Gå til innhold

Jeg melder meg ut av den norske kirken.


Quote

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slo opp på "ateisme" og hva finner jeg? :(

 

 

 

"gnostiske ateister"

??

Gnostisisme er en retning innenfor bibelsk tradisjon. Her må man fjerne "ateister" eller "gnostisk"

 

"agnostiske ateister"

??

 

 

Gjenløsningen, kristenhetens tapte læresetning. Læren om gjenløsningen, det at Jesus døde for den syndige menneskehet, er grunnleggende for den sanne kristendom. Likevel har kristenhetens teologer lenge kritisert og latterliggjort denne læresetningen. Hva er årsaken til det. Sa ikke Jesus selv i markus 10:45: Menneskesønnen er ikke kommet for å la seg tjene, men for selv å tjene og ga sitt liv som løsepenge for mange.

 

Noen har hevdet at Jesus aldri har sagt disse ordene, men at de ble diktet opp etter hans død under innflytelse av apostelen Paulus. Andre hevder at ordet løsepenger her bare er en talemåte eller at denne læresetningen stammer fra gresk mytologi. Læresetningen om gjenløsningen har altså så å si forsvunnet fra kirkesamfunnenes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Husk å melde deg inn i et annet "trossamfunn" (humanetisk forbund eller lignende), hvis ikke vil statskirken fortsatt få penger for deg (medlemskontigenten). Hvis du melder deg inn et annet sted, vil de få pengene istedenfor.

 

Ikke helt sikker på om dette stemmer, ref:

http://www.human.no/...stotte/?index=2

Den norske kirke (Dnk) mottar et budsjettert beløp, og ikke støtte per medlem. Det vil si at dersom du melder deg ut av Dnk, og inn i et annet tros- eller livssynssamfunn, vil Dnk motta det samme beløpet, men det tros- eller livssynssamfunnet du melder deg inn i kan kreve det samme beløpet per medlem som det blir dersom man deler det budsjetterte beløpet kirken mottar, på antall medlemmer de oppgir å ha.

 

Tolker dette til å bety at kirken mottar samme støtte uansett om du melder deg inn noe annet sted eller ikke.

Den eneste forskjellen ved å melde seg inn i en annen organisasjon er at den organisasjonen vil få mer i støtte.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 11 måneder senere...

Okey inv_biggrin.gif hade og farvel hasta la vista never come back!

 

Meneh seriøst......du poster et emne bare for å si det? Hvorfor bry oss?

Unnskyld. Det er lenge siden du postet dette, men jeg bestemte meg for å lese tråden. Jeg har ikke lest lenger så jeg vet ikke hvordan dette utviklet seg, men du spør altså: "hvorfor bry oss?"

 

???

 

Er du tokig eller er du kristen???

 

Selvfølgelig er det vel viktig om den kommende generasjonen bygger neste generasjons grunnlag på en løgn?

 

Nesten så jeg tror du er kristen når du bare trekker på skuldrene av dette......for da skjønner jeg iallefall motivet ditt.

Lenke til kommentar

 

så hvordan melder jeg meg ut av statskirken

http://www.kirken.no/?event=doLink&famId=6921

 

Bare husk på å sjekke en gang i blandt at jukeseklubben til jesus ikke melder deg inn igjen, når du flytter og slikt, for de bruker folkeregistret og melder rubb og rake inn igjen så fort de bare kan... De får SOS rasisme til å minne om amatører i medlems juks...

 

Du har rett i det med medlemsjuks, der står Den Norske Korrupte Kirke i en særstilling. Min niese ble automatisk meldt inn i statskirken enda hennes far sto som registrert katolikk og hennes mor var statskirkemedlem (på DET tidspunktet, nå er hun takket være meg ikke medlem lenger :D ).

Uten engang å spørre foreldrene ble hun altså enkelt og greit sopet inn i registeret.

 

Ja, fanden vil ha fler.

 

http://www.vl.no/samfunn/anmelder-kirken-for-medlemsjuks-1.76273

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...