Gå til innhold

Stortest: Spilltastatur


Anbefalte innlegg

Hvorfor bare nevne gamer merker?De merkene nevnt her er "noobs" i mekaniske tastatur gamet, og rettet mot ukritiske gimmick likende gamere.Skulle også ha tatt med F eks: Filco, Das keyboard, Elite keyboards, Deck keyboards, ducky shine..

 

Hvis du er så fantastisk så trenger du vel ikke en artikkel til å fortelle deg hva du skal kjøpe..?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bare nevne gamer merker?

De merkene nevnt her er "noobs" i mekaniske tastatur gamet, og rettet mot ukritiske gimmick likende gamere.

 

Skulle også ha tatt med F eks: Filco, Das keyboard, Elite keyboards, Deck keyboards, ducky shine..

Funny you should say that. CM Storm bruker samme OEM som Filco til å lage Quickfire Rapid (riktignok er ikke akkurat denne modellen nevnt i artikkelen), så det er i praksis en Filco Tenkeyless med en del ekstra funksjoner - og teit font.

Lenke til kommentar

Synes det blir litt feil overskrift på forsiden da dette ikke er en vanlig tastatur-test, men en spilltastatur-test... som kommer til syne etter man er inne i artikkelen.

 

Alt for klikkene, tydeligvis.

 

 

OT: Som spiller må jeg si meg enig i mye, dog, bra spilltastatur-test :)

 

*sukk* savner MK-40`n min..

Endret av XanderZ - Slaktarn.
Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt profesjonelt på Razer BlackWidow i over ett år uten at det har gjort meg til en dårligere spiller kontra vanlige tastatur -- skjønner ikke helt hatet mot blå brytere.

(nei, ikke tastkrevende spill som HoN/LoL og de der, men et FPS)

Ingen som spiller BF3 profesjonelt.

 

OT: Blir nok Qpad MK-85 til jul.

Endret av Daxen
Lenke til kommentar

Ærsj.Å klare å skrive at seriøse spillere kun vil ha mekanisk tastatur blir for dumt da det er mange av oss over gjennomsnittet aktive esport spillere som ikke liker mekaniske tastatur i det heletatt, føles bare helt feil, synes personlig at mekaniske tastaturer for det første bråker alt for mye, føles helt feil for meg, er enten for myke taster eller alt for harde, overpriset og ikke minst at det ikke gir meg noe ekstra som et tradisjonelt tastatur har, du vil på ingen måte få en bedre prestasjon kontra et tradisjonelt tastatur.. Dette var inn på 80tallet, nei takk

 

Da kan du se på X4 :-)

Det de gjorde der, var å legge noe kullfiber eller noe i kontaktene.

 

Et vanlig billig tastatur der brytes kontakten.

Inni tastaturet er det to lag med film og noe metall som leder.

 

Når man trykker ned tastene, kortslutter man rad / kolonne (litt som gangetabellen). Det er dette som gjør at man får problemer med mange taster samtidig.

Men i X4 har de lagt inn noe som gjør at man får litt annerledes resistans og på den måten kan man differensiere utrolig mange taster i sanntid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv MK-50 og synes det er et veldig godt tastatur. Ser egentlig ikke helt poenget med å betale dobbelt så mye for MK-80/85 når eneste forskjellen er et bar USB-port, hodetelefoninngang (har nok av dette på datamaskinen) og bakgrunnsbelysning. Bakgrunnsbelysningen er i og for seg selv helt grei, men unødvendig når skjermen lyser over tasturet uansett.

 

Forresten lurer jeg på om noen vet hvor du kan få kjøpt taster i løsvekt?

Endret av Okeho
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ingen Logitech?

Logitech G15 begynner å dra på årene, men er knallbra

Håpløse taster...

Knappene på Logitechs gaming tastatur føles mushy ut.

Byggekvaliteten er ikke å skrive hjem om heller.

Enig.

Hvis du i tillegg er ute etter Cherry MX-Brown-brytere er det ikke mange andre alternativer enn de fra Teosoro.

Inntil nå. Logitech G710 (http://www.prisjakt.no/product.php?p=1376303) er her i slutten av måneden. MXBrown, macrotaster og rullehjul for volum :dribble:.

Lenke til kommentar

Ingen Logitech?Logitech G15 begynner å dra på årene, men er knallbraMakroknapper !LCD skjerm, hvor jeg kan se hvem som snakker og hva folk skriver Kommer aldri til å kjøpe tastatur uten skjerm(Har 3x G15..)

 

Logitech sine tastatur inneholder null metall. Plast, plast og atter plast gjennom hele tastaturet. Det tåler ikke transport i bil og blir ekstremt fort ødelagt. Holder meg langt unna logitech sine tastaturer da det bare er søppel.

 

Til sammenligning kan jeg ta Steelseries 6gv2. Her er det kvalitet og platen bak tastene er av metall. Nesten umulig å ødelegge ved vanlig hard bruk.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Logitech sine tastatur inneholder null metall. Plast, plast og atter plast gjennom hele tastaturet. Det tåler ikke transport i bil og blir ekstremt fort ødelagt.

"Ekstremt fort" tyder vel heller på noe i overkant barsk behandling. Jeg har frakta ei Logitech plastfjøl land og strand rundt uten at det tok kvelden. Helt enig i at det finnes mer solide saker, men også de som tåler langt mindre. Kvaliteten er "grei nok", men de mangler mekaniske taster. Dvs. inntil G710.

Lenke til kommentar

Spilt med BlackWidow i ca. ett år, spilt FPS mye lengre. Wolfenstein: Enemy Territory faktisk, spilt det i 7-8 år nå. På landslaget og alt, profesjonelt nok det. :)

 

er med på den. har brukt blackwidow i over et år nå og det er UMULIG å bruke noe annet :p skulle ønske jeg kunne fått noe annet en pianolakken men ellers er den helt klart best.(har prøvd k90, mk80 k60 og filco og de har INGENTING å stille opp mot klikkemonsteret mitt). digger lyden og feelen. savner den lyden vher eneste gang jeg bruker noe annet :p

 

og til fps funker det helt klart uten stress. er smak og behag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...