Mr. Dark Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 Jeg oppfordrer enhver på forumet å kjøpe en HTPC basert på AMD APU øyeblikkelig! Vi datamennesker kan da ikke godta at en produsent får markedet for seg selv? Har en pen liten Zotac sak med AMD E-350, en av de definitivt svakeste valgene man kan ta nå for en stuePC, men har jo hatt den en stund, den var vel i det meste nesten dobbelt så kjapp i tester som intel eller intel/nvidia konkurentene den gangen jeg kjøpte den. Jeg finnes ikke i tvil, skal ha en bærbar basert på A10 APUen fra AMD, enten med eller uten ekstra skjermkort. Neste mediaPC under TVen blir også en APU fra AMD... enkelt og greit pga. intel ikke lager noen konkurenter i segmentet. 1
Tan28 Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 Har en A4-3400 i HTPC-en nå, men vurderer sterkt å kjøpe en A8-3870K. FM1 er et utgått sokkel og alt det der, men billigere å kjøpe en ny APU, enn å bytte til FM2 eller en annen sokkel. Fin pris begynner det å bli på A8-en, også. Hadde bare A4-en min taklet noen filtre her og der uten å droppe frames, hadde jeg beholdt den som den er. Men, men Ooops, det var i overkant off-topic. Beklager! 1
Bolson Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 grunnen til at jeg var spydig er fordi Nvidia gjør det bedre enn amd på alle plan. faktisk er hele nvidia profitabelt.(bare å sjekke noe så enkelt som rapotert kvartalsinntekt.) og med tanke på at nvidia nesten ekslusivt jobber med Gpuer og gpuer er den største inntektskilden deres: http://www.hardware....t-synger/114312 så kan man trygt sagt si at de har bedre profitt enn AMD. og du sammenlignet et midrange kort med et super high end kort? hva beviser det? 660ti har nok mindre wafer enn 680 den og. 7970 og 680 koster nok omtrent det samme og lage og når nvidia da selger sitt for mye mer enn AMD sitt så har det et definitivt mer positivt sluttresultat når de faktisk selger det samme eller mer. og AMD har underpriset med god margin de siste 2 generasjonene for å selge mer, noe som lønner seg i en overgangsfase men i 2 år på rad? sånne ting ruinerer deg på lang sikt og er ikke smart. de burde heller hatt produkter som var like bra kvalitetsmessig istedenfor bare pris/ytelse(og nvidia har et rykte for stiv pris men høy kvalitet, jeg håper jeg får lov til å quote rykter uten kilder). noe som har vært veldig lønnsomt. Alle grafikkbrikker som er bygd på samme arkitektur (GK104 og Pitcairn) har samme die-size. Dvs GTX 670 og GTX 660TI har akkurat samme die size som GTX 680. GTX 660 som bruker GK106 har die size som er mindre, men allikevel større enn Pitcairn. Men poenget mitt var at samme produksjsted og samme fabrikkasjonsteknologi faktisk ikke er det samme som at produksjonskostnadene er de samme. Vi kan f.eks ta HD 7870 (Pitcairn) og GTX 660TI (GK104). Disse har ikke så ekstremt ulik ytelse, faktisk relativt lik. HD 7870 har die size på 212 mm2 og GTX 660TI har 294 mm2. Om vi sier at forskjellen i die size forteller omtrent hva forskjellen i produksjonskostnad er (noe som neppe er korrekt) er forskjellen knappe 30 %, dvs HD 7870 er rimeligst å produsere. Prisforskjellen mellom billigste kortet av disse to i butikk ca 300 kr (har ikke brydd meg om tilgang) - dvs litt over 15 % til fordel AMD. Om forutsetningen om die size og kostnad stemmer så burde den vært nesten 30 % i AMD sin favør. Derfor er din påstand om at AMD har underpriset med margin de siste to årene ikke bare tåpelig, den mangler en hver støtte i noen av dine kilder og i andre kilder også. Hvor stor avkastning de ulike produktserien gir vet vi faktisk i svært liten grad. Faktisk er dette et så komplekst bilde at man må sitte med intern kunnskap fo å kunne si noe nærmere. Underprising er ellers en situasjon hvor man priser til under produksjonskostnad, og den eneste av disse to som har gjort det er