Gå til innhold

- Android 4.2 er full av bugs


Anbefalte innlegg

Huff! Så mange oppdateringer som kommer, og jeg er sitter her forsatt med Android 2.3.6 (Samsung Galaxy beam)

Begynner og gå passlig lei, Samsung sier at en oppdatering vil komme, men vet ikke når. Skuffa!

Haha, be happy dere som i hele tatt har fått den nye oppdateringa! ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff! Så mange oppdateringer som kommer, og jeg er sitter her forsatt med Android 2.3.6 (Samsung Galaxy beam)

Begynner og gå passlig lei, Samsung sier at en oppdatering vil komme, men vet ikke når. Skuffa!

Haha, be happy dere som i hele tatt har fått den nye oppdateringa! ;D

Har Android version: 4.0.4

Telefonen er en Sony Arc S tror jeg. Den heter uansett LT18i

 

Stopper det ved 4.0.4 for den, eller kan man forvente at den henger med noen generasjoner Android-oppgraderinger enda?

 

Valget er deres... Dette kan være nyttig lesing...

Lenke til kommentar

Jeg tester faktisk en Samsung galaxy s3 nå. Har hatt iPhone siden 2008. 3G og 4.

 

Min erfaring er at jeg er veldig glad i selve telefon, kamera og skjerm. Er veldig glad i å kunne fikle, legge til widgets på hjemskjermen etc. Derfor jeg hadde jailbreaket iOs en liten stund. Dog jailbreaket iOs er ikke stabilt.

 

Jeg opplever Android som stabilt, har bare hengt seg 1 tur på 2 uker, men syns ikke det går smooth som alle skriver her, lurer på hvor mange som faktisk har prøvd en iPhone 4,4S som sitter og prater drit om iOs. Min 2år gamle iPhone 4 ER raskere enn min NYE Samsung galaxy s3. Multitasking på Android kontra iOs oppleves som en vits, husker det var dramaskrik når iPhone kom med dette.

"dette har Android hatt lenge!", men når man skifter fra ett krevende spill til meldinger, så starter jo spillet opp på nytt når man går tilbake, dette skjer ikke på iPhone. Her kan man kjøre flere spill i bakgrunnen, og enda resume der man var uansett hva man gjorde i mellomtiden. Noen måte å fikse dette på btw?

 

Treghet: bare når man skrur av og på tastelåsen tar det jo tiendeler før widgets, klokke etc kommer frem. Min 2år gamle iPhone gikk smooth, dette går ikke smooth.

 

Mulig jeg kaster stein i glasshus nå, men hver gang det kommer ett nytt Apple produkt kommer det bare drit slenging fra Android fanboys. På tide at dere prøver ett Apple produkt.

Lenke til kommentar

Etter å ha testet en del task killers, boostere og batterioptimaliserende apper har jeg konkludert for lengst med at disse typisk gjør det motsatte av hva de skal og generelt fører til ustabilitet.

Task killers er fullstendige unødvendige og resulterer gjerne i at apper restartes mye unødig (som igjen bruker mer batteri) og gjør at mobilen oppleves som ustabil.

Boostere kan lett føre til ustabilitet da de gjerne endrer en del ting du ikke bør fikle for mye med (krever som oftest root).

Batteriapper som skal gi bedre batteritid fungerer ofte dårlig. Et eksempel er JuiceDefender Ultimate som kunne fortelle meg at batteritid var nesten fordoblet, men i praksis var den halvert...

 

Holder meg langt unna samtlige.

 

Jeg har fiklet litt på noen S3 og det er ganske stor forskjell på ytelsen på de, tilsynelatende avhengig av blant apps og os-versjon. Touchwiz på toppen hjelper selvsagt ikke. Hverken på ytelse, stabilitet eller utseende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha testet en del task killers, boostere og batterioptimaliserende apper har jeg konkludert for lengst med at disse typisk gjør det motsatte av hva de skal og generelt fører til ustabilitet.

Task killers er fullstendige unødvendige og resulterer gjerne i at apper restartes mye unødig (som igjen bruker mer batteri) og gjør at mobilen oppleves som ustabil.

