Gå til innhold

Test: Sony Xperia V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan godt forsøke en sammenlikning (vanskelig å kopiere bruksmønsteret), men nå går jeg inn i en uke med beredskapsvakt der jeg nesten er avhengig å ha oppladet batteri til enhver tid.

Ikke noe hastverk :) Men tenker akkurat det samme som deg, vanskelig å kopiere bruksmønster og derfor noe usikker på JuiceDefender vs Extended Battery Mode.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sony V har store tekniske problemer. Inntil det er løst bør en avstå fra å kjøpe telefonen.

 

Telefonen slår seg av flere ganger om dagen. Enda verre er det at den blir varm som en kokeplate - og kun for eget batteri. Brannfarlig?

 

Sony klarer ikke å løse problemene, og de har heller ingen vilje til å bytte en helt ny telefon. Styr unna!

Lenke til kommentar

Sony V har store tekniske problemer. Inntil det er løst bør en avstå fra å kjøpe telefonen.

 

Telefonen slår seg av flere ganger om dagen. Enda verre er det at den blir varm som en kokeplate - og kun for eget batteri. Brannfarlig?

 

Sony klarer ikke å løse problemene, og de har heller ingen vilje til å bytte en helt ny telefon. Styr unna!

Du sier det som om det er et faktum at dette gjelder alle, noe som er riv ruskende galt. Trollpost.

 

At de ikke "har lyst" å bytte en ny telefon har ingenting å si, du kan fint benytte reklamasjonsretten din til utsalgssted/produsent hvis den ikke oppfyller krav til hva man kan forvente av en telefon. Overopphetes den og/eller skrur seg av konstant kan dette være en begrunnelse.

Lenke til kommentar
Sony V har store tekniske problemer. Inntil det er løst bør en avstå fra å kjøpe telefonen.Telefonen slår seg av flere ganger om dagen. Enda verre er det at den blir varm som en kokeplate - og kun for eget batteri. Brannfarlig?Sony klarer ikke å løse problemene, og de har heller ingen vilje til å bytte en helt ny telefon. Styr unna!
Du sier det som om det er et faktum at dette gjelder alle, noe som er riv ruskende galt. Trollpost.At de ikke "har lyst" å bytte en ny telefon har ingenting å si, du kan fint benytte reklamasjonsretten din til utsalgssted/produsent hvis den ikke oppfyller krav til hva man kan forvente av en telefon. Overopphetes den og/eller skrur seg av konstant kan dette være en begrunnelse.

 

Du tar feil: Jeg har ikke hevdet at det gjelder alle. Det har da heller ingen betydning for de som har problemene. De som har fått dritten får ikke brukt telefonen.

"har lyst"= ditt uttrykk!

Retten du har som forbruker er at de kan kreve å forsøke å reparere telefonen 3 ganger før de bytter den. 3 x 3 uker er over 2 måneder! Mulig det ikke er et problem for deg, men de fleste vil oppleve det som uakseptabelt:

Derfor styr unna Sony V!

Lenke til kommentar

Du tar feil: Jeg har ikke hevdet at det gjelder alle.

Nei, du skriver det som om det er et faktum at denne telefonen har disse problemene. Skriv tydeligere om du ikke ønsker at det skal oppfattes slik. Jeg har hatt telefonen i et par måneder nå, og det samme har faren min. Ingen av oss har de nevnte problemene utover det hender at den fryser ved tethering.

 

Det har da heller ingen betydning for de som har problemene. De som har fått dritten får ikke brukt telefonen.

Selvfølgelig har det det. Om en telefon er broken over hele linja eller om det gjelder enkelte batches er en stor forskjell. Å forsvare dette med at det er kjipt for de det gjelder er irrelevant, og ikke et verdig "argument".

 

"har lyst"= ditt uttrykk!

Har Sony ingen "vilje" til å bytte til en ny telefon er det et valg de tar, "lyst" om du vil. Stå på dine rettigheter, det har ingenting å si hva Sony har "lyst" til. Se nedenfor.

 

Retten du har som forbruker er at de kan kreve å forsøke å reparere telefonen 3 ganger før de bytter den. 3 x 3 uker er over 2 måneder! Mulig det ikke er et problem for deg, men de fleste vil oppleve det som uakseptabelt:

Du har rett på en lånetelefon (som kan sies å tilsvare Xperia V) om reperasjonen tar mer enn en uke. Praksisen er ofte at du kan få det på dagen også om utsalgsstedet vet at reperasjonen kan ta noe tid. Det vil aldri ta så lang tid som 2 måneder, og prøver utsalgsstedet seg på det har du rett på å heve kjøpet.

 

Det er naturligvis kjedelig for de som opplever problemene, men det hjelper ikke å fyre løs med svake argumenter som det her.

Endret av Occi
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har ikke hatt en eneste restart, - til i dag. Den har tidvis vært noe varm tidligere, men ikke så mye at jeg har brydd meg. Jeg lastet ned carmageddon til mobilen og begynte å spille dette i dag. Første gang ble tlf veldig varm og restartet. Etter dette kan nå tlf restarte mens jeg sender meldinger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bumper denne jeg.

Etter at jeg fikk telefonen tilbake fra 3.gangs service, så oppførte den seg eksemplarisk en relativt lang periode. Intet løpsk batteri, og ingen SOD.

Men nå i det siste har telefonen gjentatte ganger blitt glovarm, og batteriet har ofte tømt seg på et par timer. Senest i dag gikk jeg fra fullladet til 30% batteri på under 1 time. Uten at telefonen hadde vært i bruk i det hele tatt.

Er såpass lei av denne telefonen nå at jeg bytter den til noe bedre. Aldri mer Sony telefon på meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...