Gå til innhold

Sniktitt: The War Z (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt meg tilgang til WarZ for å se om den var bedre enn DayZ,og jeg ble skuffet.Zombiene i WarZ er altfor farlige,blir drept etter 3 slag,er nesten ikke mulig å komme seg vekk fra dem hvis du ikke har noe form for våpen.De 2 indikatorene som viser hvor mye lyd og hvor godt du er synlig er veldig dårlige,zombiene oppdager deg når dem absolutt ikke skal gjøre det.Også er spillere mye mye verre enn i DayZ,har ikke møtt ett eneste spiller i WarZ som ikke prøvde å drepe meg,

Jeg skal absolutt prøve WarZ igjen når den endelige versjonen kommer ut,men DayZ er så mye bedre for min del.

Lenke til kommentar
Bra :) Da syns jeg Dayz kan få mer creds.
Det synes ikke jeg :p

 

Vel hva er du ute etter da? :) Både War Z og Day Z er mods i sin forstand. Jeg tror de begge kan bli bra spill med tiden men jeg greier ikke helt å se hva WarZ har som er bedre. Utviklerne har utnyttet spillerne med early access beta preorder (kansje ikke utnyttet men det viser klare tegn for formålet) og ingame transactions. Det var jo tilogmed kommentert flere ganger i en annen artikkel at enten velger spillselskap Mini-Transactions eller kjøptspris på spill, ikke begge.

Lenke til kommentar

Vel hva er du ute etter da? :) Både War Z og Day Z er mods i sin forstand. Jeg tror de begge kan bli bra spill med tiden men jeg greier ikke helt å se hva WarZ har som er bedre. Utviklerne har utnyttet spillerne med early access beta preorder (kansje ikke utnyttet men det viser klare tegn for formålet) og ingame transactions. Det var jo tilogmed kommentert flere ganger i en annen artikkel at enten velger spillselskap Mini-Transactions eller kjøptspris på spill, ikke begge.

WarZ er kanskje mer stabilt og enklere å utnytte helt siden det er et eget spill. Og de har et system som banner hackere med en gang. De er fortsatt bare i alpha så det er mye som gjenstår.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
"Grafikken i spillet er langt bedre enn konkurrent DayZ"Har du spilt DayZ med hi-res textures? Det er få ting som faktisk ser bedre ut enn DayZ med absolutt alt makset, problemet er at en trenger en atomreaktor for og få nok strøm til og fore en maskin som klarer det
Jeg tar det det på fullt pcn sliter ikke i det hele tatt, pcn min kostet bare 10000SÅ nei

 

Ja du har lastet ned Hi-res textures?

Lenke til kommentar

WarZ er kanskje mer stabilt og enklere å utnytte helt siden det er et eget spill. Og de har et system som banner hackere med en gang. De er fortsatt bare i alpha så det er mye som gjenstår.

 

Det er jo greit nok.. Og du kan jo si det samme om Dayz, det er jo bare i beta så det er mye som gjenstår. Og sist jeg hørte var hackingen mye mer rampant enn det du gir inntrykk for her.

Lenke til kommentar

Tviler på at dette spillet vil ha noen "lasting appeal". For meg blir det nok som med DayZ, spilte en stund, skaffet meg ghillie og sniper, kom frem til at spillet nå bare går ut på å drepe andre, gikk lei.

 

Jeg tror det vil være utrolig vanskelig å lage at spill a la "The Walking Dead" og forvente at folk vil oppføre seg menneskelig. Hvorfor i allverden skulle man gjøre det? Man ligger ikke akkurat våken om nettene med dårlig samvittighet fordi man kverka stakkaren som bare ville ha en bandasje.

 

Det er jo akkurat det faktum at det er spill som gjør det umulig for et spill å sette spilleren i moralske kniper. Det får rett og slett ikke konsekvenser.

 

Nei, nå ser jeg bare frem til siste episode av Telltales TWD, og håper på at zombiebølgen legger seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok som det vises har jeg noe imot Dayz , ikke så mye,

Men hvorfor er han enda i Alpha eller Beta fase ? dette er snakk om simple zombie animasjoner , det er det eneste han trenger og fikse før han slipper ut ferdig versjon,

 

Ting som våpen som plutselig forsvinner eller random spawning , det er mere Arma 2 sin feil, kanskje han kan fikse det men ...