Boostere kan lett føre til ustabilitet da de gjerne endrer en del ting du ikke bør fikle for mye med (krever som oftest root).

Batteriapper som skal gi bedre batteritid fungerer ofte dårlig. Et eksempel er JuiceDefender Ultimate som kunne fortelle meg at batteritid var nesten fordoblet, men i praksis var den halvert...

 

Holder meg langt unna samtlige.

 

Jeg har fiklet litt på noen S3 og det er ganske stor forskjell på ytelsen på de, tilsynelatende avhengig av blant apps og os-versjon. Touchwiz på toppen hjelper selvsagt ikke. Hverken på ytelse, stabilitet eller utseende.

 

Det er som du sier, og det er deilig at du hjelper til, Task-killers skal IKKE benyttes på Android da de virker totalt mot sin hensikt. Eneste tilfellet hvor man skal avslutte en applikasjon er hvis den har låst seg. Dette kan gjøres fra applikasjonsbehandleren i Android. Som jeg har forklart en rekke ganger før, er det svært lite av applikasjoner som aktivt "kjører" i bakgrunnen. Resten legges i RAM slik at når du kaller det frem igjen går det raskest mulig, samt at du kan fortsette der du slapp. Hvis du avslutter applikasjonen vil du måtte starte applikasjonen fra "scratch" fra disk, noe som krever mer ressurser (og høyere strømforbruk) enn hvis du laster rett inn fra RAM.

 

Så slutt med det :p Det er en grunn til at Google oppfordrer alle utviklere på det sterkeste om å ikke ha noen "exit" funksjonalitet i applikasjonene sine.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar
Min 2år gamle iPhone 4 ER raskere enn min NYE Samsung galaxy s3

 

DETTE!.. Må være det Dummeste e har hørt.. hva skjer med folk? Folk er jo like ignorante som stortinget jo xD

 

Jeg hadde iphone 4 som sakt i 1,3år. Og DEN er IKKE raskere enn SIII, så ignorant går det ikke an å være. Jeg syntes den var litt kjedelig, så jeg jailbreaka den. Var helt ok, gratis apps, litt ui bytting og icon theming. Men ble veldig fort lei, pluss at den ikke klarte skype noe bra. Min hang seg og restarta tlf noen ganger. Så til slutt hang de seg helt og fikk bare epple logoen. Dette skjedde med 4 stk! på 1.3år! .. Sier seg litt? Multitaskingen var ikke noe å rope hurra for heller, men den fungerte helt OK, men et utrolig dårlig konsept.

 

Blir LG nexus 4 på meg, apple kan de se seg langt ifra at jeg tar igjenn. Plus den nye tlfn ser utrolig unaturlig ut i høyden kontra bredda. Og så mange år har gått, og de har ikke skiftet noe på det.. bare "oooh du kan ha bakgrunner nå", "oooh notification bar", "oooh siri"... alt dette har Android hatt hele tiden. Pluss mapsa i apple er crap :) de var helt ok da jeg hadde 4'rn.

Lenke til kommentar

DETTE!.. Må være det Dummeste e har hørt.. hva skjer med folk? Folk er jo like ignorante som stortinget jo xD

 

Jeg hadde iphone 4 som sakt i 1,3år. Og DEN er IKKE raskere enn SIII, så ignorant går det ikke an å være. Jeg syntes den var litt kjedelig, så jeg jailbreaka den. Var helt ok, gratis apps, litt ui bytting og icon theming. Men ble veldig fort lei, pluss at den ikke klarte skype noe bra. Min hang seg og restarta tlf noen ganger. Så til slutt hang de seg helt og fikk bare epple logoen. Dette skjedde med 4 stk! på 1.3år! .. Sier seg litt? Multitaskingen var ikke noe å rope hurra for heller, men den fungerte helt OK, men et utrolig dårlig konsept.

