Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Date gutter som bor hos mamma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor må jeg stresse med å flytte hjemme i fra når jeg kommer godt overens med forelderen mine og de med meg? Bidrar hjemme både økonomisk og med andre ting man er nødt til å gjøre for å holde ting i og rundt huset, samt det som tilhører oss på stell. Dessuten foretrekker jeg heller å være med på å betale foreldrene mine sitt lån eller mitt eget fremfor en annen manns sitt lån.

Kjelleren hjemme er stor nok for min del, og i tillegg har jeg tilgang på det som i mine øyner er viktigst og det er en oppvarmet garasje jeg kan stå å skru i.

En annen ting er at boligmarkedet her hjemme har vært labert så jeg har heller ikke funnet noe som er aktuelt å kjøpe.

 

Også er det jo som IT-Henrik nevner her, det har jo ikke akkurat blitt lettere å komme seg ut på markedet og det blir neppe lettere for en førstegangskjøper heller.

 

TL;DR: Vist ei jente ikke liker meg fordi jeg bor hjemme hos mor og far så kan det så være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som kommentar til innlegget over. Bør være rimelig opplagt.

 

Anyways: Det er økonomisk veldig krevende å bo hjemme, med mindre man er ganske rå på sparing. Når man faktisk ikke har penger, da blir ting deretter. Hvis man blir vant til 20.000 i forbruk per måned, da får man en overraskelse når man flytter for seg selv. På den annen side, som er mer relatert til tråden: Det er ikke så viktig hvor man bor under studier e.l. ,det som er viktig er å delta. Tror mange av de som bor hjemme blir som de blir, fordi de ikke endrer omgangskrets, og får tilstrekkelig sosial stimuli. Man har de samme rutinene, og de samme vanene. Dette endrer seg når man for eksempel, studerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Full jobb, bil til 250k uten lån , snart 200k i banken, kan kjøpe "alt" jeg vil. Sparer så jeg kan kjøpe leilighet. Hvis det at jeg bor hjemme skal brukes mot meg velger jeg heller å le av de som leier. Sier seg selv at jeg fint kunne leid noe og bodd der. Beklager men alle har ikke fått fanget fullt av penger og må jobbe for tingene sine!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Heller leie enn eie.. Freedom ftw!

 

*løpe i dekning*

Vel, for mange utsetter du bare problemet ved å leie istedenfor å eie.

Jeg selv hadde fått spart iallefall 10 000 mindre hver måned om jeg forsatt leide.

Lenke til kommentar

Vel, for mange utsetter du bare problemet ved å leie istedenfor å eie.

Jeg selv hadde fått spart iallefall 10 000 mindre hver måned om jeg forsatt leide.

 

Det blir vel en litt i overkant generell påstand. Det er ikke lønnsomt å eie dersom man skal flytte innen 3 år. Så det å kjøpe leilighet for å ta mindre enn master er dårlig økonomi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...