Gå til innhold

Jeg melder meg ut av den norske kirken.


Quote

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faan så sant....

 

Tenk hvor mye bedre verden hadde vært om ikke de fleste av oss mennesker på denne jorden som tror på slike imaginære guder hadde tillagt dem noen vekt.... Tenk om vi heller kunne benyttet oss av felles kunnskap og viten isteden for slikt religiøst visvas der vi heller måler penis lengdene på gudene våre enn å faktisk bry oss om hva som er best for ALLE... trist at verden er slik fremdeles....

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke klage eller provosere,

Men lurer bare på hvorfor dere må kalle dere for ateist ?

A foran teist, der teist er en som tror på en eller annen gud, altså ikke-teist da...

 

Og må jeg kalle meg noe så er det vel skeptiker, der ateist bare en en følge av den skepsismen...

 

Religiøse burde vel kanskje kalle seg A-skeptiske i så måte... :)

 

 

Visst jeg ikke trudde på noe (har ikke helt funnet ut hva jeg trur på) så hadde jeg ikke plassert meg som en person i en gruppe, Jeg ser på ateister som folk som kriger mot kristendomen.
A-nti-teisten "kriger" vel ikke bare mot kristendom, men mot religion generellt ja... Hvorfor skulle det være mer akseptabelt å fremme påstander fra en gammel bok enn å være skeptisk til de påstandene foresten? Virker nesten som du syntes at enhver som hever røsten mot disse gamle mytene og sannhetsgrunnalget til dem er i "krig" og eller uønskede elementer mens du ikke har noe i mot de som løper rundt og sprer usannhetene i div bibler, stemmer det? I så fall, hvorfor?

 

Visst man skal koble seg fra all tro , hvorfor kalle seg ateist ? det høres så provoserende ut.

 

 

(edit) glemte og legge til hoved grunnen, visst du ikke tror å gud og at det ikke er noe som knytter deg til himmeln . hvorfor bryr du deg så mye om en falsk seremoni , som de du ikke trur på trur på .

Beklager for dårlig skriving , finner ikke brillene mine XP

Fordi religiøse vrangforestillinger fremdeles er med på å bestemme mye dumt rundt om kring i verden! Mye nød og lidelse kunne vært unngått om mennesker kunne brukt viten og kunnskap isteden for penis lengdene på gudene de tilber og det syntes jeg tvert i mot er en viktig jobb å opplyse folk om jeg.

 

Men igjen så virker det som om du gladelig lar de med usannhetene i div bibler slippe unna mens du gjerne vil kvele røsten til se som ikke finner påstandene troverdige? Igjen lurer jeg på hvorfor du syntes å gi dette inntrykket?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

(edit) glemte og legge til hoved grunnen, visst du ikke tror å gud og at det ikke er noe som knytter deg til himmeln . hvorfor bryr du deg så mye om en falsk seremoni , som de du ikke trur på trur på .

Beklager for dårlig skriving , finner ikke brillene mine XP

 

Hvorfor bry oss? De tvinger jo oss til å finansiere de "falske sermoniene", se for deg at noen skulle ha tvunget deg til å finansiere for Flying Spaghetti Monster.

 

Har ingenting imot kristne eller den slags, men det blir litt vanskelig å ikke bry seg når man blir tvunget til å betale for andres interesser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja si det... Mange har til og med dratt DNK for retten, men det har blitt hysjet ned hver jævla gang... så en kan jo begynne å lure her...

Høres pussig ut.

Kanskje det var de selv som forsøkte å hysje ned saken for å unngå å bli stilt i forlegenhet da de fant ut at man ikke kan dra DNK for retten?

Lenke til kommentar

Høres pussig ut.

Kanskje det var de selv som forsøkte å hysje ned saken for å unngå å bli stilt i forlegenhet da de fant ut at man ikke kan dra DNK for retten?

Som sagt, jeg vet ikke, har ikke giddet å se noe videre på den saken heller... Oppfattet bare at et et par profilerte mennesker gikk voldsomt ut mot dette ville medlems jukset og at det ble merkelig stille etterpå...

