Gå til innhold

- Android 4.2 er full av bugs


Anbefalte innlegg

 

 

App-butikken slipper igjennom alt av programmer som er dårlige og en sikkerhetsrisiko?

F-Secure fant 51447 malware-trusler på Android platformen nylig. Høres grusomt ille ut, men av disse 51.000 så var bare 146 fra Google Play Store. Og kun 55,2% av truslene viste seg å faktisk være skadelig programvare, resten var "potensielt skadelig".

 

Moralen er: Google har stålkontroll på Play Store. Kilde: http://www.amobil.no...lt-trygg/114462

Joda, skjønner du liker Android. Men faktum er at Android har større problem med sikkerheten en iOS og WP.

 

 

Ellers er det nevnt tidligere i tråden at Android har problemer med fragmentering? Tøv! Fragmentering er tvert om en fordel for Android. Utviklere er vant til å jobbe med en lang rekke forskjellige oppløsninger, formfaktorer og ytelesesforskjeller. Resultatet er apps som tilpasser seg til hva enn mobilprodusenter der ute måtte finne på.

Hva skjedde med Apple da de endret formfaktor på skjermen på iPhone 5? Apps med sorte striper fordi de ikke er laget for 16:9. Så sitter man der med en ny og _svindyr_ iPhone 5, med like lite skjermareal som en iPhone 4. Framskritt?

Vel, Apple kunne sikkert også bare blåst opp appene til skjermstørrelsen de også, men de ønsker ikke å gjøre det.

 

Det som ER bra er konkurranse!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blar jeg i hvilket som helst musikkproduksjonsblad så ser man flere sider med utstyr av høy kvalitet og profesjonell software til Iphone og Ipad, og det er noe man kan drømme om på Android. Det er alt for mye forskjellig hardware til Android at det ville ikke latt seg gjøre.

 

Selv har jeg litt under 100ms latency på lydkortet i Galaxy Nexusen min, hvor Iphone har under 10ms. Det stopper mye av utviklingen av musikksoftware til Android. Så Patience har et lite poeng.

 

Og siden det koster penger å utvikle programmer til Apple, så luker man bort mye dritt som Hvermansen lager.

 

Nå høres jeg ut som en Apple-troende, men tvert i mot. Jeg er bare klar over iOS sine egenskaper og styrker.

 

Det er sant at iPad og iPhone har en drøss med musikkproduksjonstilbehør tilgjengelig. Men dette må da regnes som et nisjemarked. Akkurat som at Mac i sin tid (og tildels også i dag) er svært populære for bruk i musikkproduksjon, ser vi at iOS-enheter går litt i samme retning. Dette henger likevel ikke på noen måte sammen med påstander om at applikasjoner til iOS er mer "seriøse" og oftere laget av "firmaer".

 

Det koster ikke penger å utvikle applikasjoner til iOS, men det koster $99 i året å ha dem publisert på App-store. For det andre så må alle Android-utviklere som ønsker å legge ut noe på Play Store betale en engagsavgift på $35, så gratis er det heller ikke der. Hvis man ser på antallet applikasjoner i App Store og Play Store vil jeg driste meg til å påstå at forholdet mellom "gode" og "dårlige" applikasjoner er nogenlunde det samme.

 

Med iOS får du et større utvalg av spill og apputvalget for tablets er bedre, men Android tar innpå på disse områdene, og utviklingen av Android som plattform går i en fantastisk rasende fart. Se på hvordan Android er i dag kontra 2007! Det er en herlig evolusjon å få lov til å ta del i, og Android 4.2 er, til tross noen småfeil, en spennende ny versjon. Kamera-appen er vesentlig bedre, notifikasjonsystemet har også virkelig tatt et steg opp, det nye tastaturet synes jeg er blitt best i klassen, og Google Now slutter aldri å overraske (i positiv forstand). Er utrolig kult når jeg får en påminnelse om at jeg for eksempel burde dra hjemmifra om 10 minutter hvis jeg skal rekke å komme meg på jobb til kl 08:00, da det er litt ekstra kø på veien i dag. Eller at Google Now har forstått at jeg heier på Arsenal og dermed gir meg kampinfo fortløpende. :)

 

Uansett om man foretrekker iOS, Android eller Windows Phone, tør jeg påstå at alle bør kunne annerkjenne at utviklingen av Android er utrolig artig å følge med på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...