faktisk nVidia i siste del av 2008 og 2009. nVidia tapte penger så det sang i 2009. Det er ingen her som har påstått at AMD som helhet går bra, vi er bare uenig i dine påstander om AMD sin grafikkdivisjon gjør det så dårlig, den har faktisk gått med overskudd hele perioden hvor resten av AMD har slitt mye. Ingen er heller uenig i at nVidia gjorde det bra i sitt siste kvartal eller at nVidia selger bra. Vi er bare uenig i din ekstreme enøydhet. Eller er det blinkers du bruker. Ellers har jeg aldri hørt at nVidia har er rykte for så høy kvalitet, for meg har nVidia for det meste vært synonymt med bråkete varmeovner - overprisa sådanne. I perioden 2000 til 2012 var det faktisk med GTX 460 jeg for første gang siden GeForce 2 såg nVidia som et bedre kjøp enn ATI/AMD sine GPU-er. Og jeg kjøper alltid mellomklasskort, dvs kort i det skiktet som er de reelle masseselgerne. At du i tillegg ikke wet forskjellen på en wafer og die forteller for meg at du bør være svært forsiktig med å uttale deg om f.eks produksjonskostnader. @Den åttende profet: Wafer har inten med vaffel å gjøre. Wafere, die size og wafer yield er faktisk ekstremt viktig for overlevelsesevne hos produsener av GPU-er og CPU-er. 7
FylleSpillern Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 Ingen grunn til panikk. "Naturlige" monopoler som går ut over kundene er en myte. Utfordrer dere til å gi et eneste historisk eksempel. Jo høyere markedsandel et selskap har, jo lettere er det å konkurere mot de. Selv for slike kapitaltunge industrier. Som mangeårig AMD-bruker vil jeg heller bare gi honør til gamle Intel for å ha gjort det så bra. 1
bigggan Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 (endret) Wall Street-analytikere nevner både Microsoft, Samsung, Intel, Facebook og Google som mulige kjøpere, ovenfor Reuters. Aldri om Intel får lov til å kjøpe AMD. Endret 14. november 2012 av bigggan
Malvado Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 Takk for et par gode og vell-argumenterte innlegg Bolson! Personlig kan jeg se for meg at noen av de store selskapene kan ha interesse i Amd, derav finnes det noen muligheter som : *Microsoft : Kan ønske å ha bedre kontroll og integrasjon av hardwaren i sine Os på lik linje med Apple , bonusen er jo også at de kan få et godt overtak over Sony når det gjelder produksjon av komponenter til sin nye Xbox. *Sony : Selskapet kan finne på å satse stort på bedre Tv og multimedia løsninger , komponentene som Amd produserer akkurat nå er sannsynligvis svært egnet til dette, får man ned "nm" til 28 / 22 så vil også dagens cpu'er kunne yte bedre til samme Wattage eller få en lavere wattage til samme ytelse som i dag. Selskapet har jo også en god portofolio med produkter som kan nyte godt av Amd sin teknologi som feks bærbare , tv'er , blu-ray enheter , Ps4 (som sies å ha en Amd Apu) og ikke minst mobiltelefoner (spørs om Amd kan få ut noe som kan brukes der og). *Apple : Som sannsynligvis blir Amd sin død som selskapet vi nå kjenner det , Apple vil kannibalisere og dele opp selskapet i segmenter som de selv kan tilpasse selskapet sitt. Svært kjipt for oss som liker litt konkurranse på skjermkortmarkedet. 2
cannibalguppy Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 (endret) @Bolson AMD har et betydelig dårligere overskudd i grafikkort delen enn nvidia har. og de siste 2 generasjonene har nvidiakort vært kjøligere og mer effektive og med denne generasjonen har de tatt en klar ledelse innen støy og varme. også glemmer du at ingen av nvidiakortene har hatt store problemer med ting som Coilwhine mens nesten alle tester jeg har lest om 7000 serien sier at de har dette ved tung last.