Gå til innhold

40 millioner har kjøpt Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overskriften er feil:

"Microsoft sier at det er solgt 40 millioner lisenser av Windows 8. Men selskapet opplyser ikke om dette er antall solgte lisenser til sluttbrukere eller distributører. Er det er snakk om antall salg til distributører, betyr det i praksis at det ikke er 40 millioner som allerede bruker Windows 8."

 

40 millioner personer har ikke kjøpt Win8.

Slutt med tøyseoverskrifter...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Snart er det bare maskiner med win8 å få kjøpt. Sånn har det altid vært, og slik sett vil microsoft få penga sine.

 

Men til dere som bruker win8...

Jeg har bare såvidt prøvd det i en virtuell maskin, og syntes jeg måtte klikke vel mye mellom metro-startskjermbildet og desktop for å gjøre helt enkle ting. Jeg er jo tung bruker av den gamle startmenyen, start -> run, quicktool bar, og ikke så mye den "win7 pinning" av apps.

 

Hvordan får jeg tilpasset eller brukt win8 slik at det føles mindre tungvint? Jeg har mange applikasjoner som bare funker i desktop, og konsollapps(utvikling ), og ikke alt føltes intuitivt når man må inn og ut av metro... men sånn er det med hver eneste windows versjon.

 

EDIT: Ja jeg har sett at jeg kan kjøpe startknappen for en neve dollar, men lurte litt på hva jeg kan gjøre selv først.

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar

Det er ikke speiselt sterkt å bare selge litt mer enn W7 når de har kuttet prisene til en brøkdel. Inntektsmessig må det være et gigantisk fall.

 

Uansett så er det jo mye sterkere enn hva kommentarfelt-spåmennene har spådd. De som mener w8 er heeeeelt ubrukelig bare fordi startmenyen er annerledes. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Windows 8 er ein billig oppgradering. Med tanke på gratis antivirus og andre gode oppdateringar som følgje med og at det er framleis eit godt OS for dei som likar PC spel så er det ein oppgradering eg vil anbefale.

 

Men brukargrensesnittet er eit helvete og eg savner startmenyen. Men eg brukar Virtualbox med Linux/KDE4 som gir meg eit skikkeleg skrivebord med den funksjonaliteten eg trenger for å vere produktiv. Spel køyrast jo i fullskjerm uansett. Så eg overlever.

Lenke til kommentar

Er litt tvilsom til Microsoft sin spin på disse tallene, men ettersom man nærmest får kastet lisenser etter seg til ekstremt lave priser så er det ikke rart om mange prøver seg. Vurderer selv å kjøpe en lisens eller to, selv om brukerinterfacet i W8 stinker.

Brukerinterfacet stinker ikke bare pga du ikke kan bruke det.

 

Snart er det bare maskiner med win8 å få kjøpt. Sånn har det altid vært, og slik sett vil microsoft få penga sine.

 

Men til dere som bruker win8...

Jeg har bare såvidt prøvd det i en virtuell maskin, og syntes jeg måtte klikke vel mye mellom metro-startskjermbildet og desktop for å gjøre helt enkle ting. Jeg er jo tung bruker av den gamle startmenyen, start -> run, quicktool bar, og ikke så mye den "win7 pinning" av apps.

 

Hvordan får jeg tilpasset eller brukt win8 slik at det føles mindre tungvint? Jeg har mange applikasjoner som bare funker i desktop, og konsollapps(utvikling ), og ikke alt føltes intuitivt når man må inn og ut av metro... men sånn er det med hver eneste windows versjon.

 

EDIT: Ja jeg har sett at jeg kan kjøpe startknappen for en neve dollar, men lurte litt på hva jeg kan gjøre selv først.

 

Bruk windowsknappen for å veksle kjapt når du står i desktop. Evnt bruker du Windows + x for å nå avanserte funksjoner som kjør, søk osv som du savner :)

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Bruk windowsknappen for å veksle kjapt når du står i desktop. Evnt bruker du Windows + x for å nå avanserte funksjoner som kjør, søk osv som du savner :)

 

ah.. windows x :)

 

Skjønte jeg måtte bruke windowstasten. Å dra musepekeren opp i hjørnet ble skikkelig tungvint. Men syntes ikke at aktiv bruk av windowstasten ble så mye bedre.

 

Hadde håpet på noen linker til blogger der noen demonstrerer hva/hvordan du kan customize, og at noen hadde slike linker i hodet. Det var lettere å finne slikt til win7 sist gang enn det er til win8 ... men det er jo fortsatt ferskt. :)

Lenke til kommentar

Dette er også en måte å forsøke å selge et produkt på "Det går som varmt hvetebrød, løp og kjøp". Neida.

Jeg tror majoriteten av disse "jubel"tallene kommer fra salg av enheter med windows 7 som inkluderer gratis windows 8 oppgradering samt tablets, wp8 etc.

 

Uansett så er det jo mye sterkere enn hva kommentarfelt-spåmennene har spådd. De som mener w8 er heeeeelt ubrukelig bare fordi startmenyen er annerledes.

Disse utsagnene skulle jeg gjerne sett at du siterte. Har ingen tro på at det er tilfelle.

 

Windows 8 er ein billig oppgradering. Med tanke på gratis antivirus og andre gode oppdateringar

MSE er ikke så allerverst men jeg begynner å bli lei av at MS anklager meg for å ikke ha en genuine lisens på W7 Pro (ikke OEM) fordi MSE finner det for godt innimellom. Gjerne skjer dette en gang i blant etter Windows Update har lagt inn de månedlige oppdateringene.

 

Senest i dag morges. Kjørte november oppdateringene i går kveld og når jeg startet opp i dag for å sjekke noe på morgenkvisten påstod MSE hardnakket at min lisens var ugyldig, fjernet bakgrunnen og deaktiverte diverse funksjoner. Å kjøre aktivering på nytt ville de ikke ha noe av og alle forsøk og linker sendte meg bare til en side hos MS hvor de påstod at jeg måtte kjøpe en ny lisens. Det var ingen andre muligheter på denne siden enn å kjøpe en ny lisens. Etter en halvtime med ekstra mikk og googling og div. var alt i orden igjen. Dvs. jeg måtte selv sette tilbake bakgrunnen og annet MSE og WGA hadde vært så vennlig å fjerne for meg.

 

Tidligere har det holdt å aktivere på nytt, men denne gangen forsøkte MS litt hardere for at jeg skulle gi meg. Maskinvaren har ikke forandret seg på flere år. Hver gang har dette vist seg å være ymse bugs ifb. med MSE og/eller WGA.

 

Det var nesten så jeg begynte å lure på om MS har dette som en del av Win8 salg strategien. Kanskje de inkluderer besøkende IP adresser til denne lisenssalg siden i Win8 salgsstatistikkene :hmm:.

"Lets render a lot of legally obtained licenses invalid, and harder than usual to circumvent, so they feel they have to buy a Win8 license".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...