 

Blir LG nexus 4 på meg, apple kan de se seg langt ifra at jeg tar igjenn. Plus den nye tlfn ser utrolig unaturlig ut i høyden kontra bredda. Og så mange år har gått, og de har ikke skiftet noe på det.. bare "oooh du kan ha bakgrunner nå", "oooh notification bar", "oooh siri"... alt dette har Android hatt hele tiden. Pluss mapsa i apple er crap :) de var helt ok da jeg hadde 4'rn.

 

Sorry.. iPhone 4 -E-R- raskere enn S3 i opplevd ytelse. I prosessorytelse på papiret er den tregere, men telefonen OPPLEVES som mye kjappere. Sånn ER det bare.. Det er ren skjær fakta!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Galaxy SII og SIII er utrolig laggete i menyer, det er utrolig dårlig optimalisert. Iphone er mye bedre sånn sett. Men i mine øyne er det det eneste Iphone har å by på, samt brukervennlighet. Noen setter brukervennlighet foran funksjoner, andre motsatt. Jeg liker funksjoner og brukertilpasning, så jeg liker Android.

 

Min Galaxy Nexus oppleves mye raskere enn både SII og SIII, om ikke like rask som Iphone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Galaxy SII og SIII er utrolig laggete i menyer, det er utrolig dårlig optimalisert. Iphone er mye bedre sånn sett. Men i mine øyne er det det eneste Iphone har å by på, samt brukervennlighet. Noen setter brukervennlighet foran funksjoner, andre motsatt. Jeg liker funksjoner og brukertilpasning, så jeg liker Android.

 

Min Galaxy Nexus oppleves mye raskere enn både SII og SIII, om ikke like rask som Iphone.

 

Det gjør meg da litt nysgjerrig på Nexus. for at android i ren form kan jeg tro er endel raskere enn 3-parts-skalla som produsentene på død og liv skal prakke på en..

 

Når det gjelder iPhone ellers, kontra android er også programvaren mye bedre og mere seriøs og ikke minst optimalisert. Programmene starter også opp mye fortere. Men nå skal det ikke bli en iOS kontra Android-tråd her, så best å holde seg litt igjen :-)

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Æddabædda Androidfanboys.

Æddabædda Eplefanboys.

ÆddabæddaÆddabædda.

 

Det der er like seriøst som det som kommer fra mange som skriver på forum rundt omkring :).

 

Bare så det er sagt :)

 

Forresten opplever jeg dessverre en god del restarts på min Nexus 7 etter å ha fått 4.2. Lurer på om jeg gidder oppgradere Galaxy Nexusen min hvis oppdateringen kommer til den. Greit nok med restarts på ett nettbrett. Litt mer kjedelig på en telefon :-S.

Endret av MobilNerd
Lenke til kommentar

Det gjør meg da litt nysgjerrig på Nexus. for at android i ren form kan jeg tro er endel raskere enn 3-parts-skalla som produsentene på død og liv skal prakke på en..

 

Når det gjelder iPhone ellers, kontra android er også programvaren mye bedre og mere seriøs og ikke minst optimalisert. Programmene starter også opp mye fortere. Men nå skal det ikke bli en iOS kontra Android-tråd her, så best å holde seg litt igjen :-)

 

En "ren" Android-opplevelse er noe helt annet enn det en TouchWiz-befengt Androidinstallasjon kan diske opp med.

 

Men dine bastante påstander er litt meningsløse. Hvilken programvare tenker du på og hva mener du med at programvaren er mer "seriøs"? Husk at man i iOS finner en del illusjoner som får ting til å virke raskere og mer responsivt enn det egentlig er. Når du åpner en app er det første du ser et skjermbilde som ble tatt av applikasjonen sist du avsluttet den. Dette bildet blir da erstattet med applikasjonsdata når applikasjonen er klar. Dette kan ta en god stund på en rekke apper. Når applikasjoner crasher på iOS er også dette forsøkt maskert så godt som mulig.

 

Det finnes en hærskare av dårlige programmer til iOS, akkurat som til Android. Utviklere vil alltid skrive dårlig kode, uansett hvilken plattform de utvikler mot.

 

telefonen OPPLEVES som mye kjappere. Sånn ER det bare.. Det er ren skjær fakta!!