(spesielt 7900 serien har coilwhine mens jeg ikke har hørt om et 670-680 kort som har det.). Coil whine er et typisk problem når man bruker billige komponenter istedenfor dyre. så nok en gang er nvidia mer kvalitetsbevist. derimot er jeg enig i at 200 serien fra nvidia var søppel. men 7000-8000-9000 serien var helt klart på top i ytelse for noen år siden. ikke var de veldig støyete eller varme heller. jeg har stort sett alltid hørt folk si at nvidia koster mer fordi de er av bedre kvalitet(snakker ikke ytelse nå men spesifikt støy og coil whine). du og jeg har forskjellige meninger om dette og det er greit, er fortsatt en god grunn til at Nvidia selger betydelig mer. dette har selvfølgelig noe med drivere å gjøre også og AMD har ikke gjort noen genial jobb på det punktet heller(vet at situasjonen er grei nå men har tatt dem 10 måneder å lage en driver som gjør dem brukbare på BF3, et av de største titlene på markedet.) og anngående pris/profitt så er den priskrigen AMD prøver å starte ikke en god strategi på lang sikt. uansett hvordan du vrir å vender på det så er det ikke veldig sunt for et firma å prise seg lavere og lavere hele tiden. til sist vil jeg si at jeg håper AMD ikke selger fordi jeg har alltid likt dem, kan hende det blir et AMD kort på meg neste gen hvis de lanserer noe bedre i toppsjiktet og får CFX til å funke like bra som SLI Endret 14. november 2012 av cannibalguppy
Malvado Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 @Bolson 1 : AMD har et betydelig dårligere overskudd i grafikkort delen enn nvidia har. og de siste 2 generasjonene har nvidiakort vært kjøligere og mer effektive og med denne generasjonen har de tatt en klar ledelse innen støy og varme. også glemmer du at ingen av nvidiakortene har hatt store problemer med ting som Coilwhine mens nesten alle tester jeg har lest om 7000 serien sier at de har dette ved tung last.(spesielt 7900 serien har coilwhine mens jeg ikke har hørt om et 670-680 kort som har det.). Coil whine er et typisk problem når man bruker billige komponenter istedenfor dyre. så nok en gang er nvidia mer kvalitetsbevist. 2 : derimot er jeg enig i at 200 serien fra nvidia var søppel. men 7000-8000-9000 serien var helt klart på top i ytelse for noen år siden. ikke var de veldig støyete eller varme heller. jeg har stort sett alltid hørt folk si at nvidia koster mer fordi de er av bedre kvalitet(snakker ikke ytelse nå men spesifikt støy og coil whine). du og jeg har forskjellige meninger om dette og det er greit, er fortsatt en god grunn til at Nvidia selger betydelig mer. dette har selvfølgelig noe med drivere å gjøre også og AMD har ikke gjort noen genial jobb på det punktet heller(vet at situasjonen er grei nå men har tatt dem 10 måneder å lage en driver som gjør dem brukbare på BF3, et av de største titlene på markedet.) og anngående pris/profitt så er den priskrigen AMD prøver å starte ikke en god strategi på lang sikt. uansett hvordan du vrir å vender på det så er det ikke veldig sunt for et firma å prise seg lavere og lavere hele tiden. til sist vil jeg si at jeg håper AMD ikke selger fordi jeg har alltid likt dem, kan hende det blir et AMD kort på meg neste gen hvis de lanserer noe bedre i toppsjiktet og får CFX til å funke like bra som SLI 1 : Coilwhine : Dette er faktisk noe som forekommer på hos både Amd og Nvidia , feks MSI Twin Frozr utgaven hos Nvidia har hatt noen problemer med dette på 660 utgaver av kortet , det har også forekommet på andre modeller hos Nvidia. I noen tilfeller så er det kombinasjonen av ripple fra psu og sensitive komponenter på skjermkortet som forårsaker problemet. Det er tross alt så og si de samme produsentene av skjermkort hos både Amd og Nvidia og de bruker så og si de samme komponentene når det gjelder strømregulering på kortene sine. At du påstår at Amd har et større problem med Coil Whine ser jeg på som oppspinn fra din side med mindre du faktisk kan grundig dokumentere dette noe jeg tviler på at du kan (jeg kan garantert ikke det). 