Gå til innhold

- Android 4.2 er full av bugs


Anbefalte innlegg

 

 

I motsetning til hva? Ingen av verden OS er fri for feil og bugs.

 

AtW

 

Nei, men det får være måte på. Android kunne med fordel forenklet seg litt. Og på den måten fått bukt på mange feil og problemer. Stabiliteten har endret seg og blitt veldig bra. Men fremdeles føles som som de bare smekker inn ditt og datt og satser på at det funker sikkert greit, og sender det ut.

 

Her er iOS nok desverre hakket bedre. Men i det siste har det vært litt småtull her også.. Men jevnt over har iOS vært den motsetningen.

 

Men jeg liker android, og håper de får bukt på fragmenteringen og bugsa..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik trenden er, og har vært med Android tror jeg aldri de kommer til å bli fri for feil og bugs.

 

Siste erfaring med android har dog vært god, men jeg tror de har lang vei å gå før de kommer i nærheten av iOS..

Hvilken trend? I følge min trend, som har vart i 3 år med Android, så er trenden at det IKKE er noe mer feil en IOS. Og vi har to iphone's i huset...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøver bare å unngå en krangel. Det blir alltid det når noen har en mening om android som er bare litt imot vindretninga dems.

 

Det er ganske naturlig når man implementerer så enormt mye funksjonalitet kontra færre. Det mest ideelle hadde vært om iOS var like avansert som android, bare forutsatt at alt virket og var fri for bugs. :-) Hadde likt et litt mer avansert os. Var svært fornøyd med samsung s3 som jeg nylig hadde. Men det var nok hakket litt mer bugsy enn iOS og IPhone 4. Men må si at oppdateringen til iOS nå i senere tid har skuffet litt på iOS.

Lenke til kommentar

 

Det der blir for useriøst, Patience. Du kommer med en påstand om at Android er mer bugga en iOS men evner ikke forsvare den.

 

Du kunne jo for eksempel begynne med å lese overskriften. Android 4.2 er full av bugs. Jeg forsvarer det med min subjektive mening basert på mine erfaringer. Det for tåles da det er et diskusjonsforum som baserer seg nettopp på andre folks meninger. Det står ikke at iOS er mindre bugsy enn Android selv om det er MIN mening. Men det er det jeg mener per i dag, selv om jeg ser for meg at android kommer til å krype ned i lommen min etterhvert med tiden, når jeg ser at de får forenklet en del som for eksempel muligheten til å kunne slå av produsentenes skall, og kjøre rein android, og dermed kanskje slippe de verste bugsene..

Lenke til kommentar

Jeg fikk nok av Android da jeg oppdaterte min flunkende nye Glalaxy Note fra Gingerbread til Ice Cream Sandwich. Full av bugs fikk jeg og de gikk ikke an å fikse heller. Samsung ga f... og eneste muligheten jeg hadde var å kjøre en Root slik at jeg fikk lagt til sys-filen som plutselig ble borte i ICS.

 

Nå er Nokia Lumia 920 bestilt, og jeg gleder meg ikke noe mindre nå etter denne artikkelen:-)

 

Du har kanskje ikke lest alle artiklene om WP8 som restarter telefonene ukontrollert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik trenden er, og har vært med Android tror jeg aldri de kommer til å bli fri for feil og bugs.Siste erfaring med android har dog vært god, men jeg tror de har lang vei å gå før de kommer i nærheten av iOS..

 

Har en venn, han opplever venestlig flere bugs på iOS enn android. Det har og med hvilken produsent du kjøper fra. Regner nok med at billigere telefoner fra mindre merker er mye mer ustabile. Med S3 har jeg har 1 bug, og 4-5 apps som har vært bugga i en liten periode. av sånn 60-70? Dvs. at jeg har hatt en feil pga OSet....kan ikke si det er mye?

Lenke til kommentar
Jeg fikk nok av Android da jeg oppdaterte min flunkende nye Glalaxy Note fra Gingerbread til Ice Cream Sandwich. Full av bugs fikk jeg og de gikk ikke an å fikse heller. Samsung ga f... og eneste muligheten jeg hadde var å kjøre en Root slik at jeg fikk lagt til sys-filen som plutselig ble borte i ICS. Nå er Nokia Lumia 920 bestilt, og jeg gleder meg ikke noe mindre nå etter denne artikkelen:-)
Du har kanskje ikke lest alle artiklene om WP8 som restarter telefonene ukontrollert?