 

Din subjektive opplevelse av noe gjør det ikke til allmenvedtatt fakta...

Endret av Untouchab1e
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En "ren" Android-opplevelse er noe helt annet enn det en TouchWiz-befengt Androidinstallasjon kan diske opp med.

 

Men dine bastante påstander er litt meningsløse. Hvilken programvare tenker du på og hva mener du med at programvaren er mer "seriøs"? Husk at man i iOS finner en del illusjoner som får ting til å virke raskere og mer responsivt enn det egentlig er. Når du åpner en app er det første du ser et skjermbilde som ble tatt av applikasjonen sist du avsluttet den. Dette bildet blir da erstattet med applikasjonsdata når applikasjonen er klar. Dette kan ta en god stund på en rekke apper. Når applikasjoner crasher på iOS er også dette forsøkt maskert så godt som mulig.

 

Det finnes en hærskare av dårlige programmer til iOS, akkurat som til Android. Utviklere vil alltid skrive dårlig kode, uansett hvilken plattform de utvikler mot.

 

 

 

Din subjektive opplevelse av noe gjør det ikke til allmenvedtatt fakta...

 

Får endel programmer til å virke raskere enn de egentlig er? Hvordan er det mulig? Hvordan kan noe VIRKE raskere enn de er? Da er jo rett og slett hele hensikten oppnådd og man har en brukeropplevelse slik den skal være..

 

Når det gjelder kvaliteten på programmene så ER iOS programmene både mer seriøst mekket sammen, og ofte laget av firmaer og organisasjoner, mens 80% bare for å ta et fiktivt tall- laget av kids på barnerommet for android. Men det er også slik at android har muligheter som iOS ikke har, og dermed vil det eksistere programmer for android som iOS bare kan ønske seg..

 

Men jeg vil si at hvis man (som jeg har) brukt iOS og Android side om side i lengre tid, og sitter igjen med en opplevelse om at det ene systemet føles kjappere og raskere, så vil jeg dra strikken til å si at da ER det faktisk så kjapt..

 

Hvis man tar to telefoner med forskjellige specs, og starter to like programmer på hver av de respektive telefonene, og den ene fyrer opp raskere enn den andre, så ER det en raskere telefon sett utifra brukeropplevelsen. Og det selv om den andre telefonen, som i eksempelet her er iPhone 4 vs Samsung- er spesifikasjonsmessig underlegen, så handler det litt om kode og forskjellige ting. Ganske enkelt trenger ikke man all prosessorkraften.

 

Jeg kvittet meg med min S3 fordi den var tregere enn iPhone 4. Merkelig nok skal visse ha det til at når den ene telefonen bruker 2 sekunder lengre tid på å fyre opp et program, så skal det være "min subjektive erfaring". Det er jo bare helt totalt latterlig..

 

Android knuser iOS på mange områder. Men dere må lære dere til at det fins ting som går andre veien også..

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Får endel programmer til å virke raskere enn de egentlig er? Hvordan er det mulig? Hvordan kan noe VIRKE raskere enn de er? Da er jo rett og slett hele hensikten oppnådd og man har en brukeropplevelse slik den skal være..

 

Når det gjelder kvaliteten på programmene så ER iOS programmene både mer seriøst mekket sammen, og ofte laget av firmaer og organisasjoner, mens 80% bare for å ta et fiktivt tall- laget av kids på barnerommet for android. Men det er også slik at android har muligheter som iOS ikke har, og dermed vil det eksistere programmer for android som iOS bare kan ønske seg..

 

Men jeg vil si at hvis man (som jeg har) brukt iOS og Android side om side i lengre tid, og sitter igjen med en opplevelse om at det ene systemet føles kjappere og raskere, så vil jeg dra strikken til å si at da ER det faktisk så kjapt..

 

*facedesk*...

