Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med livet?


erto1993

Anbefalte innlegg

Jeg er en 19 år gammel gutt, som har fullført VGS studiespesialisering med 5 i snitt. Jeg er nå i militæret, og har alltid gjort det jeg har blitt anbefalt. Karakterene mine tilsier at jeg kan så og si det meste jeg vil, og har litt press rundt meg om å ta et godt studie, og få meg en bra jobb. Problemet er bare at jeg vil ikke bli noe i dette samfunnet. Det er ingenting i dette samfunnet som jeg brenner for. Jeg kan ikke se for meg en 9-16 jobb, hvor jeg bruker opp de neste 50 årene på å tjene penger slik at jeg kan dra på ferie en gang i året, og ha fri 5 uker. Jeg klarer ikke identifisere meg med den normale nordmann, som finner seg et studiet, får en jobb, og slår seg til ro. For meg er ikke det livet. Jeg vil gjøre noe helt annet. Jeg vil reise, jeg vil oppdage ting, og finne mine egne veier. Jeg vil gjøre ting som aldri er blitt gjort før. Ikke leve i jaget etter penger.

 

 

Jeg lurer derfor på om det er noen her som noensinne har vært i en slik situasjon som jeg er nå. Mulig alt dette kun er en rebel-fase i livet mitt, men vil bare høre om andres erfaringer. Søker også inspirasjon hvis noen har gjort noe med livet sitt som de mener er verdt å dele. Jeg er oppdagelse-syk, nysgjerrig, og livredd for å leve et A4 liv.

 

Tusen takk for alle svar!

 

Ahhh, hadde jeg vert i dine sko, ten at jeg ville noe så tror jeg (ikke missforstå dette) at jeg ville ha blitt Marinejeger eller pilot!!! :-D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

 

 

Minner meg om "fyll inn kontaktinformasjon og telefonnummer så vi kan sende deg dyre mobilregninger og registrerer deg på en dritt-tjeneste som bare vil suge opp det som måtte finnes i lommeboken din"-spamannonser. Dette er jo bare førsteintrykket mitt da :closedeyes:

Endret av Hårek
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minner meg om "fyll inn kontaktinformasjon og telefonnummer så vi kan sende deg dyre mobilregninger og registrerer deg på en dritt-tjeneste som bare vil suge opp det som måtte finnes i lommeboken din"-spamannonser. Dette er jo bare førsteintrykket mitt da :closedeyes:

 

Skjønner deg godt. Sånne sider er ikke vanlige i Norge. Derfor har jeg valgt å bruke både fornavn og etternavn som navn på nettsiden, for å gi en trygghet. søk meg gjerne opp på facebook :)

Telefon nummer trenger man ikke en gang å fylle inn:)

Lenke til kommentar

Skjønner deg godt. Sånne sider er ikke vanlige i Norge. Derfor har jeg valgt å bruke både fornavn og etternavn som navn på nettsiden, for å gi en trygghet. søk meg gjerne opp på facebook :)

Telefon nummer trenger man ikke en gang å fylle inn:)

 

Ble nysgjerrig, så gikk inn på siden. Derimot ligner dette skremmende mye på et pyramidespill dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tvil så mye du vil, jeg vet hva jeg vet^^

 

Siden du bare "reklamerer", er det ikke i din interesse å overbevise? Si meg, hvem er det du har jobbet med? Hva gjorde de? Hvorfor ble de overbevist?

 

Unnskyld meg, men å bruke påstanden "jeg man har jobbet med europas fremste businessmenn" som virkemiddel for å få folk til å besøke nettsiden din, krever at du utdyper deg for å slette tvil (spesielt i tilfeller hvor folk ikke tror deg), ellers fremstår du rett og slett som ett troll.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Beklager, det var virkelig ikke min intensjon å starte en debatt her. men skjønner jo selvfølgelig at det jeg skriver burde settes spørsmålstegn ved:)

 

Han som skrev første innlegget var simpelt hen ute etter tips om hva han kunne bruke livet sitt på.

Dette er det jeg kommer til å bruke min tid på, og for å forsøke å gi han et proffisjonellt inntrykk av bransjen gav jeg han min egen nettside hvor konseptet jeg jobber med blir presentert på en enkel måte.

 

Hvem jeg har jobbet med?

blant annet Erlend Vatne, Steinar Huseby og Eric Gusevik. Dette er unektelig store navn.

 

Hva som gjorde at de ble overbevist er det umulig for meg å skrive, det vil ta fryktelig lang tid.

da kan du heller få møte de selv.

Steinar Huseby skal holde et stort møte på Hamar i dag, er du interessert er det bare å møte opp:)

 

Eller så kan du få møte alle tre i tillegg til Presidenten av Nord Amerika for selskapet, Eddie Head (nei det er ikke han fra Iron Maiden) på Ullensaker Kino i Jessheim nå på lørdag:)

 

Jeg skal dit og jeg gleder meg:)

 

Om du fortsatt er skeptisk så forstår jeg det, jeg har ingen planer om å forsøke å overbevise deg eller noen andre til å gjøre det samme som meg. Jeg sier bare at her er en mulighet som jeg varmt kan anbefale. Takk for interessen, lurer du/dere på noe mer så er det ikke verre enn å skrive til meg personlig.

 

Takk

Lenke til kommentar

Ikke for å virke paranoid eller lignende, men Erlend Vatne har vært innvolvert i pyramidespill tidligere (se link). De andre du trekker frem har jeg ikke hørt om. De er i beste fall store i Norge, langt ifra blandt de beste i Europa.