 

Alt kan stilles for retten, også den norske kirken... De har en del ting de snart må stå til ansvar for skal jeg si deg, det samme vil paven og vatikanet bli stillet til ansvar for en del grover overtramp oppover i tiden, forhåpentligvis rett før de avslutter hele dritten og trekker løgnene sine vekk fra samfunnet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt, jeg vet ikke, har ikke giddet å se noe videre på den saken heller... Oppfattet bare at et et par profilerte mennesker gikk voldsomt ut mot dette ville medlems jukset og at det ble merkelig stille etterpå...

 

Alt kan stilles for retten, også den norske kirken... De har en del ting de snart må stå til ansvar for skal jeg si deg, det samme vil paven og vatikanet bli stillet til ansvar for en del grover overtramp oppover i tiden, forhåpentligvis rett før de avslutter hele dritten og trekker løgnene sine vekk fra samfunnet...

Nei, DNK kan ikke stilles for retten - rett og slett fordi de ikke er noe eget rettssubjekt. Dog kanskje du tenker på departementet og statsråden.

Men hvis du sitter på informasjon om noen som har forsøkt å stille statsråden for retten, og dette har blitt hysjet ned, bør du snarest melde fra til både media (gjerne også utenlandsk) og politi, dersom du ikke ønsker å bidra til å legitimere prosessen.

 

I sum er jeg nok mere enige med HEF her da de gikk ut å støttet kirken..hva var det de kalte det igjen..kirkens ufrivillige medlemsjuks..

Lenke til kommentar

Kan godt være at det er "uskuldig" som bare nøkken, men helt uskyldig får du ikke meg til å tro det er, for ellers hadde de ryddet opp FOR LENGE SIDEN!! Har selv meld meg ut av den jukse klubben to ganger og det skulle vel ikke være for mye forlangt at man faktisk må gjøre en aktiv innsats for å komme INN i slike klubber, ikke sant? Isteen er dette snudd på hodet og man er tvunget til å gjøre en aktiv innsats for å komme seg UT av denne fan klubben...

 

Har faktisk aldri opplevd å bli meldt inn i en klubb jeg ikke aktivt har villet bli medlem av annet enn nettopp DNK og det er jeg litt lei av jeg... Når jeg til overmål må melde mine gutter, som aldri hatt sett sine ben i en kirke i hele deres liv, fordi denne jukse klubben i all sin frekkhet melder dem inn automatisk så må jeg si at jeg er litt lei av hele dritt klubben jeg, syntes det er på tide de rydder opp...

 

Lurer på hvordan kristne ville syntes det var å bli medlemmer av en eller annen muslimsk dødskult sånn helt uten videre, men statens viten og vilje liksom.... Ville nok ha blitt ramaskrik da kan jeg tenke meg...

 

Og det er jo soleklart at de ikke rydder opp av en grunn... Norge er jo statistisk sett et kristent land, praktisk er ikke norge et kristent land... Utrolig mange som står som medlemmer som ikke engang vet t de står der engang og enda flere som står der som ikke gidder å ta et standpunkt, kanskje de skal gifte seg i kirken eller noe slikt og det får man jo ikke hvis man ikke er "kristen"... Hykleri? Definitivt...

 

Nå ser det ut til at staten overtar begravelsene da, slik t alle som blir begravet blir det på et livssyns nøytralt grunnlag. Så kan heller de som "trenger" det ha en ekstra runde med det livssynet de tilhører. så blir dette likt for ALLE...

 

Og slikt burde vi gjort med giftemål også... Da det å gifte seg er en kontrakt mellom to parter som ingen andre har noe med, hverken gud eller statsministren. Så kan heller de som føler for det ha en sermoni i det livssynet de eventuelt tilhører... så er det slutt på maset om kirke eller borgelig...

