Gå til innhold

Evolusjon er fakta, du trenger ikke lenger kalle det for en teori.


Anbefalte innlegg

 

Nå ba jeg om ett eneste bevis da. Finnes det?

Bare se på forskjellige hunderaser, det er bevis nok det.

En hundeoppdretter passer på at de hundene med de mest ønskede egenskapene får valper. Deretter vil de av det neste kullet med mest ønskede egenskaper også igjen få nye valper. Deretter har man det gående. Etter alt fra 20-100 år vil man kunne ha en ny hunderase som er helt forskjellig fra de opprinnelige forfedrene.

Voila! Forenklet bevis på evolusjon.

 

Jeg antar at de hundene som er avla fremdeles er hunder. Riktignok mutanter av den opprinnelige hundearten. Slik at de sliter med allverdens sykdommer.

Legg merke til at hunder er hunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mon tro om vi har fått oss en ny IHS :) Det er i alle fall svært liten originalitet i de opplagte logiske feilslutningene diskutant kommer med.

Er det samme som går igjen hos en 3-4 her på forumet, motparten må bevise alt og det er fortsatt ikke bra nok, dermed "vinner" debatant.

Lenke til kommentar

 

 

Nå ba jeg om ett eneste bevis da. Finnes det?

Bare se på forskjellige hunderaser, det er bevis nok det.

En hundeoppdretter passer på at de hundene med de mest ønskede egenskapene får valper. Deretter vil de av det neste kullet med mest ønskede egenskaper også igjen få nye valper. Deretter har man det gående. Etter alt fra 20-100 år vil man kunne ha en ny hunderase som er helt forskjellig fra de opprinnelige forfedrene.

Voila! Forenklet bevis på evolusjon.

 

Jeg antar at de hundene som er avla fremdeles er hunder. Riktignok mutanter av den opprinnelige hundearten. Slik at de sliter med allverdens sykdommer.

Legg merke til at hunder er hunder.

 

Det er korrekt, de er hunder fremdeles etter så kort tid, det var bare et lite eksempel, men eksempelet kan utvides. Etter tusen år med samme prosess kan man dyrke frem hvilken som helst egenskap slik at det til slutt er en egen art som verken ligner på andre hunder eller kan få barn med andre hunder.

Lenke til kommentar

Derfor er troen di relgiøs og er på ingen måte underbygget av fakta. Naturlig utvalg eller genetisk droft kan bare velge bort uønsket informasjon og er det motsatte av evolusjon. Det er reduksjon.

 

Dessverre handler det ikke om evolusjonsteorien er sann eller ikke men om du evner å forstå den!!

Lenke til kommentar

Derfor er troen di relgiøs og er på ingen måte underbygget av fakta. Naturlig utvalg eller genetisk droft kan bare velge bort uønsket informasjon og er det motsatte av evolusjon. Det er reduksjon.

Som Nasciboy sa. Du har ikke forstått den, og jeg skjønner det er vanskelig å forstå den når du velger å ignorere det helt elementære.

Det blir som å forklare at 2+2 er 4 til en unge mens ungen hele tiden ignorerer det heller fokuserer og ønsker å diskutere hvorfor i all verden ikke 2/2 er lik 4.

Lenke til kommentar

Nå er jeg laaaaangt bedre enn deg i matte. Hvorfor finnes det ikke eksempler på evolusjon da?

 

Det er nevnt mange her og du klarer bare ikke se det fordi du har bestemt deg for at evolusjonen er feil. Du overser og svarer ikke på enkelte innlegg... trolig fordi du ikke klarer å svare fornuftig derfor tar du generelle svar som du såvidt klarer og få til å ¨passe inn i din verden.

 

Dette er ikke noe jeg bruker tid på å diskutere videre. Evolusjonsteorien er sann, enkelt å greit og det bryr meg ikke en dritt om det er folk som ikke vil tro på den eller ikke evner å skjønne den.

 

Du er faktisk det perfekte eksempel på at noen ikke ser skogen for bare trær!!!

Lenke til kommentar

Så jeg er problemet fordi at hunder kun føder hunder, ikke beviser evolusjon.

Du verden.

Deres"beviser" er veldig merkelige.

Og jeg er sikker på at sitter der og gliser fordi du har klart å trolle folk på forumet. Gratulerer, slike egenskaper kommer til å hjelpe deg mye og få deg langt her i verden...

 

Til slutt kan man få det til å bli noe annet enn hunder.

Lenke til kommentar

Så jeg er problemet fordi at hunder kun føder hunder, ikke beviser evolusjon.

Du verden.

Deres"beviser" er veldig merkelige.

 

IHS hvorfor har du laget en ny bruker?

 

Argumentasjonen din er ikke bare lik men nesten ordrett likt... da vil jeg konkludere med at du har laget en ny bruker.

 

Har du blitt utestengt?

Lenke til kommentar

Så jeg er problemet fordi at hunder kun føder hunder, ikke beviser evolusjon.

Du verden.

Deres"beviser" er veldig merkelige.

 

Men det er ikke vår oppgave å komme med "beviser". Det er du som fremmer en påstand, og for å bli tatt i det hele tatt litt seriøst er du nødt til å legge fram en god argumentasjon, grunnlag for påstandene dine osv.

 

Det holder ikke å bare rope "NEIENEINEINEINEI!" Hva gjør man med små barn som gjør det? Jo, man overser dem til de skjønner bedre og klarer å oppføre seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva jeg ber om er et bevis og bare det.

 

Du har blitt henvist til flere steder hvor du kan lese og lære om evolusjon, hva det betyr, hva som støtter opp teorien og hvordan vitenskap generelt fungerer. Det er du som ikke har lest dem, ikke vi som ikke har gitt dem.

 

Den som kommer med påstandene skal komme med bevisene for sine påstander. Og det er deg :)

 

EDIT: Har du forresten sett Cosmos? Den originale serien fra 80-tallet skal du slippe å se, men det går om dagen en nyproduksjon av den på TV som tar for seg de temaene vi her snakker om. Er å finne i havn nær deg.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Gensekvensen som er gjengitt på denne t-skjorta (som selges på Vitensenteret i Trondheim) finnes i alle celler i alle Jordas organismer. Den viser at alt på Jorda er i slekt, bakterier, planter, sopp, dyr og mennesker. Denne gensekvensen kan sies å være Jordas signatur, og den er samtidig et av de beste bevis på at evolutionsteorien ikke er "bare en teori", men den mest korrekte beskrivelsen av livets slektskap og utvikling.

post-51414-0-55134400-1395677954_thumb.jpg
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...