2 : Nettopp av de skjermkortene du påpeker var på topp i ytelsetronen hos Nvidia så hadde så og si alle store problemer med at de tok kvelden svært tidlig, spesielt 8xxx serien og til en viss grad 7xxx og 2xx seriene. Med andre ord ikke akkurat de mest levedyktige kortene. Some chips of the GeForce 8 series (concretely those from the G84 and G86 series) may suffer from an overheating problem. NVIDIA states this issue should not affect many chips,[40] whereas others assert that all of the chips in these series are potentially affected.[40] NVIDIA CEO Jen-Hsun Huang and CFO Marvin Burkett were involved in a lawsuit filed on 9 September 2008 alleging that their knowledge of the flaw, and their intent to hide it. [41] One reason for the high failure rate was because of improper selection of the underfill material for the chip. Underfill materials are a type of glue that keeps the silicon die firmly attached to the packaging material, which is where the connection to the actual pins takes place. On the affected chips, the working temperature of the underfill material was too low and allowed the chip to move slightly if the temperature was raised above a certain level, weakening the solder joints by which the die is attached. This eventually leads to a catastrophic failure, although the way the chip fails is quite random. The primary reason for the failures listed above, that allowed the solder joints to literally melt, is an overlooked software problem[citation needed]. NVIDIA's drivers assume that every card is based on a set reference design and the software controls the fan speed, as it should, based on that reference design. However, many 3rd party NVIDIA based video cards and especially laptops (where most of the failures occur[citation needed]) deviate from this reference design and the drivers often set the fan speed far too low, or even shut the fan off entirely. This in turn causes the overheating issues mentioned above, and leads to failure of the chip. The solution is to switch the fan control from "automatic" to "manual" in the NVIDIA control panel, and select a fan speed that can adequately cool the video card, preventing failure. The result of these failures was a class action lawsuit and subsequent settlement to address problems with Dell, HP and Apple computers.[42] Unfortunately, Toshiba did not participate in the recall process although some Toshiba Forum posters [43] report that Toshiba has assisted them in resolving the issue. Så gjentar du deg selv om påstander som er rett og slett litt latterlige , det er faktisk naturlig at et selskap nedjusterer prisene på skjermkortene sine for å være mer konkurransedyktige, alternativet er å selge skjermkortene til en høyer pris og risikere at de ikke blir solgt i det hele tatt (og dermed tape en god del penger) eller sette ned prisen og prøve å ta igjen dette på et høyere volum av solgte skjermkort. At du greier å lire av deg påstander som ikke lenger stemmer, som feks elendig driver , mangel på kort i toppsjiktet osv får meg til å innse at du har tatt parti og kommer ikke til å høre på fornuft her. 6
Rusher Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 @Bolson AMD har et betydelig dårligere overskudd i grafikkort delen enn nvidia har. og de siste 2 generasjonene har nvidiakort vært kjøligere og mer effektive og med denne generasjonen har de tatt en klar ledelse innen støy og varme. også glemmer du at ingen av nvidiakortene har hatt store problemer med ting som Coilwhine mens nesten alle tester jeg har lest om 7000 serien sier at de har dette ved tung last.