Lenke til kommentar

Kan godt være at det er "uskuldig" som bare nøkken, men helt uskyldig får du ikke meg til å tro det er, for ellers hadde de ryddet opp FOR LENGE SIDEN!! Har selv meld meg ut av den jukse klubben to ganger og det skulle vel ikke være for mye forlangt at man faktisk må gjøre en aktiv innsats for å komme INN i slike klubber, ikke sant? Isteen er dette snudd på hodet og man er tvunget til å gjøre en aktiv innsats for å komme seg UT av denne fan klubben...

 

Har faktisk aldri opplevd å bli meldt inn i en klubb jeg ikke aktivt har villet bli medlem av annet enn nettopp DNK og det er jeg litt lei av jeg... Når jeg til overmål må melde mine gutter, som aldri hatt sett sine ben i en kirke i hele deres liv, fordi denne jukse klubben i all sin frekkhet melder dem inn automatisk så må jeg si at jeg er litt lei av hele dritt klubben jeg, syntes det er på tide de rydder opp...

Usikker på om det er politikerne som legger føringene eller DNK du er arg på..

 

Og det er jo soleklart at de ikke rydder opp av en grunn...

Speskulasjon og synsing.

 

Og slikt burde vi gjort med giftemål også... Da det å gifte seg er en kontrakt mellom to parter som ingen andre har noe med, hverken gud eller statsministren. Så kan heller de som føler for det ha en sermoni i det livssynet de eventuelt tilhører... så er det slutt på maset om kirke eller borgelig...

Hva tenker du på? At fotbalklubber o.l. skal få lov til å begynne å vie folk?

Vigsel er jo ikke noe som er forbeholdt kirken eller rådhuset. Alle trossamfunn kan søke om rett til vigsel.

1) Registrer et trossamfunn hos fylkesmannen (kan tro på hva som helst, men må være noe metafysisk)

2) Få nok medlemmer til å søke om statsstøtte (500 mener jeg å huske)

3) Søk Justisdepartementet om rett til vigsel

4) Få godkjent vigselritualet fra Bufdir

Lenke til kommentar

Jeg husker at stefaren min for en tid tilbake anmeldte kirken fordi de hadde ført han opp i medlemslistene sine uten hans tillatelse. Det tok vel ett par måneder før han fikk tilbakemelding fra politiet hvor de skrev at saken ble henlagt pga. bevisets stilling.

 

Om vi alle går inn for det så ser kanskje noen at det er ett problem.. Yeahyeah, lov å håpe hvertfall.. ;)

Lenke til kommentar

Bedre å bruke skattepenger på å finansiere kirker, enn å finansiere moskeer!

Det aller beste hadde vært om de troende selv finansierte fan klubbene sine.... Kirker og moskeer er egentlig ikke annet enn to alen av det samme stykket, bare kappet i hver sin ende... :)

 

 

Usikker på om det er politikerne som legger føringene eller DNK du er arg på..

Begge, I guess....

 

 

Speskulasjon og synsing.
Selvfølgelig...

 

 

Hva tenker du på? At fotbalklubber o.l. skal få lov til å begynne å vie folk? .
Nei, jeg tenker at en kommunalt ansatt kan ta seg av dette, eventuelt gjøre dette over nettet. Du må fremdeles ha vitner (best man, best woman) som skal bevitne at inngåelsen av giftemålet er frivillig mellom de to partene (Nei, forlovernes jobb er IKKE å lage utdrikkningslag :) ), så det er vel en stund til dette kan gjøres over nett, men det kommer...

 

Om de som gifter seg har lyst til å vies av et fotball lag (eller what ever klubb for den sakens skyld) etterpå ser jeg ingen grunn til at det ikke skulle være en mulighet, men ETTER at de har inngått avtalen og fått den godkjent av samfunnet, altså kommunen/staten. Vi fratar altså kirken/sorenskriveren denne retten og gir den bare videre slik at det å inngå avtalen blir nøytral for ALLE.

 

 

Vigsel er jo ikke noe som er forbeholdt kirken eller rådhuset. Alle trossamfunn kan søke om rett til vigsel.