 

Hva er det egentlig han styrer med nå, han ligger på en gullgruve men virker ikke som han gjør noe med det,

 

F. eks, slippe ut en zombie verisjon av Arma 3 , som skaper sammarbeid og stabil jobb til han moddern,

Du prater om DayZ nå sant? Grunnen til at ting ikke blir fikset i modden er jo nettopp fordi Dean "Rocket" Hall (utvikler) har funnet ut at han sitter på en potensiell gullgruve og utvikler nå et standalone DayZ spill, i samarbeid med noen ansatte fra Bohemia (Utvikler av Arma). Standalone version kommer som Alpha i Desember. Det er ikke nevnt noe om hva det skal koste, men Rocket sier i flere intervjuer at de skal ha et lavt prispunkt :)

Endret av Putresopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du prater om DayZ nå sant? Grunnen til at ting ikke blir fikset i modden er jo nettopp fordi Dean "Rocket" Hall (utvikler) har funnet ut at han sitter på en potensiell gullgruve og utvikler nå et standalone DayZ spill, i samarbeid med noen ansatte fra Bohemia (Utvikler av Arma). Standalone version kommer som Alpha i Desember. Det er ikke nevnt noe om hva det skal koste, men Rocket sier i flere intervjuer at de skal ha et lavt prispunkt :)

Vell det vet jeg men visst ikke spillet blir i samme type som Arma så feiler det totalt. Det må vere simulator eller så suger det totalt. mye av det som gjør arma så bra for modding er utstyret, synet, realistisk kart, våpen, se inni kjøretøy, lyder, masse som du kunn får fra Arma, visst dette ikke er i Nye DayZ så blir det og blow cock

 

Vell det vet jeg men visst ikke spillet blir i samme type som Arma så feiler det totalt. Det må vere simulator eller så suger det totalt. mye av det som gjør arma så bra for modding er utstyret, synet, realistisk kart, våpen, se inni kjøretøy, lyder, masse som du kunn får fra Arma, visst dette ikke er i Nye DayZ så blir det og blow cock

Og vi har et utrykk i kokke yrket, Gjør deg ferdig med det du holder på med før du starter med noe nytt

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

DayZ har jo milevis bedre grafikk. WarZ har kanskje med detaljerer enkelte plasser med I DayZ kan du se flere kilometre framover noe du ikke kan I WarZ og DayZ er jo enormt mye større. Har sett km størrelsen til Colorado men får det ikke til å stemme. Chernarus virker 100x mer åpent og større.

Lenke til kommentar

Mye rart som blir skrevet her på kommentarfeltet. DayZ er ikke så buggete som Realzi skal ha det til, spilte over 200 timer DayZ, er man på en god server er det veldig sjeldent bugs, WarZ er kanskje noe av det dårligste eg har spilt så langt, falt aldri i smak. ALT føles veldig gammelt. At dette spillet har vært under utvikling i flere år skjønner eg ikke, maks 6 måneder. Og da snakker vi om utviklere som ikke har laget noen gode spill tidligere. Animasjonene og våpenfølelsen i WarZ er elendig om man ser på spill som er ute, aldri spilt det fantastiske War INC men kan gjette at WarZ og War INC har akkurat samme våpenfølelse og animasjoner. Når folk begynner å skrive at utviklerne har laget et eget spill, da sier eg nei. Dette kunne likegodt vært en mod til War INC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vell det vet jeg men visst ikke spillet blir i samme type som Arma så feiler det totalt. Det må vere simulator eller så suger det totalt. mye av det som gjør arma så bra for modding er utstyret, synet, realistisk kart, våpen, se inni kjøretøy, lyder, masse som du kunn får fra Arma, visst dette ikke er i Nye DayZ så blir det og blow cock

 

 

Og vi har et utrykk i kokke yrket, Gjør deg ferdig med det du holder på med før du starter med noe nytt

 

Dette du skriver at DayZ ikke blir samme type spill som Arma, tror du vet svaret på dette før du skrev. Selvsagt blir det samme type spill, det som gjør DayZ til noe av det beste eg har prøvd de siste årene, sjeldent hatt det mer moro med kamerater.