(spesielt 7900 serien har coilwhine mens jeg ikke har hørt om et 670-680 kort som har det.). Coil whine er et typisk problem når man bruker billige komponenter istedenfor dyre. så nok en gang er nvidia mer kvalitetsbevist. derimot er jeg enig i at 200 serien fra nvidia var søppel. men 7000-8000-9000 serien var helt klart på top i ytelse for noen år siden. ikke var de veldig støyete eller varme heller. jeg har stort sett alltid hørt folk si at nvidia koster mer fordi de er av bedre kvalitet(snakker ikke ytelse nå men spesifikt støy og coil whine). du og jeg har forskjellige meninger om dette og det er greit, er fortsatt en god grunn til at Nvidia selger betydelig mer. dette har selvfølgelig noe med drivere å gjøre også og AMD har ikke gjort noen genial jobb på det punktet heller(vet at situasjonen er grei nå men har tatt dem 10 måneder å lage en driver som gjør dem brukbare på BF3, et av de største titlene på markedet.) og anngående pris/profitt så er den priskrigen AMD prøver å starte ikke en god strategi på lang sikt. uansett hvordan du vrir å vender på det så er det ikke veldig sunt for et firma å prise seg lavere og lavere hele tiden. til sist vil jeg si at jeg håper AMD ikke selger fordi jeg har alltid likt dem, kan hende det blir et AMD kort på meg neste gen hvis de lanserer noe bedre i toppsjiktet og får CFX til å funke like bra som SLI Du skriver jo bare piss, uten og kunne dokumentere det. Men heldigvis virker det som det er bare du som tror på det du selv skriver her på forumet. 4
Revox Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 Du er klar over det lille faktum at hverken Nvidia eller AMD faktisk lager grafikk kort? De kan slenge ut et par referansekort ved lanseringer i ny og ne men that's it. Alle RMA claims og "CoilWhine" du sikter til er problemer relatert til PCB fabrikker og deres valg av komponenter. Eneste reelle tilfelle av storstillt RMA hvor det faktisk er GPU som er synderen er det Bolson som har supplert. Og det var da strengt tatt Nvidia. 2
SVD Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 derimot er jeg enig i at 200 serien fra nvidia var søppel. men 7000-8000-9000 serien var helt klart på top i ytelse for noen år siden. nVidia sin 7000 serie ble en liten flopp etter det jeg husker, ytelsestronen hadde de vel da egentlig bare fordi de hadde sandwicha to 7900 kort og laget 7950. som var crap, 8000 serien var en stor forbedring og de var klart best, 2900 kortene fra ATI var ikke langt unna ytelsesmessig, med de var varme og dyre, hadde bla. 512bit minnebuss. 9000 serien var bare en rebranding av 8000 serien, og ikke verd å nevne, det eneste "nye" de gjorde var å lage gx2 kortet, varmt å jævlig, 2 9800 kort var etter mitt syn mye bedre og HD3000 serien fra ATI var kankje ikke på ytelsestronen men på det meste annet var de bedre. og så kom HD4000 serien og nVidia hadde ikke noe å stille opp med, og så HD5000 serien, Det er ikke så veldig lenge siden AMD\ATI var ledende, og det blir de igjen, og så tar nVidia de igjen og sånn går det om og om igjen...
cannibalguppy Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 Du er klar over det lille faktum at hverken Nvidia eller AMD faktisk lager grafikk kort? De kan slenge ut et par referansekort ved lanseringer i ny og ne men that's it. Alle RMA claims og "CoilWhine" du sikter til er problemer relatert til PCB fabrikker og deres valg av komponenter. Eneste reelle tilfelle av storstillt RMA hvor det faktisk er GPU som er synderen er det Bolson som har supplert. Og det var da strengt tatt Nvidia. du mener at referansekortene er laget med hvilke deler de vil? det var nytt for meg. og nei pcb fabrikantene har ikke så stort vinglerom hos nvidia på deler som de har hos AMD, du har kanskje hørt om Nvidia greenlight som stiller mye strengere krav til kvalitet og sluttresultat? dette er noe av grunnen til at flere AMD kort har coilwhine enn Nvidia kort, selv om Asus og Msi lager de fleste av begges kort.
blinc Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 flere AMD kort har coilwhine enn Nvidia kort Kilde? Coil whine er ofte ganske tilfeldig. Bytt PSU/HK og problemet er borte.
