Gå til innhold

The Secret World fjerner abonnementsavgiften (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig! Har ventet på dette helt siden de annonserte at de skulle ha månedsavgift.

Etter min mening burde de ha gått for denne modellen med en gang. Det hadde nok gitt dem mye bedre startsalg. Guild Wars har jo vist at det er en veldig brukbar modell å bygge et MMO på.

 

Veldig bra at de velger GW-modellen istedet for vanlig F2P-tull slik SWTOR gjør.

Blir nok å finne frem TSW igjen på maskinen nå!

 

Har heller ingen problemer med å betale ett par hundre kroner for utvidelser, istedet for 100 kr pr måned. Så lenge det er skikkelig innhold. Og med tanke på hvor mye folk punger ut for ny kamuflasje til børsa si i CoD burde ikke en utvidelse til TSW (eller GW2) by på problemer i pengeboka...

Endret av Optimuz
Lenke til kommentar

For bare håpe at det blir slik for alltid. At de ikke begynner å sett tull av restriksjoner på ditt og datt. Men visst det er likt som det er på GW så blir det bra.

 

Da blir det så jeg fortsetter på karakterern min som jeg slutta på rundt august/sept :)

Endret av -bLaZiNg^DuCk-
Lenke til kommentar

Såh, prøvde dette spillet igjen nå, og det har jo forbedret seg. Problemet nå er bare at det er et rent helvette og skaffe seg en gruppe til noe som helst om du ikke er erfaren og har bra gear.

Eneste muligheten er og drukne i lfg spam og håpe noen ser deg eller at du finner en gruppe.

 

Hadde en addon før, men den ser det ut som ingen bruker lenger..Er det ingen bedre måte?

Lenke til kommentar

Voksent.

 

Leste du i det hele tatt informasjonen Funcom publiserte i forbindelse med denne overgangen, eller bestemte du deg for et refleksspark etter imaginære fornærmelser sånn helt uten videre?

 

Jeg er forøvrig også lifetimer, og du ser ikke meg sutre. Tvert i mot.

 

Hei

 

Jeg betalte for lifetime membership i den tro at jeg slapp å betale månedsavgift. Når alle andre får den samme varen som jeg betalte for, uten å betale, så ja, da blir jeg sur.

 

Dette kan jeg faktisk kreve kjørt i forbrukerrådet og få pengene tilbake, da varen jeg kjøpte ikke lenger er den samme som ved kontraktinngåelse.

 

Ingame crap er null verdt for meg, akkurat som merkeklær og epleprodukter. Kun gameplay jeg er interessert i, og det var det jeg betalte for.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg betalte for lifetime membership i den tro at jeg slapp å betale månedsavgift. Når alle andre får den samme varen som jeg betalte for, uten å betale, så ja, da blir jeg sur.

 

Skjønner den, og det er selvfølgelig kjernen i problemstillingen. Samtidig må du innse at å investere i livstidsabonnement i en MMO er et risikoprosjekt. En ting som gjerne kan skje er at spillet rett og slett blir stengt, og da er ihvertfall ikke abonnementet mye verdt. Tanken er at du viser tillit til selskapet bak spillet og blir belønnet med reduserte kostnader dersom alt går bra. Men så kan det da altså plutselig ikke gå så bra som folk forventet, og da skjer slikt som har skjedd med The Secret World akkurat nå. De hadde nok i praksis to valg: Stenge spillet eller fjerne abonnement, og da er sistnevnte uansett bedre for deg (og meg). De kompenserer til gjengjeld ved å la deg få månedlige, betydelige goder resten av spillets levetid. Om et års tid har du kanskje fått 10 stykk DLC som ikke-abonnenter har måttet betale for, pluss 12 bonusgjenstander, $120 verdi i bonuspoeng (minus kostnadene for DLC, som ikke vil være hele den summen), raskere XP-inntjening og en permanent 20% rabatt på in-game butikken. Alt i alt kunne det vært mye, mye verre.

 

Dette kan jeg faktisk kreve kjørt i forbrukerrådet og få pengene tilbake, da varen jeg kjøpte ikke lenger er den samme som ved kontraktinngåelse.

 

Du kan forsøke, men jeg tror de allerede har håndtert liknende saker og funnet ut at alt er blitt gjort korrekt. Det skader ikke å sende dem en epost og spørre da. Det er jo sånt de er der for.

 

Ingame crap er null verdt for meg, akkurat som merkeklær og epleprodukter. Kun gameplay jeg er interessert i, og det var det jeg betalte for.

 

Ingen har tatt fra deg gameplay, og du får fortsatt tilført nytt innhold av den typen uten å måtte betale ekstra for det siden du investerte i livstidsabonnement. Situasjonen for deg har ikke endret seg i det hele tatt. Du er bare bitter fordi situasjonen din ikke er så eksklusiv noe mer. Det er en naturlig reaksjon, men den er også ganske smålig. Gled deg over det du har i stedet for å bekymre deg over andres situasjoner.

 

Se det på denne måten: Dette valget som Funcom nå har gjennomført vil føre til en revitalisering av spillet du investerte så mye penger i, noe som trolig vil løfte kvaliteten på det og tilføre store mengder nye spillere du kan spille sammen med.

 

Se ting fra den positive siden. Det er ikke som om du kan gjøre noe med dette allikevel. Du gamblet og "tapte", men i praksis er du "rikere" enn før.

Lenke til kommentar

Så, spillet gikk fra:

Pay To Play

Til:

Pay To Win

 

Ærlig talt, dette blir for teit! Kan du nevne en eneste jævla ting som gir dekning til det du nettopp sa? Det eneste du betaler for her er nye oppdrag og kosmetiske gjenstander.

 

Slike useriøse kommentarer kan virke harmløse, men dersom andre som ikke har satt seg inn i dette leser det kan de tro det er sant. Du burde være bedre enn det der.

Endret av TiLT42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

:w00t: Yessss, eg var innom Lefdal i Åsane og der hadde dei Secret World til kr. 79,-. Dei hadde igjen 3 stk og eg kjøpte alle tre. Da har min sønn ein lisens, eg har ein og kompisen til min sønn får det til jul. Ser ut som Lefdal ikkje har fått med seg at det er gratis å spille på nett.

 

Årets kupp!!!! :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...