Joda, har fått med meg det. Tipper det er en enkel fw oppdatering. Værre er det som sagt når Android ICS fjernet en system fil på telefonen. Android er buggy fordi Google slipper oppdateringene for fort. App butikken slipper igjennom alt av program som både er dårlige og er sikkerhetsrisiko. Så, nei, Android er bak iOS der og folk vil også snart se at også WP8 er langt bedre og sikrere OS enn Android!

 

Lenke til kommentar

"full av bugs" IOS Mindre bugga enn android? Android er usikkert? "hadde android forenklet seg litt mer"... er folk i limposen:/?

 

IOS: Enkelt og kjedelig, og har hatt noen feil at den klikker i skype og at den stopper fullstendig opp. Hadde 4 iphone 4 på ca 1,3år pga de hang seg.

 

Windows phone(7.5): Jeg hadde en HTC titan, og jeg likte selve system og det var en real feel til det. Men denne også stoppet for meg, da jeg skulle formatere den "restarte til frabrikk standard".. Da stoppet alt å virke.. etter 1 uke ? Så e leverte den tilbake og tokk med meg en Samsung Galaxy sII.

 

Android: sålang har e ikke hatt et eneste problem med mine android tlfner. Jeg har ogsp fiklet med disse og roota/unlocka bootloader osv en hel hau av ganger.. Aldri hatt noen hickups o.l enda. Og det at android er "usikkert" .. er jo helt idiotiskt? Det eneste e har merket, er at visst man kjøper en billig android tlfn, så er den ikke oppdatert og r treg. Men kontra prisen er de helt greie.

 

Som ALT! annet.. vær forsiktig med hva du laster ned, les kommentarer, les litt rundt osv, så laster du ned. ER DET VANSKELIG?... tydligvis.. Er akkurat samme med folk med data! E harke hatt virus program siden e var 14, og e har ikke hatt data problemer siden! hvorfor? jo fordi jeg lærte dette med å gjøre research før man laster ned ting.

 

- M

Lenke til kommentar

Jeg fikk nok av Android da jeg oppdaterte min flunkende nye Glalaxy Note fra Gingerbread til Ice Cream Sandwich. Full av bugs fikk jeg og de gikk ikke an å fikse heller. Samsung ga f... og eneste muligheten jeg hadde var å kjøre en Root slik at jeg fikk lagt til sys-filen som plutselig ble borte i ICS. Nå er Nokia Lumia 920 bestilt, og jeg gleder meg ikke noe mindre nå etter denne artikkelen:-)

 

Får håpe Nokia har ordnet sin telefon innen du får den da :

 

http://www.theverge.com/2012/11/18/3660974/htc-8x-lumia-920-reboot-freezing-battery-issues

Lenke til kommentar

Joda, har fått med meg det. Tipper det er en enkel fw oppdatering. Værre er det som sagt når Android ICS fjernet en system fil på telefonen. Android er buggy fordi Google slipper oppdateringene for fort. App butikken slipper igjennom alt av program som både er dårlige og er sikkerhetsrisiko. Så, nei, Android er bak iOS der og folk vil også snart se at også WP8 er langt bedre og sikrere OS enn Android!

 

App-butikken slipper igjennom alt av programmer som er dårlige og en sikkerhetsrisiko?

F-Secure fant 51447 malware-trusler på Android platformen nylig. Høres grusomt ille ut, men av disse 51.000 så var bare 146 fra Google Play Store. Og kun 55,2% av truslene viste seg å faktisk være skadelig programvare, resten var "potensielt skadelig".

 

Moralen er: Google har stålkontroll på Play Store. Kilde: http://www.amobil.no...lt-trygg/114462

 

 

Ellers er det nevnt tidligere i tråden at Android har problemer med fragmentering? Tøv! Fragmentering er tvert om en fordel for Android. Utviklere er vant til å jobbe med en lang rekke forskjellige oppløsninger, formfaktorer og ytelesesforskjeller. Resultatet er apps som tilpasser seg til hva enn mobilprodusenter der ute måtte finne på.

Hva skjedde med Apple da de endret formfaktor på skjermen på iPhone 5? Apps med sorte striper fordi de ikke er laget for 16:9. Så sitter man der med en ny og _svindyr_ iPhone 5, med like lite skjermareal som en iPhone 4. Framskritt?

Endret av thklinge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...