1) Registrer et trossamfunn hos fylkesmannen (kan tro på hva som helst, men må være noe metafysisk)

2) Få nok medlemmer til å søke om statsstøtte (500 mener jeg å huske)

3) Søk Justisdepartementet om rett til vigsel

4) Få godkjent vigselritualet fra Bufdir

Det er jo akkurat dette man prøver å komme til livs med dette jo. Man har en livssyns nøytral inngåelse av ekteskapet, som er lik for ALLE, og når det er gjort kan man ha sermonier hvor pokker man vil ha sermonien hen, det står hver enkelt helt fritt. Noen velger kirken, noen MC klubben, noen fotball laget, noen familien, noen... etc...

 

 

La oss bare innse det at fælt få av de som i dag gifter seg i kirken (og de blir også ganske hurtig færre og færre...) gjør det for at de er spesielt interisert i å inngå denne avtalen med gud.... Dette er noe kirken har funnet på i senere tid, nettopp for å blande gud inn i livene til folk enda mer enn hva tilfellet var før, da kirken ga fullstendig blaffen i hvem som giftet seg med hvem så fremt det var mann og kvinne da... noe annet var jo utenkelig på 15-1600 tallet...

 

Den liturgien som bruker i giftemål er funnet på i etterkant og har ingenting med bibelen å gjøre i det hele tatt annet enn at inspirasjonen sikkert er tatt derfra, nettopp for å påtvinge guden inn i folks liv, i avtaler der slike guder ikke burde ha noen plass...

 

Så det er mye med kirken, og staten som støtter galskapen, jeg irriterer meg over... Idiotiet har i alt for lang tid fått stå urørt og uimotsagt, det er helt sikkert. På tideå rykke opp svineriet med roten og discarde det som vi ikke kan bruke, det vil si så og si alt sammen av religiøst visvas, det fører bare til intoleranse og hat allikevel, samme hvor gode forsettene i tro måtte være, for det ligger i all tros natur å holde sin hånd over de som tror det samme samt være intolerant og hatefull mot alle andre og det er vel ikke akkurat noe vi kan bygge noen fremtid på, er det vel?

Lenke til kommentar

Om de som gifter seg har lyst til å vies av et fotball lag (eller what ever klubb for den sakens skyld) etterpå ser jeg ingen grunn til at det ikke skulle være en mulighet, men ETTER at de har inngått avtalen og fått den godkjent av samfunnet, altså kommunen/staten. Vi fratar altså kirken/sorenskriveren denne retten og gir den bare videre slik at det å inngå avtalen blir nøytral for ALLE.

 

Så det er mye med kirken, og staten som støtter galskapen, jeg irriterer meg over... Idiotiet har i alt for lang tid fått stå urørt og uimotsagt, det er helt sikkert.

Jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du mener.

Vil du først at man skal møte opp på et kommunekontor for å signere papirene, og deretter står alle fritt til å ha den sermonien de har?

 

På tideå rykke opp svineriet med roten og discarde det som vi ikke kan bruke, det vil si så og si alt sammen av religiøst visvas, det fører bare til intoleranse og hat allikevel, samme hvor gode forsettene i tro måtte være, for det ligger i all tros natur å holde sin hånd over de som tror det samme samt være intolerant og hatefull mot alle andre og det er vel ikke akkurat noe vi kan bygge noen fremtid på, er det vel?

Hva kan vi bygge vår fremtid på?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du mener.

Vil du først at man skal møte opp på et kommunekontor for å signere papirene, og deretter står alle fritt til å ha den sermonien de har?

Ja, helt riktig. Eller, en gang i fremtiden, gjøre det over nettet. Giftemål og begravelser er ikke noe man trenger å ha et livssyn for å gjøre, giftemål er i prinnsipp en kontrakt mellom to mennesker og feiringen av den kontrakten kan fremdeles gjøres slik den enkelte har lyst til, men uten å gå mellom det eller det livssynet først. Begravelser MÅ jo alle ha, så hvorfor forbeholde ET livssyn med dette? Alle stiller med andre ord likt.

 

 

Hva kan vi bygge vår fremtid på?

