Gå til innhold

Hmm... Nå må det skjerpes her!


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Heisann dere i hardware.no

 

Jeg satt å leste i gjennom artikkelen deres, P4 1.8 GHz vs Athlon XP 1800+. (http://www.hardware.no/tester/cpu/p418_vs_xp1800/index8.html)

Jeg la merke till at dere har gjort en alvorlig trykkfeil. På photoshop testen har dere sagt at Athlon XP 1800+ slår P4 1.8GHz. Det er jo lett og se på grafene deres at P4'n er bedre. Jeg tror dere budre rette opp feilen rimlig kjapt. Tror dere vil få mye pepper for denne.

 

Ville bare gjøre dere oppmersom på feilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


lorderror skrev (2002-02-12 05:37):

Heisann dere i hardware.no


Jeg satt å leste i gjennom artikkelen deres, P4 1.8 GHz vs Athlon XP 1800+.
(http://www.hardware.no/tester/cpu/p418_vs_xp1800/index8.html)

Jeg la merke till at dere har gjort en alvorlig trykkfeil. På photoshop testen har dere sagt at Athlon XP 1800+ slår P4 1.8GHz. Det er jo lett og se på grafene deres at P4'n er bedre. Jeg tror dere budre rette opp feilen rimlig kjapt. Tror dere vil få mye pepper for denne.


Ville bare gjøre dere oppmersom på feilen.


 

Det er ingen feil. Merk at grafene angir hvor lang tid (i sekunder) de ulike CPU'ene bruker på å kjøre en viss prosedyre/filter i photoshop.

 

Jo kortere, jo bedre :smile:

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


frank_jarle skrev (2002-02-12 09:23):

lol, noen burde kanskje lese grafen litt bedre før man uttaler seg *tihihi*


 

:smile:

 

Husker selv at jeg måtte se på grafen og avsnittet under 2 ganger før jeg forstod sammenhengen. Burde nok være markert tydeligere at det her er snakk om "jo mindre, jo bedre"-grafer.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jeg er klart enig i at en XP 1800+ er jevnt over raskere en en p4 1800 , men det faktum at Northwooden har sinsykt overklokkingspotensiale, spesielt 1,6 modellen (som jeg selv har bestilt ) , og som fint kan klokkes til 2,2-2,4 Ghz... da har man en cpu til 1700 kr ca , som yter like bra / bedre en topmodellen til AMD/Intel , som henholdsvis ligger på ca 3500 for AMD og 6000 kr for Intel.. det er ikke værst :smile:

 

Bestilte Nw 1600 og Abit SD7-533 , og ser selv at hardware.no har det i overklokking maskinen , i hel-maskin anbefaling :smile:

 

*glede seg*

 

Vil påstå at den er et bedre kjøp en en athlon xp 1600+ m vifte , da den ikke gir så mye varme , er mindre utsatt for fysiske skader.. og har et sykt oc potensiale ..

Lenke til kommentar

Hadde vært en fordel om det ble brukt samme farge på grafene til de respektive cpu'ene gjennom hele testen. På denne grafen har hw.no plutselig byttet om fargene på amd og intel. http://www.hardware.no/tester/cpu/p418_vs_...1800/q3a-oc.gif

Har kanskje ikke så stor betydning her, men det ser proffere ut å ha en gjennomført stil. Selv gjort en del statiskiske undersøkelser og vet hvor mye enklere det blir for de som skal lese raporten om stilen er gjennomført.

 

Ellers en glimrenede test.

Lenke til kommentar

Det er en ting som jeg spesielt stusset litt på og var litt 'småteit' (i mangel av bedre ord :wink:).. Synes ikke at det blir helt rett å legge samme alle sekundene i PS-testen for så å regne ut prosentforskjell på den måten...

 

Syns det virker litt smårart, og tror det hadde funket bedre (vært mer reellt) hvis dere heller hadde regnet prosentavvik for alle testene og heller kanskje gav et snitt av dette.

 

Eller er tankegangen min på jordet igjen? :wink:

Lenke til kommentar
Gjest mafister

SORRY!

 

My mistake. Jeg var ganske trøtt når jeg skrev dette innlegget. Nettop kommet hjem fra jobb. Dette er helt og fulstendig min feil og jeg beklager så mye.

 

Takk for at dere sa i fra.

Det er jo menskelig å gjøre feil.. eller hva?

 

Jeg må igjen si unskyld til hardware.no! Dette var helt unødvendig av meg. Skal være litt mindre trøtt, og mer oppmerksom før jeg kommenterer noe igjen.

 

Beklager!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...