Gå til innhold

Jucheck.exe. Virus eller Java?


Anbefalte innlegg

Morn!

 

Fikk en melding om at jucheck.exe ville ett eller annet med pc`en min. Jeg nektet dette og søkte opp jucheck med en gang og så at det var litt delte meninger ute å går.

 

Er det Java som styrer eller er det noe annet?. Hvordan ser jeg om det er Java eller noe jeg ikke vil ha på pc`en min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UAC-en popper opp rett som det er angående jucheck.exe på mine maskiner. Tror bare det er java sin update prosess som ber om aksess til pc-en. Den kjører i bakgrunnen og sjekker om det finnes nye oppdateringer. Tror det skal være mulig å slå av automatisk oppdatering, men jeg vil ikke anbefale det.

Gjerne kjør en virus/malware sjekk hvis du er redd for at det kan være en trojaner som utgir seg for å være java :)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Takk for svar!. Har kjørt en sjekk med en betalt utgave av Norman Security Suite. (ikke jeg som har kjøpt!:p) og den viste ingenting.

 

Men kan du hjelpe et paranoid hjerte litt til?. Hvordan får jeg opp listen over hva jeg har nektet tilgang til osv?. Skulle gjerne sett hvem utgiveren var for å få meg helt trygg. Paranoid?. veeel.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...