Sekulære verdier, som overgår religiøse på de aller fleste områder og som er tolarante for alt og alle så fremt det ikke skader noen andre og som sikrer enhvert menneske frihet til å være seg selv. til å ha den seksuelle legningen du er født med.

 

Av den grunn forstår jeg rett og slett ikke politiske parti som fx KRF, som proklamerer at de vil ha kristne verdier inn i samfunnet igjen, da det ville vært å trå flere skritt tilbake i utviklingen...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du mener.

Vil du først at man skal møte opp på et kommunekontor for å signere papirene, og deretter står alle fritt til å ha den sermonien de har?

Det er eksakt dette Stålsett-utvalget har foreslått i dag. Ekteskap er en offentlig og juridisk ordning, som skal administreres av rettsvesenet.

 

Dagens ordning har dobbel bakside. Ved å overlate dette til trossamfunnene gir man fra seg definisjonsmakten til hva som er et ekteskap til trossamfunnene, men trossamfunnene skal ikke forvalte slike rettslige ordninger. Andre veien er det kun trossamfunn som er målt og funnet gode nok av det offentlige får lov til å vie, men det offentlige skal helst ikke legge seg opp i teologien eller sermoniene til trossamfunnene. En slik ordning tjener interessene til både trossamfunnenes medlemmer som vil stå friere til å lage sine ritualer og teologi og dem som står utenfor og ikke vil ha noe med dem å gjøre.

 

I praksis er forskjellen fra i dag er ikke så stor. I stedet for paret selv møter opp på prestens kontor for å fylle ut et papir, vil man møte opp på rådhus eller tinghus og fylle ut et papir. Etter det kan dem ha sermonien akkurat der det passer dem, uten føringer fra andre enn dem selv.

 

"Faren" med dette, sett fra kristenfolkets ståsted, er selvfølgelig at færre vil ta skritt to, og ha sermoni i kirken, når det bli løsrevet fra den juridiske ordningen. Selv ser jeg ikke helt hvorfor dem skulle se det som negativt at folk som ikke er kristne ikke går i kirken...

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

 

Kan trøste ateister med at kristendommen dør ut for hvert 10 år . desverre så vill ikke dere leve når den er borte ;P

Åhh, jeg tror ikke at det er så lurt at den blir borte, kan alltids være greit å ha den å peke på som skrekk og advarsel for kommende generasjoner, så dumme var vi liksom...

 

Kristendom er jeg redd kommer til å avgå med døden innen tredve til femti år, da er løgnene i bibelen allmen viten som alle vet er myter, løgn og vandre historier. Det eneste som, muligens, vil stå igjen er det gode tingene som de har jugd på jesus, men jeg tror ikke det vil bestå heller, da de aller fleste i dag har langt bedre moral og etikk en det denne jesus legenden påståelig skulle ha hatt, ref at han syntes faktisk det var greit å ha slaver og den håpløse "vend det andre kinnet til" analogien, som rett og slett betyr selv utslettesle for den som måtte prøve analogien i det virkelige liv...

 

Så nei, kristendommen er allerede i døds krampene nå den her i landet, islam trenger jeg vel egentlig ikke si noe om, da ideologien er skadelig selv for de som tror aller frommest og derfor ikke har noen plass i verden. Å dra over seg islam blir på en måte å syntesat hitler og regimet hans var noe greit og ønskelig, så islam vil rett og slett avgå med døden så fort opplysningen får tak i befolkningen som tror, så enkelt.

 

Samme hvadere gjør burde dere melde dere ut av kirken slik at vi kan få noen reele tall å forholde oss til og synliggjøre en gang for alle hvor lite vi trenger statsstøtte til slike fan klubber. Meld dere ut i dag er mitt råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Norge er dessuten blitt så multikulturelt at det har begynt å dukke opp hus for andre trossamfunn f.eks moskeer - som blir veldig godt tatt vare på. Skal vi virkelig sitte og se på at den norske kulturarven forfaller fullstendig og til slutt blir borte?

Vikingene gjorde det samme for et årtusen siden.

Nå er det vår tur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...