 

Hvor har du kilden på at flere programmet til iOS er laget av "firmaer" enn til Android? Jeg vil nå påstå at de aller fleste seriøse utviklerfirmaer utvikler applikasjoner nå både til Android og iOS. Skal også sies at mange av disse "firmaene" du refererer til i realiteten er et enkeltmannsforetak med en gutt som sitter på gutterommet som eneste ansatt. Hvordan du mener at iOS applikasjoner ER med seriøst mekket sammen går meg hus forbi :S

 

Og hvis du ikke forsto konseptet med illusjoner, som også til en viss grad benyttes i Android ifbm med Project Butter, så er det jo klart at hvis du starter en app og den er klar til bruk etter 5 sekunder, så vil applikasjonen likevel oppfattes raskere hvis du ser et bilde av grensesnittet til appen etter 1 sekund. Alle som har hatt en iPhone og brukt meldingsappen har erfart at det over tid tar lenger tid å laste inn databasen med tekstmeldinger, men dette til tross vises appen like raskt likevel, det bare tar lenger tid før du kan gjøre noe med den.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

@Patience

 

Jeg ser ikke dette gå noen vei.. Dette virker som bare tull fra din side.

 

Hvor er disse faktaene? Store firmaer lager ikke programmer til ios... De er smarte nok til å lage de til både iOS og android, og regner med det er WP der og!

 

Eksempler er: Spotify, Skype, Gameloft, Norske buss apps.. e kan ta denne lista lengre.

 

Iphone 4 har en ren flyt, men den er ikke raskere. Som sakt, visst din SIII lagget i menyen.. lurer jeg på hvor mye dritt og tull du har gjort.. Jeg hadde SII med 4.0.4 .. Den hadde ikke noe vesentlig "lagg" i menyer, men den hadde en dårlig vane med lockscreenen. Der skjermen vises, så kom lockscreen. Dette er grunnet Touchwiz, Hadde den vært en ren android som Nexus modellene.. Så hadde det vært noe helt annet. Derfor man har Custom Roms, Kernels osv for den avanserte bruker.

 

Det at du syntes iOs er enklere en android.. er fordi du antageligvis hadde det først, og ble vant med det, og da naturligvis vill det føles enklere ut.

 

Android er like enkelt, visst man bare gidder å sette seg ned. Men folk idag er så inkompetente at de bare tar og hører på toskene i butikkene.

 

Husker det var en der.. Han hadde en ZTE windows phone med 4GB intern minne.. og han insisterte at det var minnekort på den.. som alle vet.. var det selvfølgelig ikke det xD.. jeg viser han da faktaene.. så reiser han bare på skuldrene.. er latterlig!..

 

Det "Untouchab1e" Forklarer her er ivertfall fakta og gir mening.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blar jeg i hvilket som helst musikkproduksjonsblad så ser man flere sider med utstyr av høy kvalitet og profesjonell software til Iphone og Ipad, og det er noe man kan drømme om på Android. Det er alt for mye forskjellig hardware til Android at det ville ikke latt seg gjøre.

 

Selv har jeg litt under 100ms latency på lydkortet i Galaxy Nexusen min, hvor Iphone har under 10ms. Det stopper mye av utviklingen av musikksoftware til Android. Så Patience har et lite poeng.

 

Og siden det koster penger å utvikle programmer til Apple, så luker man bort mye dritt som Hvermansen lager.

 

Nå høres jeg ut som en Apple-troende, men tvert i mot. Jeg er bare klar over iOS sine egenskaper og styrker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har Android version: 4.0.4

Telefonen er en Sony Arc S tror jeg. Den heter uansett LT18i

 

Stopper det ved 4.0.4 for den, eller kan man forvente at den henger med noen generasjoner Android-oppgraderinger enda?

 

Dessverre for deg har Sony regnet denne som 2011-generasjonen, og den får ikke noen offisielle oppgraderinger til 4.1 eller 4.2. Jeg regner med at årsaken til dette er at Sony var gnien med minnestørrelsen, 512MB er ikke nok for nyere generasjoner Android.

 

Etter å ha kjøpt fem Xperia-mobiler spørs det om min neste mobil blir en Sony, vil neppe kjøpe en ny mobil med dårligere spesifikasjoner enn Nexus-modellene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...