Revox Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 (endret) du mener at referansekortene er laget med hvilke deler de vil? det var nytt for meg. og nei pcb fabrikantene har ikke så stort vinglerom hos nvidia på deler som de har hos AMD, du har kanskje hørt om Nvidia greenlight som stiller mye strengere krav til kvalitet og sluttresultat? dette er noe av grunnen til at flere AMD kort har coilwhine enn Nvidia kort, selv om Asus og Msi lager de fleste av begges kort. Ikke vri på det jeg sier. Referansekortene er laget av AMD/Nvidia. Hva de putter på kortene sine er selvsagt 100% opp til dem. 3. parts produsentene står mye friere til å velge hvilke komponenter de pynter PCB'en sin med, Greenlight er bare noe piss Nvidia trekker over huene på produsentene fordi de vil ha kontroll på overklokking og biosjusteringer gjort av 3.parts leverandørene. Hele greia ble satt igang fordi MSI lagde et villt Nvidia basert kort med skyhøy Voltsetting og overklokkingspotensial. Nvidia ble så sure at vi har fått "Greenlight". Eneste Greenlight sier er at kortene skal holde seg innenfor visse kriterier. Volt, Støy, Varme, TDP og bundle (bios). Hvordan en 3.parts produsent oppnår disse kriteriene spiller ingen rolle. Det har ihvertfall ingenting med kvaliteten på produktet å gjøre. Eneste resultatet av dette er at innovasjonen forsvinner. Ser det heller som en kjempefordel for AMD hvor 3. parts produsentene noen ganger går helt bananas og lager sine egne dual GPU kort enda AMD ikke offisiellt har lansert noe osv. Endret 15. november 2012 av Revox 2
lucky666 Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 du mener at referansekortene er laget med hvilke deler de vil? det var nytt for meg. og nei pcb fabrikantene har ikke så stort vinglerom hos nvidia på deler som de har hos AMD, du har kanskje hørt om Nvidia greenlight som stiller mye strengere krav til kvalitet og sluttresultat? dette er noe av grunnen til at flere AMD kort har coilwhine enn Nvidia kort, selv om Asus og Msi lager de fleste av begges kort. du mener at referansekortene er laget med hvilke deler de vil? det var nytt for meg. og nei pcb fabrikantene har ikke så stort vinglerom hos nvidia på deler som de har hos AMD, du har kanskje hørt om Nvidia greenlight som stiller mye strengere krav til kvalitet og sluttresultat? dette er noe av grunnen til at flere AMD kort har coilwhine enn Nvidia kort, selv om Asus og Msi lager de fleste av begges kort. jeg har sett noen av dine innlegg i andre tråder, og har på en måte forsøkt å ta deg seriøst. men nå må jeg melde pass Hvordan er det forresten å være hjernevasket i grønn suppe?
Den åttende profet Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 (endret) @Den åttende profet: Wafer har inten med vaffel å gjøre. Wafere, die size og wafer yield er faktisk ekstremt viktig for overlevelsesevne hos produsener av GPU-er og CPU-er. Takk for infoen, men det var åpenbart at jeg tullet med de vaflene. Men jeg er enig i at Intel neppe kan få kjøpe AMD, kanskje grafikkortdivisjonen, men det ville vel ikke vært spesielt lurt av AMD å selge melkekua si, det går sjelden bra, bare se på Per Spellemann, men han fikk i det minste ei god fele igjen. Endret 15. november 2012 av Den åttende profet 1
cannibalguppy Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 Kilde? Coil whine er ofte ganske tilfeldig. Bytt PSU/HK og problemet er borte. kilden er testene på hardware.no. og ganske mange andre sider. bare å sjekke selv.
Rusher Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 kilden er testene på hardware.no. og ganske mange andre sider. bare å sjekke selv. Kan enda ikke se du linken noen steder
G Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 (endret) nVidia sin 7000 serie ble en liten flopp etter det jeg husker, ytelsestronen hadde de vel da egentlig bare fordi de hadde sandwicha to 7900 kort og laget 7950. som var crap, 8000 serien var en stor forbedring og de var klart best, 2900 kortene fra ATI var ikke langt unna ytelsesmessig, med de var varme og dyre, hadde bla. 512bit minnebuss. 9000 serien var bare en rebranding av 8000 serien, og ikke verd å nevne, det eneste "nye" de gjorde var å lage gx2 kortet, varmt å jævlig, 2 9800 kort var etter mitt syn mye bedre og HD3000 serien fra ATI var kankje ikke på ytelsestronen men på det meste annet var de bedre. og så kom HD4000 serien og nVidia hadde ikke noe å stille opp med, og så HD5000 serien, Det er ikke så veldig lenge siden AMD\ATI var ledende, og det blir de igjen, og så tar nVidia de igjen og sånn går det om og om igjen... Jeg husker at AMD Athlon XP 2 Ghz med ATI Radeon 8500 i spillet C&C Generals "sugde balle", 5 minutter forsinkelse er ikke noe hyggelig. Selvfølgelig er det noe galt med programmeringen på spillet, eller min WinXP-innstallasjon den gang. Endret 15. november 2012 av G
SVD Skrevet 16. november 2012 Skrevet 16. november 2012 Vet ikke om du missforsto, men det var nVidia sin 8000 serie jeg nevnte i posten ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå