge sms-format om man skal sende vieoer, men da blir kvaliteten altså dårlig. Er det bare sånn det er, eller finnes det en løsning?

Lenke til kommentar

Min Xperia V er nå levert inn til service for 2.gang etter at serviceverksted gjorde en elendig jobb på første forsøk.

 

Til de som eventuelt har opplevd "sleep of death" / at telefonen fryser i standby modus ; Har dere opplevd at serviceverksted har klart å fikse problemet, eller har det blitt ny telefon på dere?

 

La ved en omfattende feilbeskrivelse + videoer som viser problemet, og håper nå at de klarer å fikse telefonen, slik at jeg slipper å levere telefonen inn 4 ganger + ventetid på å få ny telefon...

Lenke til kommentar

Når du kjøper ting på nettet har du krav på pengene tilbake etter tredje retur/reperasjon. Vet ikke om det gjelder om du har kjøpt i butikk, men kan være greit å sjekke.

 

Er det forøvrig noen her som har opplevd like lang batteritid som meg? Jeg bruker ikke telefonen fryktelig mye, men anser det som ganske normal bruk. Har nå 17% igjen, og har vært på i 2 dager og 18 timer. Bruker kun H+, skrudd av NFC, ca. 40% brightness og har på extended standby mode.

 

Faren min får ca. 2 dager, selv om han ringer veldig mye med den (jobbtelefon). Bruker samme innstillinger.

 

Nesten samtlige tester jeg har lest på nettet har klaget på batteritiden, men kanskje de alle har på NFC, LTE, datatrafikk hele tiden osv?

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Min Xperia V er nå levert inn til service for 2.gang etter at serviceverksted gjorde en elendig jobb på første forsøk.

 

Til de som eventuelt har opplevd "sleep of death" / at telefonen fryser i standby modus ; Har dere opplevd at serviceverksted har klart å fikse problemet, eller har det blitt ny telefon på dere?

 

La ved en omfattende feilbeskrivelse + videoer som viser problemet, og håper nå at de klarer å fikse telefonen, slik at jeg slipper å levere telefonen inn 4 ganger + ventetid på å få ny telefon...

Fikk beskjed fra Sony om å sende den inn på nytt etter at første "reparasjon" ikke hjalp. Forhandleren var ærlig nok til å si rett ut at selv om Sonys retningslinjer sier at de skal inn på ny service, så har det ingen ting for seg før de faktisk kommer med en løsning utover at de "jobber med saken".

 

Det er ikke serviceverkstedet som har gjort en "elendig jobb", de bare følger retningslinjene til Sony.

 

Ellers så har faktisk min telefon fungert overraskende bra i forrige uke (2-3 SoD), men det må bare ha vært tilfeldig.

 

Edit: Siste oppdatering på Sony supportforumet (11.3.13):

 

I'm sorry. Unfortunately we don't have any fix at the moment but it's work in-progress and I hope that a fix will be available soon. I will get back to you all as soon as I know when it will be available.

 

I apologize for the inconvenience.

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar

Nå som den ikke SoD-er i ett kjør, får jeg i det minste testet batteritiden:

 

RlQwlNY.png

 

En del, men hovedsaklig korte samtaler. Noen SMS. Litt surfing og e-post. Ingen spilling eller videoer. Bruker JuiceDefender med så og si standard oppsett. Kan ikke klage på det, og så langt ingen SoD denne uka.

Lenke til kommentar

Kunne du tenkt deg å testet uten JuiceDefender også? Som du ser på min tidl. post bruker JuiceDefender faktisk mest strøm. Byttet til 'extended standby mode' og da gikk 'Android System' i været (regner med at den tar for seg power management også). Så kan hende at det er ett fett, men jeg tror jeg har fått mer batteri uten JD i alle fall.

 

Har ikke brukt telefonen veldig mye her, men man kan se hvor det er ganske mye brattere som matcher screen on. Det er bare det at den trekker veldig lite strøm idle.

 

post-135662-0-16566900-1363266116_thumb.png

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...