Lenke til kommentar

Jeg tar det det på fullt pcn sliter ikke i det hele tatt, pcn min kostet bare 10000

SÅ nei

 

Bare tullprat det du skriver her også, en pc til 10k klarer man ikke ARMA 2 eller DayZ på fullt uten problemer. Om du har betalt 10k i butikk/nettbutikk sitter eg med en LANGT bedre pc enn deg, og eg klarer det ikke på fullt, om du klarer det må du forklare alle hvordan. Om man skal spille disse spillene på fullt må man ha et monster av en pc, og det er ikke en pc til 10k.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vell det vet jeg men visst ikke spillet blir i samme type som Arma så feiler det totalt. Det må vere simulator eller så suger det totalt. mye av det som gjør arma så bra for modding er utstyret, synet, realistisk kart, våpen, se inni kjøretøy, lyder, masse som du kunn får fra Arma, visst dette ikke er i Nye DayZ så blir det og blow cock

 

 

Og vi har et utrykk i kokke yrket, Gjør deg ferdig med det du holder på med før du starter med noe nytt

Les deg litt opp. DayZ standalone baserer seg på en modifisert version av Arma motoren (Arma 2.5). Spillet forblir omtrent akkurat det samme, men etter hva jeg har sett av screenshots blir grafikken enda bedre. Rocket forteller også at det de jobber hardest med nå før Alpha er optimalisering og "hacks". Siden Rocket nå har full tilgang til motoren/koden han utvikler til er det mye lettere å få kontroll over hacks. Ut på nyåret snakkes det også om i integrere nye funksjoner for å gjøre det mer realistisk :).

 

Jeg sier meg ferdig her, dette er tross alt en tråd om WarZ :) . Ta gjerne kontakt på PM om du lurer på noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spill som war-z og day-z er sjeldent noe artig å spille alene. Etter min erfaring får man en sinnsykt mye artigere og bedre opplevelse av å spille det sammen med andre.

 

Jeg kan tilføye litt info han ikke tok med i artikkelen:

 

Kartet (Colorado) er ennå ikke åpnet helt (ca. 2/3), noe som gjør at det virker litt lite.

 

Grafikken i day-z er mer realistisk.

 

Dør man med en karrakter på "normal" mode å venter til man kan revive vil man spawne innen 100-150 meter unna der man døde.

 

Lydeffektene er ingenting å si på

 

War-z virker mer action basert ettersom det er flere spillere på et mye mindre område enn day-z. Akkurat nå er det max 50 stk pr. server (øker etter hvert som de unlocker mer av mappet).

 

Flere survival elementer kommer senere som f.eks. at man kan bli smittet av virus fra zombier o.l.

 

Det finnes ingen kjøretøy i spillet ennå (det er bekreftet at det kommer).

 

Det finnes ingen telt eller lingende som på day-z for å oppbevare ting. I war-z har man noe som heter safe-zones. Her kan man lagre ALT av items (så mye du vil, uten begrensninger) i en global bank du KUN kan access via en safe zone (finnes kun 3 safe zones på kartet akkurat nå).

 

I en safe zone kan man ikke bli drept eller bruke våpen.

 

Spillet har en egen marketplace der man kan kjøpe ting for ekte penger. Denne butikken skal ikke gi noen direkte fordeler fordi man kan finne alt som selges der i spillet.

 

Det blir aldri HELT mørkt om natten, himmelen er ikke dynamisk.

 

Ser at folk klager på at spillet crashet. Dette er noe utviklerne har ordnet, og gjaldt kun den første uka spillet kom ut.

 

Spillet har vært i lukket Alpha i 1 måned, ikke i beta i 2-3 uker som sniktitten sier.

 

Day-z er mye mer ressurs krevende for en pc

 

Zombiene kan ikke ta deg igjen så lenge du går ELLER springer i motsatt retning.

 

Det går ikke å svømme (kommer etterhvert)

 

War-z er mye lettere og lære seg, og er langt fra like vanskelig å spille.

 

Har sikkert 200 timer på day-z og over 100 timer spilt på war-z. Jeg vil si at man godt kan spille begge spillene. War-z blir nok bedre enn day-z med utviklingen, men dette er et spill som er grunnlegende laget for å være et zombie spill.

Helt til slutt, day-z standalone blir 100x bedre :)

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...