 

Hvordan har du forresten arbeidet med mister Vatne, Huseby og Gusevik?

 

Forøvrig:

men skjønner jo selvfølgelig at det jeg skriver burde settes spørsmålstegn ved:)

Da inkluderer vi dette, enn så lenge:

Beklager, det var virkelig ikke min intensjon å starte en debatt her.

OK? :)

Jeg er bare ute etter å se hvor godt du selv vet hvordan dette konseptet fungerer.

 

Link:

http://universitas.n...mot-ny-pyramide

Endret av ENY
Lenke til kommentar

Ikke for å virke paranoid eller lignende, men Erlend Vatne har vært innvolvert i pyramidespill tidligere (se link). De andre du trekker frem har jeg ikke hørt om. De er i beste fall store i Norge, langt ifra blandt de beste i Europa.

 

Hvordan har du forresten arbeidet med mister Vatne, Huseby og Gusevik?

 

Forøvrig:

 

Da inkluderer vi dette, enn så lenge:

 

OK? :)

Jeg er bare ute etter å se hvor godt du selv vet hvordan dette konseptet fungerer.

 

Link:

http://universitas.n...mot-ny-pyramide

 

Jeg har lest hele denne artikkelen for lenge siden, og den er forøvrig trukket tilbake av de som skrev den på grunn av manglende faktaopplysninger. Jeg er veldig godt kjent med begrepet pyramide. hvis du vil teste meg... Men et annet begrep jeg tror du kanskje ikke har hørt om er "nettverksmarkedsføring".

ta en titt på Barcelona FC sine nye drakter foreksempel... Herbalife.

Akkurat samme bransje bare et annet produkt:)

 

 

 

Jeg jobber med disse på den måten at de hjelper meg med min business og jeg med deres. Rett og slett at vi viser folk muligheten.

I tillegg at de holder Store konferanser bade i Norge, USA, Hellas, Sverige, Danmark og Finland for å nevne noen:)

Der er ikke jeg helt enda men det er et mål. For strålende opplæring av disse gutta.

Lenke til kommentar

Jeg har lest hele denne artikkelen for lenge siden, og den er forøvrig trukket tilbake av de som skrev den på grunn av manglende faktaopplysninger. Jeg er veldig godt kjent med begrepet pyramide. hvis du vil teste meg... Men et annet begrep jeg tror du kanskje ikke har hørt om er "nettverksmarkedsføring".

ta en titt på Barcelona FC sine nye drakter foreksempel... Herbalife.

Akkurat samme bransje bare et annet produkt:)

 

 

 

Jeg jobber med disse på den måten at de hjelper meg med min business og jeg med deres. Rett og slett at vi viser folk muligheten.

I tillegg at de holder Store konferanser bade i Norge, USA, Hellas, Sverige, Danmark og Finland for å nevne noen:)

Der er ikke jeg helt enda men det er et mål. For strålende opplæring av disse gutta.

 

En del av inntekten i bedriften består av å rekrutere nye medlemmer, ikke hele. Artikkelen ble trukket tilbake, fordi forfatteren sa at det hele var et pyramidespill, noe som ikke var helt korrekt. Det rette begrepet er "MLM", Multi-level marketing. Man ser dog ofte i MLM-bedrifter at noen få blir millionærer, mens noen andre sitter igjen med skjegget i postkassen.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

 

Spør du meg, så er ikke den karen noe å stole på. Husk at når noe er for godt til å være sant, så er det som regel det :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Takk for at du er objektiv og er ute etter å lære istedenfor å kritisere ENY :)

 

Når det gjelder hvor pengene kommer fra i selskapet så er dette utelukkende fra produktkjøp. altså 100% produkt.

Jeg har dokumentasjon fra Fornebuadvokatene om lovligheten av selskapet, dette da så klart på Email. vil du ha den så får du sende meg melding i inbox.

 

grunnen til at det er ca 5% som tjener noe særlig er fordi kun 5% er villig til å gjøre jobben som trengs. Mens resten sitter hjemme å klager på at de ikke lykkes. tro meg jeg ser det hver dag.

Håper dette var nyttig:)

 

"når noe er for godt til å være sant, så er det som regel det"

Helt riktig, derfor tipper jeg ikke lotto. løfter på rumpa og tjener pengene selv. det er min filosofi:)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dra til sjøs!

Bokstavelig talt!

 

Du vil aldri angre og aldri se deg tilbake dersom du finner ut at du trives til sjøs.

 

Om du så gir deg etter et år eller to så vil du sitte igjen med gode minner og masse lærdom.

 

Bare lurer, hva er så spennende med sjøen i forhold til alt annet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt avhengig av hvor du ender opp, men på sjøen får man reist rundt og sett verden (med forbehold om rett fart), noe som trådstarter ønsket. I tillegg har man mange forskjellige opplevelser, erfaringer og utfordringer i tiden man er ute og når man kommer hjem så har man tid og mulighet til å utfolde seg til å drive med de ting man ønsker.

 

Trådstarter og jeg deler samme frykten for A4-livet og da har jeg funnet sjøen som en perfekt arbeidsplass i forhold til A4-jobb.

Eller så er jo alltid offshore et godt alternativ.

 

Ps. på grunn av tekniske problemer kom forrige post to ganger og jeg fant ikke ut hvordan man kan fjerne/endre på mobil, så beklager dobbel-post, den er nå endret :-p

Endret av The Idanator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...